Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, saatiin mökille vihdoin pyykinpesukone sekä apk!

Vierailija
29.05.2025 |

Vihdoinkin, inhoan tiskaamista eikä tarvitse enää roudata vaatetta eikä lakanoita edestakaisin. Harkitsen vielä kuivausrumpua mutta se ei ainakaan pesukoneen yhteyteen wc:hen mahdu, pitäisi keksiä sille joku muu paikka. Sen sijoitusta ihan tavalliseen huonetilaan ei kai estä mikään jos on säiliöllinen? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee. Mä tykkään puuhailla mökillä ja kannella vesiä, pestä pyykkiä terassilla. 

Vierailija
22/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä johdetaan likavedet? Me käytetään mökillä vaan ekologisia, biologisesti hajoavia pesuaineita. Tuo astianpesukoneen pesuaine on ainakin kauheeta myrkkyä. Ei sitä luontoon ja vesistöihin, kiitos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teillä johdetaan likavedet? Me käytetään mökillä vaan ekologisia, biologisesti hajoavia pesuaineita. Tuo astianpesukoneen pesuaine on ainakin kauheeta myrkkyä. Ei sitä luontoon ja vesistöihin, kiitos. 

Viemäriin menee vedet.

ap

Vierailija
24/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole mökkiä. Lisäkustannukset Hyi olkoon. Mieluummin matkustan, kun katson lahoavaa kuivan maan mökkiä. Merenrantahuvila yms.upeat olisi jees, perinteinen mökki...eieiei.

Vierailija
25/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha akka ei jaksa vissiin kotitöitä. 

Vierailija
26/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, mutta itse aidosti ihmettelen miksi moni haluaa jopa mökille kaikki koneet. Itse olen suvun mökillä mökkeillessä niin rakastunut käsintiskaamiseen ja kaikkeen muuhunkin hitaasti elämiseen, että päinvastoin haluaisin muuttaa kotianikin samaan suuntaan. Kun joskus toivottavasti pääsen remontoimaan ja suunnittelemaan omaa keittiötä, olen varma että sinne ei tule astianpesukonetta. Nykyisessä vuokrakämpässä sellainen on. Pyykkikonekin minulla nykyisessä asunnossani on, mutta olen jopa haaveillut sen sijasta sellaisesta käsin veivattavasta pesukoneesta.

Inhoan pesukoneita monesta syystä. Tulee helpommin tehtyä paljon tiskiä ja pestyä pyykkiä, johon voisi riittää vain tahranpoisto ja tuuletus. Ilman koneita käyttäisi enemmän harkintaa ja nurinkurisesti lopulta työmäärä olisikin pienempi. Jos pesee astiat puhtaaksi mekaanisesti tiskiharjalla, pärjää vähemmällä, miedommalla ja vähemmän myrkyllisellä pesuaineella. Vaatteet pysyisi parempina hellemmällä pesulla.

Koneiden puhdistaminen on myös aika inhottavaa. Ja vaikka niitä pesee säännöllisesti, niin onhan niissä osia, joihin pinttyy likaa ja joita ei voi koskaan pestä täysin puhtaaksi purkamatta konetta osiksi. Siksi ne on myös mielestäni vähän epähygieenisiä ja ällöttäviä.

Vierailija
27/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille ei kuulu kumpikaan.

Makeiset ja tupakat pois mökeiltä!

Vierailija
28/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apk kyllä kelpää, mutta onko ATM:llä mitään mahdollisuutta päästä sinne=(

Vierailija
29/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apk kyllä kelpää, mutta onko ATM:llä mitään mahdollisuutta päästä sinne=(

Tietysti incel pääsee paneen ap:tä.

Vierailija
30/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu pesukone evakon ongelma on palauta niin pääset omaan maahasi. 

Vierailija
31/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään, mutta itse aidosti ihmettelen miksi moni haluaa jopa mökille kaikki koneet. Itse olen suvun mökillä mökkeillessä niin rakastunut käsintiskaamiseen ja kaikkeen muuhunkin hitaasti elämiseen, että päinvastoin haluaisin muuttaa kotianikin samaan suuntaan. Kun joskus toivottavasti pääsen remontoimaan ja suunnittelemaan omaa keittiötä, olen varma että sinne ei tule astianpesukonetta. Nykyisessä vuokrakämpässä sellainen on. Pyykkikonekin minulla nykyisessä asunnossani on, mutta olen jopa haaveillut sen sijasta sellaisesta käsin veivattavasta pesukoneesta.

Inhoan pesukoneita monesta syystä. Tulee helpommin tehtyä paljon tiskiä ja pestyä pyykkiä, johon voisi riittää vain tahranpoisto ja tuuletus. Ilman koneita käyttäisi enemmän harkintaa ja nurinkurisesti lopulta työmäärä olisikin pienempi. Jos pesee astiat puhtaaksi mekaanisesti tiskiharjalla, pärjää vähemmällä, miedommalla ja vähemmän myrkyllisellä pesuaineella.

+ On hyvä, että nykyihminenkin oppii olemaan alkeellisemmissa oloissa. Tästä on hyötyä, jos tulee vaikka kriisi. Ja hyvää tekee tuo myös nykynuorille. 

Vierailija
32/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naru akan pakaroitten väliin!

Ukoilla on uloke. Siispä siihen hirttosilmukka.

Vierailija
33/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nautin, ettei mökillä ole pyykkikonetta. Meillä mökkimatka 60km, joten liikkuminen ees taas on helppoa ja itse tykkään siitä, että voidaan liikkua ilman sen suurempia suunnitelmia. Tykkään olla myös kaupungissa ja pihan istutukset tarvitsevat kastelua, joten pyykkihuolto onnistuu helposti. Mökillä toki on vaatekaapeissa vaatteet, pyyhkeet ja lakanat vaikka kuukauden yhtäjaksoiseen oleskeluun, joten senkään puolesta ei ole ongelma. Siinä on oma tunnelmansa, kun tulee kaupunkiin, laittaa mökkipyykit pyörimään,  kastelee pihaa, nauttii kaupunkaaunnosta. 

Paikat pyykkikonerlla ja kuivurille kyllä olisi mökin kylppärissä, mutta en usko, että sinne koskaan niitä hankimme. 

Astianpesukone on kyllä mökillä ehdoton, ilman sitä en tykkäisi olla. 

Vierailija
34/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan pesukoneita monesta syystä. Tulee helpommin tehtyä paljon tiskiä ja pestyä pyykkiä, johon voisi riittää vain tahranpoisto ja tuuletus. Ilman koneita käyttäisi enemmän harkintaa ja nurinkurisesti lopulta työmäärä olisikin pienempi. Jos pesee astiat puhtaaksi mekaanisesti tiskiharjalla, pärjää vähemmällä, miedommalla ja vähemmän myrkyllisellä pesuaineella.

Haluan mökille pesukoneet koska en nauti käsin tiskaamisesta tai siitä pyykin edestakas roudaamisesta. Siellä on ihan riittämiin töitä ja ajanvietettä ilman sitä tiskaustakin. 

ap

Vierailija
35/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiinteistövero nousi kohisten, kun laitettiin vesijohdot ja viemäröinti kuntoon. Kantoveden kanssa ei tarvittu erilaisia säiliöitä tyhjennyksineen. 

Harmaille vesille ei tarvi vieläkään. Kompostihuussi sisävessana. Toimii hyvin.🤗

Vierailija
36/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökki tuommoinen asumus. Taitaa olla enempi huvila.

Mökki = sähkötön, vedetön työleiri ja savupirtti keskellä mettää, joskus harvoin jopa ihan järven rannassa

Huvila = bilemesta kaikilla mukavuuksilla, työt kielletty

Vierailija
37/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mökki tuommoinen asumus. Taitaa olla enempi huvila.

Mökki = sähkötön, vedetön työleiri ja savupirtti keskellä mettää, joskus harvoin jopa ihan järven rannassa

Huvila = bilemesta kaikilla mukavuuksilla, työt kielletty

Mikäs tuo sit on kun me ei olla ikinä järjestetty siellä bileitä ja töitäkin tehdään vaikka kuinka, mutta mukavuudet on🤔

ap

Vierailija
38/51 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille ei kuulu kumpikaan.

Mikäs mökkipoliisi sinä olet sanomaan mikä toisten mökille kuuluu tai ei kuulu. 

Vierailija
39/51 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun saataisiin sinne sähköt.

Ap

Sähköt on olleet aina :) Tai niin kauan kun on meillä ollut.

oikea ap

Ai niin, unohtui mainita että vesi ja viemäröinti puuttuu :(

oikea ap

Ja mökin omistajakin huusi, että nyt oikeasti pois mun tontilta?

Vierailija
40/51 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkimme tai paremminkin kakkoskotimme käyttö lisääntyi huomattavasti, kun remppasimme sen täysin ja laitoimme sisälle vesivessan, kunnollisen keittiön astianpesukoneineen ja pyykkikonekin löytyy.  On myös ilmalämpöpumppu, joka viilentää sisätilat ihanasti kesäaikaan ja talvisin mahdollistaa mukavan oleskelun.

Pihalla ja puutarhassa tykkään mönkiä, mutta muuten haluan arkiaskareiden olevan vaivattomia, myös mökillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän