Miten asuntomarkkinoille käy, kun opiskelijan asumisen tuet laskevat pahimmillaan yhteensä 44 prosenttia elokuussa?
Taitaa olla alennuksien aika vuokramarkkinoilla syksystä lähtien,
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Mistä opiskelijat saavat rahat nykyisiin vuokriin?
Käytännössähän se menee vain niin että saadaan enemmän toimeentulotuen saajia, hallitusta vaan harmittaa että liikaa tuen saajia mutta itse ovat ihmiset sinne ajaneet.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän se menee vain niin että saadaan enemmän toimeentulotuen saajia, hallitusta vaan harmittaa että liikaa tuen saajia mutta itse ovat ihmiset sinne ajaneet.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Kela.fi
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelija voi saada toimeentulotukea! Opintolainat pitää olla myös nostettuna, toki luottotiedottomat voivat kai saada tt-tukea opiskeluun. Eli Kela käskee muita muuttamaan halvempaan tai lopettamaan opiskelut ja menemään töihin/ryhtymään työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Kelasta, asumistuki, toimeentulotuki, opintotuki, opintolaina.
Toisin sanoen kasvavat opiskelijoiden asumiskustannukset maksetaan henkilökohtaisella lainarahalla, ja kohta kaikilla on valtion velkalaivan lisäksi oma.😂😂😂😂😂😂😂🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa kyllä minä olen pari tutkintoa opiskellut toimeentulotuella kun en saa lainaa.
Niinpä, saa nähdä? Itselläni on yksi sijoitusasunto, onneksi en ole ostanut enempää. Ja tuokin oli edullinen ostohinnaltaan, joten pystyy pitämään edullisen vuokran. Mutta siis jos olisi laskenut lainat ja kulut esim. 700- > vuokran mukaan, niin luulisi että on vaikea saada vuokratuksi?
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen kasvavat opiskelijoiden asumiskustannukset maksetaan henkilökohtaisella lainarahalla, ja kohta kaikilla on valtion velkalaivan lisäksi oma.😂😂😂😂😂😂😂🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Se on just näin. Asuntosijoittajat rikastuu, nuoret köyhtyy. Heistä tulee ikuisia vuokra-asujia. Eihän tämä ole muuta kuin asiakashankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Teen kolmea työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Ei kiinnosta. Vuokralaisia löytyy muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa
Ei saa normi tilanteessa. Pitää olla lainat nostettu ja syöty, luottotiedoton, ei oikeutta opintotukeen eikä lainaan. Sitten saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, saa nähdä? Itselläni on yksi sijoitusasunto, onneksi en ole ostanut enempää. Ja tuokin oli edullinen ostohinnaltaan, joten pystyy pitämään edullisen vuokran. Mutta siis jos olisi laskenut lainat ja kulut esim. 700- > vuokran mukaan, niin luulisi että on vaikea saada vuokratuksi?
Mulla on 7, eikä vuokralla yhtään opiskelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mitenkään.
Asunnot olivat vuokrattuina ennenkuin oli tuli tuo asumistukiuudistus, joka ei kauaa kestänyt. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelija voi saada toimeentulotukea! Opintolainat pitää olla myös nostettuna, toki luottotiedottomat voivat kai saada tt-tukea opiskeluun. Eli Kela käskee muita muuttamaan halvempaan tai lopettamaan opiskelut ja menemään töihin/ryhtymään työttömäksi.
Lukiolainen voi saada toimeentulotukea, vaikkei olisi hakenut opintolainaa.
Ei sitten mitenkään.