Hei! Tyoskenteleeko/onko kukaan tyoskennellyt matkailualalla? Minua kiinnostaisi matkailualan ko AMK-tasolla tai sitten ihan ammattikoulun tai oppisopimuksen kautta jos ei ovet auk
ea heti AMK-tasolle. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia. Onko toiveita päästä alalle jos on kielitaito ruosteessa? jne jne
Kommentit (9)
enomista, joka työskenteli matkailuvirkailijana matkatoimistossa. Käsitykseni mukaan noihin hommiin riittää ammattioppilaitoskoulutus. Kertonee siitä että tradenomeille ei riitä " parempia" töitä. No, palkkaus on sinänsä sivuseikka. Ei se voi huonompi olla kuin nykyisessä työssäni ja työ taatusti mielenkiintoisempaa. ap
Tarjoavat firmoille edullisia matkoja ja heidän kauttaan saa hoidettua vaikka kokouksen toiselle puolelle maailmaa. Ja jos kokoukseen tulee yhteistyökumppaneita muista firmoista ja eri maista, niin kaikille on järjestetty halvat lennot ja hotellit valmiiksi.
Kyseiseen firmaan nimittäin haetaan työntekijöitä myös ilman alan koulutusta ja olisin todella kiinnnostunut tästä vaihtoehdosta!
Riippuu aika pitkälti omasta suuntautumisesta, että mihin sitä sitten lopulta päätyy. Voin sanoa, että mua ei edes otettais basic-matkatoimistoon töihin...en osaa varausjärjestelmiä jne...siihen kouluttaudutaan toisen asteen oppilaitoksissa. Siis matkatoimistovirkailijoiksi.
Mä tuun varmaan suuntaamaan kohti kannustematkailua johonkin DMC:hen tai sitten johonkin kokous-/kongressitaloon...tai johonkin suurehkoon yritykseen kokousassariksi...kuka ties...tai tapahtumanjärjestäjäksi esim. Messukeskukseen tms...
Saa nähdä kuinka naisen käy:)
joulukuussa 2005, eikä sen jälkeen pahemmin ole matkailun töitä näkynyt.
Paljon olen hakenut erilaisia paikkoja, mutta matkatoimistoihin ja hotelleihin vaaditaan juuri kyseisistä paikoista työkokemusta.
Harmittaa näin jälkeen päin, etten opiskeluaikana ymmärtänyt mennä harjoitteluun moniin eri paikkoihin, nyt olisi sitä kokemusta... Mutta palkka oli silloin tärkeää saada säästöön, joten en viitsinyt ilmaiseksi mennä harjoittelemaan.
Restonomin koulutushan on esimiestason, mutta niitä töitä on tarjolla todella todella vähän. Varmaan kaikkiin mitä olen ilmoituksia nähnyt, olisi riittänyt toisen asteen matkatoimistovirkailija tms. tutkinto.
Kongressikeskuksen myyntipalvelussa ja eri kurssien kautta muutoinkin joka paikan höylänä siellä silloin tällöin. Yhden harjoittelun suoritin ohjelmapalveluyrityksessä, joka on erikoistunut liikunta- ja hyvinvointipalveluihin. Pisimmän harjoittelun suoritin incoming-matkatoimistossa.
T: 12 (kai se minä olin...)
10 siis oli tuo äskeinen vastaaja...
Sori kauheasti...säädän ja poistun takavasemmalle...
:-)
Se mitä muistan pääsykokeista...hmmm...
Ryhmätehtävä. Enkun kielikoe (kirjal.). Matikan koe. Tökokemuksesta sai pointseja jotta pääsi pääsykokeeseen, niin ja kai siitä, mun tapauksessa YO-paperistakin jotain hyötyä oli...tai sitten ei...
10
Eli se on myös suhteellisen huonosti palkattua.
Kielitaito on ehdoton vaatimus, myös atk-taidot välttämättömät.
Itselläni on matkailualan tradenomin tutkinto. Työskentelin 5 vuoden ajan ulkomailla eri lomakohteissa, matkatoimistotyötä ja hotellin vastaanottoa sekä kirjanpitoa hoitaen. Ne olivat mielenkiintoisia aikoja, mutta näin perheellisenä se ei enää onnistu.
Nykyään matkailen vain harrastuspohjalta, ja teen työtä ihan toisella alalla.