Kesän tullen taas ruokailut muuttuu mulla, mites sulla
Tuoretta kotimaista kasvista saatavilla yllin kyllin. Ihana lisä grillatulle lihalle ja kalalle. Varhaisperunat vielä lisäksi voin kanssa.
Marjat kun kypsyy, niin ovat herkkua kermavaahdolla.
Vaihtuuko sulla syömiset vuodenaikojen mukaan?
Kommentit (48)
Mitä suomalaisia kasviksia suosittelette, juurekset poislukien?
Kesällä teen mahdollisimman usein salaattia kotimaisista tomaateista, kurkusta ja salaatista. Kun tulee avomaankurkkuaika, popsin niitä ihan pelkästään. Mustikoita toki mutta viime vuosina on ollut niin kuivaa ja huono mustikkasato, että mennyt vähän into mustikoiden etsimiseen.
Kotimainen tomaatti on jotenkin puiseva ja kurkut usein kitkeriä.
Oli kaupassa jotenkin heikko tarjonta hevi hyllyllä.
Ei vaihdu. Perunalle, tomaatille ja porkkanalle olen muutenkin allerginen eikä ne kuulu ruokavaliooni talvellakaan. Ehkä syön kesällä vähän mansikoita mitä talvella en tee mutta muuten ei tule mitään muutoksia.
Siirryn uunilenkistä grillimakkaroihin ja keitetyistä perunoista grilliperunoihin joita kaupasta saa folioastioissa, olen kerran jo ostanut, on hyviä.
Sesongin antimilla mennään koska lompakko ja kroppa pitää siitä. Kesällä tulee kevennettyä kuin itsestään kun taas talvella sitten tulee tehtyä paljon uuniruokia.
Samoin minä. Talvisin kasvikset jäävät melkein kokonaan syömättä, ei vain maistu.