Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän tullen taas ruokailut muuttuu mulla, mites sulla

Vierailija
28.05.2025 |

Tuoretta kotimaista kasvista saatavilla yllin kyllin. Ihana lisä grillatulle lihalle ja kalalle. Varhaisperunat vielä lisäksi voin kanssa.

Marjat kun kypsyy, niin ovat herkkua kermavaahdolla.

Vaihtuuko sulla syömiset vuodenaikojen mukaan?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, seinällä roikkuu Satokausikalenteri, ja kesällä olen todellakin suomalaisten kasvisten, vihannesten ja marjojen suurkuluttaja.

Samoin minä. Talvisin kasvikset jäävät melkein kokonaan syömättä, ei vain maistu. 

Vierailija
42/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suomalaisia kasviksia suosittelette, juurekset poislukien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä teen mahdollisimman usein salaattia kotimaisista tomaateista, kurkusta ja salaatista. Kun tulee avomaankurkkuaika, popsin niitä ihan pelkästään. Mustikoita toki mutta viime vuosina on ollut niin kuivaa ja huono mustikkasato, että mennyt vähän into mustikoiden etsimiseen. 

Vierailija
44/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen tomaatti on jotenkin puiseva ja kurkut usein kitkeriä.

Vierailija
45/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaupassa jotenkin heikko tarjonta hevi hyllyllä.

Vierailija
46/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdu. Perunalle, tomaatille ja porkkanalle olen muutenkin allerginen eikä ne kuulu ruokavaliooni talvellakaan. Ehkä syön kesällä vähän mansikoita mitä talvella en tee mutta muuten ei tule mitään muutoksia.

Vierailija
47/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn uunilenkistä grillimakkaroihin ja keitetyistä perunoista grilliperunoihin joita kaupasta saa folioastioissa, olen kerran jo ostanut, on hyviä.

Vierailija
48/48 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sesongin antimilla mennään koska lompakko ja kroppa pitää siitä. Kesällä tulee kevennettyä kuin itsestään kun taas talvella sitten tulee tehtyä paljon uuniruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi