Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella sosiopaattisia piirteitä

Vierailija
28.05.2025 |

Empatiakyvyttömyys (nauraa toiselle vaikka toinen itkee), vaikeus asettua toisen asemaan, suuttuminen nollasta sataan heti, itsekriittisyys puuttuu, ei tajua syy-seuraus-suhteita, äärimmäisen mukavuudenhaluinen, aggressiivinen puhe ja väkivaltainen käytös suuttuessaan, syyttää muita eikä ikinä itseään. Peittelee hyvin kaikki huonot puolensa eikä näytä heikkouttaan. Ikää 12-vuotta. 

Kommentit (265)

Vierailija
121/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jompikumpi vanhemmista B-klusterista?

Noita on enemmän miehissä ja kuitenkin naisilla on mahdollisuus valita minkä tyypin siemenet ottaa. Aivan liikaa sikistään narsistien ym baarilöytöjen kanssa.

Vierailija
122/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä baarissa tuollaista osaa karttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä meidän tilanteesta: 

-Sä et oo edes ihminen! 

-Mitä sä tolla tarkoitat?

-Niin että et oo ihminen... kuivan hymyn keran sanoo tämän. Kuin se olisi vitsi.

------------

-Sä voit istua meidän vieressä sohvalla

-No en todellakaan! Te haisette!

-------------

-Mun pitää mennä suihkuun

Lapsi kävelee pois tilanteesta katsoo kulmien alta ja sanoo "hyi".

--------------

Jos vahingossa koskenkaan wc:n ovenkahvaa ja hän on siellä alkaa hirveä huuto. 

-Et sä nää että ovi on lukossa, senkin tyhmä!

-------------

Kaikki pikku virheet mitä teen elämässä pitää ottaa esille naurun kera. Haluaa aina jollainlailla nöyryyttää. 

Ap

Vierailija
124/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa näitä narsistien uhriutumisia. Lapsesi vihaa sinua syystäkin.

Vierailija
125/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa näitä narsistien uhriutumisia. Lapsesi vihaa sinua syystäkin.

Ok. Kun minusta tuntuu että vihaa minua siksikin että toin hänet maailmaan. 🤷 En uhriudu, etsin vain jotain vertaistukea tai tukea täältä. Ap

Vierailija
126/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sä et oo edes ihminen! 

-Niin että et oo ihminen... kuivan hymyn keran sanoo tämän. Kuin se olisi vitsi.

------------

-------------

--------------

-------------

Kaikki pikku virheet mitä teen elämässä pitää ottaa esille naurun kera. Haluaa aina jollainlailla nöyryyttää. 

Ap

Lapsesi on aivan normaali. Huoh. Jos olet tosissasi, on tosiaan selvää miksi vihaa sinua. Kaikista ei sitten ole vanhemmiksi kasvattamaan lasta. 

Vierailija
127/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitiä ei pidä ihmisenä, ajattelen ainakin itse että äiti on kylmä eikä käyttäydy rakastettavasti. Totta kai voi olla myös lapsen tuittuilua ja sellaisenaan ei ole kyllä mitenkään vakavaa :D Lapsella on myös parempi hajuaisti kuin aikuisilla, joten jos haiset hieltä, tupakalta ja hammasmädältä, niin siinäkin on yksi lisäyy hävetä teitä. 

Vierailija
128/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sä et oo edes ihminen! 

------------

-------------

--------------

-------------

Ap

Lapsesi on aivan normaali. Huoh. Jos olet tosissasi, on tosiaan selvää miksi vihaa sinua.

Okei... No miten itse suhtautuisit jos sattuisi omalle kohdalle? 

Vierailija
129/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat analysoida nyt kumppanisi lasta? Tai naapurin kersaa? 

Kannattaa lopettaa tuollainen analysointi.

Vierailija
130/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sä et oo edes ihminen! 

------------

-------------

--------------

-------------

Ap

Lapsesi on aivan normaali. Huoh. Jos ol

Minulla on kolme aikuista lasta ja vuosien saatossa koimme vanhempina kyllä paljon pahempia sanomisia, mutta koska käyn ihan täysillä niin noista päästiin yli ilman uhriutumista. Lapsetkin ovat ihan normaaleja, mutta jos haisen hieltä puutarhatöiden jälkeen, kyllä he sen sanovat. Tai jos vessaan kahvaa menee heiluttamaan jos se on selvästi lukossa, voi vielä 30 vuotiaskin huutaa vihaisesti että VARATTU. 

Voi taivas, jos tästä pitäisi ottaa itseensä. Toivottavasti et ihan itkua tuherra heikkoudessasi? Jotain mielenterveysongelmiahan sulla selvästi on. 

Vierailija
131/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitiä ei pidä ihmisenä, ajattelen ainakin itse että äiti on kylmä eikä käyttäydy rakastettavasti. Totta kai voi olla myös lapsen tuittuilua ja sellaisenaan ei ole kyllä mitenkään vakavaa :D Lapsella on myös parempi hajuaisti kuin aikuisilla, joten jos haiset hieltä, tupakalta ja hammasmädältä, niin siinäkin on yksi lisäyy hävetä teitä. 

Käyttäydy rakastettavasti? Sano minulle että miten saa takaisin rakkauden tunteen kun vuosikausia joutunut kestämään haukkuja, nöyryytyksiä, tylyyttä ja nyrkillä lyöntejä ja kaiken sen jälkeen pitäisi olla täydellisen rakastava äiti? Ikävä kyllä asia on vaikuttanut minuun syvästi ja kuten kirjoitin tuossa yhdessä viestissä olen joutunut kyseenalaistamaan rakkauteni lastani kohtaan. En voi enää lähestyäkään häntä kun se tuntuukin jo kettuilulta sen takia mitä olen joutunut kokemaan. Kukaan ei oikeasti edes tajua miltä tuntuu olla syrjitty lapsen kohdalla. Teen parhaani mutta sekään ei riitä. Ap

Vierailija
132/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on vaikeasti aistiyliherkkä. Reagoi kaikkiin aistiärsykkeisiin, se on helvetinmoista. Itse olen lievästi täkkainen ja osa elämästä täyttä helvettiä. Ja olen vain lievä tapaus.

Mutta miksi nauraa kun toinen itkee?

Tämä on se asia mikä ihmetyttää minuakin ellei ole tunne-elämässä pahimman puolen aukkoa. Jos toinen itkee niin tunnen välittömästi myötätuntoa enkä naura sille kuin se olisi maailman hauskin asia. Ap

Vierailija
133/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se äitiys on, kukaan muu ei rakasta häntä kuin sinä, ja jos et sinäkään onko ihme, että oireilee. Sinun pitää luoda nyt yhteys ja luottamus häneen jos olet oikeasti aikuinen kypsyystasoltasi. 

Vierailija
134/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on vaikeasti aistiyliherkkä. Reagoi kaikkiin aistiärsykkeisiin, se on helvetinmoista. Itse olen lievästi täkkainen ja osa elämästä täyttä helvettiä. Ja olen vain lievä tapaus.

Tämä on se asia mikä ihmetyttää minuakin ellei ole tunne-elämässä pahimman puolen aukkoa. Jos toinen itkee niin tunnen välittömästi myötätuntoa enkä naura sille kuin se olisi maailman hauskin asia. Ap

Täällä  vastattiin sinulle jo että empatiakyky kehittyy huippuunsa vasta 25-vuotiaana. Eli turha verrata itseesi jos olet yli 25 vuotias ja lapsesi aivot ovat vasta kehittymässä. Isoin empatian kehitysharppaus tapahtuu 13-25 vuotiaana, ja sun lapsi on vasta 12. Mitä jos vaikka lukisit lapsesi kehityksestä, etkä haukkuisi häntä?

Vaikuttaa todella, että olet aika vastuuton äiti, joka ei ole kiinnostunut lapsen perusasioista. 

Vierailija
135/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Sirpa Laamanen ole vapautunut vielä vankilasta?

Vierailija
136/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä  vastattiin sinulle jo että empatiakyky kehittyy huippuunsa vasta 25-vuotiaana. Eli turha verrata itseesi jos olet yli 25 vuotias ja lapsesi aivot ovat vasta kehittymässä. Isoin empatian kehitysharppaus tapahtuu 13-25 vuotiaana, ja sun lapsi on vasta 12. Mitä jos vaikka lukisit lapsesi kehityksest

Olen nähnyt paljon jo 4-vuotiaita lapsia jotka ovat hyvinkin empaattisia ja myötätuntoisia... kaikille ei vain synny tuota ominaisuutta luonnostaan ja kehittyy paljon hitaammin. 

Vierailija
137/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä  vastattiin sinulle jo että empatiakyky kehittyy huippuunsa vasta 25-vuotiaana. Eli turha verrata itseesi jos olet yli 25 vuotias ja lapsesi aivot ovat vasta kehittymässä. Isoin empatian kehitysharppaus tapahtuu 13-25 vuotiaana, ja sun lapsi on va

Kyllähän ihmiselle jo ennen 4 ikävuotta kehittyy jonkunlainen empatiakyky. Toisaalta sanotaan että psykopaattien empatiakyky on 3-4 vuotiaan tasolla, joten ihan kehittynyt se ei vielä ole. Ja jos nyt näen jonkun nelivuotiaan silittävän sööttiä pupujussia, ei se vielä tarkoita että hän ei löisi ystävää lapiolla päähän jos haluaa tämän hiekkalelut. 

Ap: lapsi ei kyllä täytä mitään yleisiä sosiopaatin piirteitä. Vaikuttaa että hän on enemmänkin tosi katkera pieneksi lapseksi ja kokee että hän ei saa niiltä sohvalta istuvilta vanhemmiltaan sitä, mitä kaipaa. Jos tämä jatkuu, eihän se hyvää ennusta ja se on ap:n syy. 

Vierailija
138/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on kolme aikuista lasta ja vuosien saatossa koimme vanhempina kyllä paljon pahempia sanomisia, mutta koska käyn ihan täysillä niin noista päästiin yli ilman uhriutumista. Lapsetkin ovat ihan normaaleja, mutta jos haisen hieltä puutarhatöiden jälkeen, kyllä he sen sanovat. Tai jos vessaan kahvaa menee heiluttamaan jos se on selvästi lukossa, voi vielä 30 vuotiaskin huutaa vihaisesti että VARATTU. 

Voi taivas, jos tästä pitäisi ottaa itseensä. Toivottavasti et ihan itkua tuherra heikkoudessasi? Jotain mielenterveysongelmiahan sulla selvästi on. "

Oletko ollut kärpäsenä katolla näkemässä meidän elämää? Heikkoudesta en puhuisi tässä asiassa. Lapsi on huutanut minulle pahojakin asioita ja ehkä juuri tällä palstalla kaunistelen pikkaisen mitä voi olla. Ihmiset ajattelevat että onhan sitä pahempaakin olemassa mutta tärkeää on myös se että miten ottaa esille ja millä tyylillä, lapsi kuitenkin huutaa ja raivoaa. Jos teistä se on normaalia 12-vuotiaan käyttäytymistä päivittäin niin ei voi kuin ihmetellä. Ap

Vierailija
139/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkuva raivoaminen ole normaalia, mutta kyllä se teini iän kynnyksellä on yleistä, että paljon raivotaan. Nyt kuitenkin sä olet se, jonka perheessä häiritsevä raivoaminen tapahtuu, niin sinun pitää sille tehdä jotain. Turhaan päivittelet minun kestämistäni, kun en itse tuollaista joudu enää kestämään. Kolmen lapsen kanssa sitä kesti aikansa, mutta se on nyt ohi ja elämä on rauhallista. 

Vierailija
140/265 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla krapulan aiheuttama masennus?