Miten ihmeessa jaksan olla hereilla sunnuntaihin saakka, 3h voin nukkua viela?!
Menen illalla yovuoroon ja kun huomen aamulla tulen kotiin, lahden suoraan yhdelle kurssille, joka loppuu 16.30, ja menen viela lauantai yoksi yovuoroon. Sunnuntai aamuna paasen toista klo 8.00 ja mies lahtee toihin jo klo 14.00...
Paa varmaan rajahtaa, kun jo tana aamuna herasin kauheaan migreeniin klo 6.00!! Tekisi mieli soittaa toihin etten tule tanaan mutta en voi, ovat niin tiukkoja poissa-oloista.
Kommentit (28)
mutta missa me asumme, on vaan jaksettava. Ei voi ottaa vapaata tai saat lahtea aika nopeasti kavelemaan. Hoidan lapset kotona, tyoni ohella, joten naen heita kylla joka paiva. Ja pakko tehda nain paljon toita jos meinaa selvita.
Mieheni onneksi soitti juuri etta yrittaa saada koko sunnuntain vapaaksi.
siellä missä asutte ei voi ottaa? Asutteko eri maissa?
Paa varmaan rajahtaa, kun jo tana aamuna herasin kauheaan migreeniin klo 6.00!! Tekisi mieli soittaa toihin etten tule tanaan mutta en voi, ovat niin tiukkoja poissa-oloista.
Toivottavasti et työssäsi pysty vaarantamaan ihmishenkiä tai se ei ole muuten tarkkuutta vaativaa. Ihan typerää valittaa, että et voi nukkua moneen vuorokauteen sillä nyt olet kyllä nainen hyvä soppasi itse keittänyt. Tietääkö muuten työnantajasi, että millaiseen tilanteeseen olet itseäsi johdattamassa? Tuollaisella menolla olet vaaraksi kanssaihmisille (ihmisen hereilläpitäminen on yksi vanhoista kidutusmenetelmistä ja unettomuuden aiheuttamisella ihmisen psyyke saadaan todella nopeasti sekaisin). Mieti vielä kerran!!!
Edelleenkin jankkaan, vaikka tietty turhaa. Se vastuun ottaminen omista valinnoistaan tarkoittaa juuri sitä, että jos jotain haluaa, niin jossain toisessa kohdassa joutuu tekemään kompromissiä. Jos haluaa tehdä esimerkiksi kahta työtä paremman elintason toivossa, niin sitten voi mennä terveys.
Täällä Suomessa, jossa voi neuvotella etukäteen esimiesten kanssa, niin saa myös nopeasti huonon maineen ja tippuu palkankorotuslistoilta, jos tulee työkyvyttömänä töihin. Muualla voi olla sen suhteen asiat paremmin.
terv. 19, 22 ja esimies äitiyslomalta
Se on pakollinen kurssi toiseen tyohoni liittyen ja se jarjestetaan vain lauantaisin?
Epäilen, sillä ainakaan Suomessa tuollaista ei sallita, se olisi laitonta ja johtaisi työnanajan työoikeuteen. Ääkkösten puuttumisen vuoksi kirjoituksessasi oletan, että et ole Suomessa (?). Itse en työnantajana tuollaista sallisi, vaarannat selkeästi itsesi, työkaverisi ja asiakkaasi toimet.
Tyonanatajani tietaa etta voin olla vain viikonloppuisin tyossa ja kyseli vasta askettain etta voisinko tehda valilla sunnuntai yon myos, sanoin etta en voi, mutta aneli etta jos ei klo 8 asti vaan voisist lahtea jo klo 6 etta ehtisit toiseen tyohosi??!! Sanoin ettei rahkeet riita, mutta sanoi etta ovat niin epatoivoisia, etta jos vain voisi, niin laittaisi mulle muutaman sun. yon myos silloin talloin...
Olen jo kipea, terveyteni on alkanut karsia tasta touhusta. Tiedan sen.
ap
kohtauksessa. Tässä vaiheessa sanon, että tylsä PROVO.
Jos teet vakinaisesti niitä, niin sitten ilmoitat, että tarvitset palkattoman vapaan, jotta voit mennä sille toisen duunin kurssille. Tai yrität vaihtaa työvuoron tai ottaa yhdeksi yöksi vuosilomaa. Tai sitten kerrot sille toisen duunin esimiehelle, että et voi osallistua kurssille viikonloppuna, koska on muita velvoitteita. Miten voisin suorittaa kurssin arkipäivillä.
Nyt on turha tietysti kitistä, koska on jo paskat housussa. Mutta hiukan nyt pitäisi ottaa vastuuta valinnoistaan, jotka olet aivan itse tehnyt.
19 ja 22