Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisiä tapoja joista et pidä

Vierailija
29.05.2025 |

Kiusaannutteko, ärsyynnyttekö tai tuletteko pahoinvoivaksi jostain tavasta, joka on aika yleinen ja monen mielestä normaalia käytöstä? Listataan tähän viestiketjuun niitä.

Minä aloitan:

1. pakollinen halaaminen. Kättely on jäänyt pois, niin taisi tapahtua koronapandemian aikaan. Mutta kättelyn tilalle on tullut amerikkalainen halailukulttuuri, jonka minä koen teennäisen, kiusallisena ja tunkeilevana. Haluan halata vain harvoja ja valittuja, niitä joihin olen todella kiintynyt. Nykyään halaillaan työkavereita eläkkeelle pääsemisjuhlissa ja vuosilomalla lähtiessä. Halaillaan puolituttuja ja vieraaksi jääneitä sukulaisia ristiäisissä ja häissä. Usein halailija kyllä kysyy ensin saako halata, mutta siihen on vaikea vastata kieltävästi kun hän on jo lähestymässä hymyssä ja suin ja käsivarret valmiiksi ojossa - eli olettaen että vastaus on ilman muuta että joo, tietenkin saa. Minä koen sen rajojen rikkomisena. 

2. hampaiden kaiveleminen hammastikulla ruokapöydässä. Minua inhottaa kun joku alkaa ruokapöydässä syönnin jälkeen ronkkia hammasvälejään hammastikulla ja siirtelee hampaiden välistä kaivamaansa töhnää lautasen reunalle. Eikö tuota voi tehdä vaikka vessassa jälkeenpäin? Menee ruokahalut ja oksettaa. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaimo" on eri asia kuin puolison työtehon/määrän valvoja.

Turhan monille ei ole.

Vierailija
42/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän ropaaminen. Monet tekee sitä ilmeisesti huomaamattaan kun eivät tajua. Sen hierominen, vetely ja hypistely puhuessa on iljettävää. Saatikka kaivelu kun ovat esim. liikennevaloissa autossa ja luulevat ettei kukaan näe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveydeksi". Mitä siihen pitää räkä poskella vastata, kiitos kun huomioit pärskähdykseni??

Vierailija
44/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen soittelu/ääniviestien laitto.

Itse olen sellainen, että soitan vain kun on oikeasti jotain asiaa, en koskaan "muuten vaan".

M42

Vierailija
45/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraaminen, maalitus, yksityisyyden suojan rikkominen, hakkerointi, huhuilu, valheet, lavastukset, väärennykset, manipulointi, sabotointi, rikokset, feikki näytelmät, vale laskutus eli varastaminen. 

Vierailija
46/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkien jättäminen jalkoihin tultaessa sisään ja vedetään vaan kenkäsuojat kenkien päälle. Seuraus, joka paikassa sulavaa lunta ja vettä talvella.

En ole koskaan nähnyt näin tehtävän.

Vierailija
47/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenän ropaaminen. Monet tekee sitä ilmeisesti huomaamattaan kun eivät tajua. Sen hierominen, vetely ja hypistely puhuessa on iljettävää. Saatikka kaivelu kun ovat esim. liikennevaloissa autossa ja luulevat ettei kukaan näe.

...kunnes sulla lentää mäkäräinen tai vastaava nenään.

Vierailija
48/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran semmoinen keski-ikäinen naapurin rouva joka puhui lakkaamatta ja aina suu apposen auki. Ei sitä haitannut edes jos kärpänen lensi leipäläpeen, jatkoi vaan kalkatustaan. 

Vierailija
49/66 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten pakonomainen harominen

Jalkojen turha liikuttelu

Oikeastaan kaikki pakkoliikkeet ja neuroosit

Anteeks, mutta mielestäni hermostunut olo ei ole "yleinen tapa"

Mä näplään hiuksia, pyörittelen hiuksia, koukistelen sormia tai varpaita tai jotain vastaavaa. Taitaa olla ADHD-juttu. Kotona myös pureskelen kynsiä, mutta en julkisella paikalla. En voi olla tekemättä niin, jos istun puhumatta.

Vierailija
50/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tyhy toiminta. Oksennus

Vierailija
51/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoisniska.

Vierailija
52/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo päässä sisällä. Hampaiden kaivelu hammastikulla toisten ruokaillessa. Otetaan ruokaa liikaa lautaselle ja jätetään syömättä. Syödään niin, että kieli tai kitarisat näkyy. Puhutaan suu täynnä ruokaa. Ei pestä likaisia käsiä, ei riisuta kenkiä tai päällysvaatteita sisään tullessa. Töissä saikutetaan krapulapäivänä, valitaan aina lomat siten, että arkipyhiä osuu jaksolle, jottei kulu lomapäiviä. Ei ole kasvettu aikuiseksi, vaan aikuinen käyttäytyy kuin lapsi, jos joku saa jotain, ollaan vaatimassa myös (aiheetta) samaa itselle. 

Vierailija
53/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstin täyttäminen hymiöllä.

Vierailija
54/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän räpläys kun ollaan kylässä. Ihan uskomattoman junttia.

Vierailija
55/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvikseen soittelu/ääniviestien laitto.

Itse olen sellainen, että soitan vain kun on oikeasti jotain asiaa, en koskaan "muuten vaan".

M42

Joo. Minulla on kaveri, joka laittaa tyhjänpäiväisiä viestejä tyhjänpäiväisistä asioista. Seisoskelee kadulla ja kertoo ääniviestissä ohikulkevista ihmisistä ja kommentoi ohimennen kaikkea mahdollista mitä näkee. Eli ei mitään asiaa, haluaa vaikka ilmoittaa että on menossa paikkaan Ö, ja tässä matkan varrella ajatteli laittaa ääniviestiä ja nyt pysähtyi tähän blaa blaa blaa

Vierailija
56/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosikeskeisyys; kaikilla on nykyään ADHD, autismi, erityisherkkyys,migreeni,fibro,neuroepätyypillisyys,ADD... sitten identifioidutaan sen diagnoosin kautta hhihi oon vähän tällänen hassu kun tää AuADHD :DD. Jos ei ole vielä diagnoosia, niin sitten AINAKIN on oireilua, itse tehtyä diagnoosia, haku tutkimuksiin suunnitteilla, samaistumista tiktokin/IG:n nepsyihin.

Vierailija
57/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastaminen julkisella paikalla esim metrossa siten, ettei laita kättä suun eteen.

Vierailija
58/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afterworkit. Ei kiinnosta viettää vapaa-aikaa työkavereiden kanssa.

Kuka edes jaksaa mennä muualle kuin kotiin 

Vierailija
59/66 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstin täyttäminen hymiöllä.

Kaverini tekee tätä. Käyttää paljon hymiöitä. Jäänyt teinin tasolle

Vierailija
60/66 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että mennään pahanhajuisena kauppaan. Minusta on ihan älyttömän epäkohteliasta pakottaa ihmiset haistelemaan pesemättömyyden löyhkää. 

Viimeksi eilen jouduin pakkaamaan ostokseni hengittämättä, kun samalle kassalle tuli joku eltaantuneen hajuinen "hiukseni eivät rasvoitu enkä hikoile" -tapaus.

Oliko kainalokarvafeministi. Ne haisee ihan hirveelle, kun ne uskaltaa olla erilaisia haisuleita kuin muut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi