Ylioppilas, millaiset juhlat pidit sitten kun valmistuit ammattiin?
Itse olin silloin jo töissä ja maisterin paperit tuli postissa kotiin. En pitänyt mitään juhlia, enkä muista että kukaan olisi edes varsinaisesti onnitellut
Kommentit (24)
Olin sen päivän töissä. Viikonloppuna kävin kavereiden kanssa syömässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilas ei valmistu suoraan mihinkään ammattiin. Yliopistotutkintokaan ei ole suoraan ammattinimike.
No shit Sherlock.
No maisterikaan ei ole ammatti. Ammattikoulu on ainoa mistä valmistuu ammattiin. Lääketiede ehkä lähimpänä, mutta ei sekään käytännössä suoraan. Toki monet tekee kaksoistutkinnon tai ammattitutkinnon jossain vaiheessa, mutta aloitus ei liene kysy sitä.
Mä valmistun pian AMK:sta ja kyllä mulla on sen jälkeen ammatti, nimittäin sairaanhoitaja. AMK:sta tulee myös insinöörejä, ensihoitajia, fysioterapeutteja, kätilöitä. Myös yliopistosta valmistutaan ammattiin esim. lääkäri, puheterapeutti. Eli ei ole amis ainoa mistä valmistutaan ammattiin.
Ensimmäiseen ammattiin valmistuin 18- vuotiaana ja äiti halusi välttämättä kutsua lähisukua kakkukahveille, itsellä lähinnä hävetti, mutta annoin sen häärätä kun oli niin innoissaan. Sain lahjaksi vähän rahaa, vaikka tienasin jo siinä vaiheessa enemmän kuin lahjan antajat.
Myöhemmin olen hankkinut pari ammattia lisää ja pitänyt ne omana tietonani. Opiskelu on ollut minusta aina mukavaa ja helppoa, tuntuu typerälle saada onnitteluja sellaisesta. Yrittäjänä olen kohdannut paljon isompia haasteita, mistä ei kuitenkaan kukaan onnittele. Ja en oikein voi hehkuttaa vaikka linkkarissa, miten pääsin eroon lintsaavasta ja muutenkin vahingollisesta työntekijästä. :D
Ei mun DI, tai alempi korkeakoulututkintokaan, ainakaan mihinkään ammattiin suoraan valmistanut. Harva työnimike/ammatti on suoraan sama kuin tutkintonimike. Suurimpaan osaan työpaikoista ilmoitetaan kelpoisuusvaatimukseksi jokin soveltuva tutkinto. Samaa työtä voi tehdä eri tutkintonimikkeillä. Onnellisessa asemassa toki ovat he ketkä saavat suoraan valmistuttuaan oman alan työpaikan, nimikkeistä viis.