Maksaako Kela toimeentulotuessa sähkölaskun vuokran päälle?
Vai pitääkö sen sisältyä niihin kohtuullisiin asumiskuluihin, eli vuokrarajan sisään?
Kommentit (31)
On tähan asti ainakin maksanut. Ei todellakaan kannata mennä töihin kun pitäisi kaikki maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksaa, myös veden ja kotivakuutuksen,
Maksaako siis vedenkin oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksaa, myös veden ja kotivakuutuksen,
Ei maksa. Vedestä tietty osuus maksetaan. Kaikilla ei ole kotivakuutusta kun ei uskalla ottaa, ei ole tietoa että kaikilla maksaisi sen?
Joillakin vuokranantaja vaatii kotivakuutuksen ja olen siinä ymmärryksessä että se maksetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa, mutta siinä(kin) on yläraja.
Paljonko se yläraja on per kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa yksinasuvalle sähkölaskusta huomioidaan 25 e/kk.toimeentulotuki ei maksa koko vuokraa ,vaan sitä vähentävät mm työttömyys etuus ,asumistuki ja nämä on tarkasti määritelty.
Haittaako jos sähkölasku tulee kahdelta toimittajalta, siirtolasku siirtoyhtiöltä ja varsinainen myynti joltakin toiselta sähkönmyyjältä? Nämä laskut tulevat eri aikoihin, lisäksi myyjät laittavat laskut yleensä jokainen kuukausi mutta siirtoyhtiöltä lasku tulee yleensä n. 3kk välein. Miten tämä huomioidaan?
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa kaiken. Voi tehdä sitten pimeitä töitä itse ja tienata lisää rahaa. Näin olen tehnyt pitkään.
Minaminamina kansa huijata kela joka paiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa kaiken. Voi tehdä sitten pimeitä töitä itse ja tienata lisää rahaa. Näin olen tehnyt pitkään.
Ukrainalainenko?
Ei ukrainalaiset tee pimeästi. Mitä nyt mustikkaa myyvät 7 litraa 10 litran ämpärillisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa yksinasuvalle sähkölaskusta huomioidaan 25 e/kk.toimeentulotuki ei maksa koko vuokraa ,vaan sitä vähentävät mm työttömyys etuus ,asumistuki ja nämä on tarkasti määritelty.
Haittaako jos sähkölasku tulee kahdelta toimittajalta, siirtolasku siirtoyhtiöltä ja varsinainen myynti joltakin toiselta sähkönmyyjältä? Nämä laskut tulevat eri aikoihin, lisäksi myyjät laittavat laskut yleensä jokainen kuukausi mutta siirtoyhtiöltä lasku tulee yleensä n. 3kk välein. Miten tämä huomioidaan?
Ei haittaa, otat kopiot laskujen joka sivulta ja lähetät kelalle siinä kuussa kun on eräpäivä, sen mukaan huomioivat.
Kelan sivuilta olisit tuonkin löytänyt ihan itse, ilmeisesti olet patalaiska tekemään mitään asiaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Olen lähettänyt itsekin kopion siirtolaskusta ja sähkölaskusta.
Kumma, että valtiolla riittää rahaa maksella kansalaisten sähkölaskuja ja kotivakuutuksia, vaikka otetaan 13 miljardia velkaa vuosittain kiihtyvällä tahdilla.