Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako joku muu tekoälyllä tehtyjä kuvia ja videoita?

Vierailija
28.05.2025 |

Kuvissakin on ihan älyttömiä virheitä, videoista puhumattakaan. Tekoälyllä tehdyn kuvan erottaa aidosta kilometrin päähän myös siksi, että äkkiseltään katsottuna se on liian täydellinen ja epäaito. Jotenkin herättää minussa ahdistusta. En ymmärrä miksi joku haluaa noita käyttää, minusta tekoälyssä ei ole mitään hienoa tai mahtavaa.

Muita?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mitään puolusteltavaa niissä. Vaikka "tekijä" olisi kuinka hyvä, ei niitä syntyisi ilman että joku on ensin piirtänyt/maalannut/valokuvannut oikeaa taidetta. Opettelisivat tekemään oikeasti jos kerran kuvittajiksi haluavat, tai maksaisivat niille jotka tekevät. Turhaan palaa vain vettä ja sähköä muovisen näköisiin kopioihin, niinkuin maailmassa muutenkin.

ja taiteilijat maalaavat teokset muovista tehdyillä akryyliväreillä,

jostain hekin taitonsa kopioineet

;)

Toki, mutta siinä että artisti käyttää olemassaolevaa taidetta inspiraationa tai kehittää omaa taitoaan kopioimalla, on aika iso ero siihen että algoritmi generoi "uutta" taidetta kopioimalla olemassaolevia. Alkaa olla ihmisrodun taru lopussa jos me ei tätä eroa ymmärretä.

opittuja fraaseja, bäää

Vierailija
22/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide perustuu matkimiseen.

ei ole olemassa "alkuperäistä" ja "aitoa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä Ap.

Vierailija
24/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaisin? Grok tekee haluamani kuvan hetkessä, niin voin käyttää kyseistä kuvaa X:ssä reaktiona postaukseen. Ei tarvitse maksaa senttiäkään jollakin vasemmistolaiselle artistille eikä koluta nettiä etsien samankaltaista kuvaa. Win-win. M28

Vierailija
25/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa, mutta olen huolestunut. Suurin osa ihmisistä kun uskoo kaiken näkemänsä todeksi. 

Vierailija
26/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tekoälyä, inhoan joka päivä sitä miten riippuvainen itse olen tästä hemmetin kännykästä. Voi jos asuisin maalla ja voisi olla ilman älypuhelinta. Robotteja inhoan yli kaiken. Oksettaa kun ihmiset ihastelee niitä kuin ne olisivat eläviä.

Vierailija
27/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoinkin löytänyt vaikuttavaa taidetta katsottavaksi! tekoälyartistit tekevät taidetta, missä on jotain uutta. Toisinkuin "perinteiset" taiteilijat, jotka kaikki maalaa saman peuran tai abstraktin värisikermän.

Vierailija
28/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa. Miksi pitäisi? Omaa järkeä voi käyttää kuvia katsellessa.

Vierailija
29/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taide perustuu matkimiseen.

ei ole olemassa "alkuperäistä" ja "aitoa"

Jos joku vain matkii niin se on kopioimista. Jos joku ottaa inspiraation vanhasta ja luo sen pohjalta jotain ihan uutta ja ennen näkemätöntä josta taas joku aikaan voi inspiroitua niin se on taidetta.

Vierailija
30/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa uudet auto ja jos youtubesta haluaisi katsoa ja tutkia miltä joku auton 2026 malli näyttää niin puolet videoista tekoälypaskaa. Sitten vielä robottiääni selostaa videoita. 

Vierailija
31/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin että tekoäly tekee mun puolesta kaikki tylsät työt ja itse vois keskittyä vaikka piirtämiseen.

Vierailija
32/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on aina sama epärealistinen valaistus ja "valokuvissa" tarkennus. Edes amatöörit taiteilijat eivät tee sellaisia, saatikka ammattilaiset.

Vierailija
33/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekoäly luo mitä tahansa, vaan miten se on ohjelmoitu ja mitä siltä pyydetään. 

Ihmisillä on taipumus luonnollisen ylittäviin atrappeihin, kuten huulien punaamiseen kirkkaiksi, ihovärien käyttöön ja tukan värjäykseen, sekä liioiteltuihin kehon muotoihin. Keinoälyn avulla tehdyillä supernaturaalisilla atraapeilla niiden tuottajat uskovat olevan kysyntää, mutta toisissa ne synnyttävät samaa tunnetta kuin epämuodostumat.

Vierailija
34/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä on tullut monimutkaista. "Lataa tämä äppi niin voit sitten tehdä sitä ja tätä" "lue ohjeita, plärää lataa, klikkaa" Moni yksinkertainen asia vaatii hitokseen perehtymistä ja erilaisia toimia. Rasittavaa, vaikka muka tarkoitus helpottaa elämää. Ja lisäksi sulla on pakko olla joku älysysteemi. Kohta ei varmaan pääse kotiovesta ulos jos et tottele jotain idioottisääntöä.

Ihmisillä ei tunnu olevan tervettä maalaisjärkeä enää, jopa, ja varsinkin oppineet, älykkäät, korkea-arvoiset ihmiset lausuu ihan banaaleja asioita. Maailma on menettänyt järkensä.

Vierailija
35/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää minuakin!

Erityisesti turhauttaa, kun videonpätkiin tulee satoja viestejä joissa totuutta ei ymmärretä. On muka 70v hääpäivää viettävä kaunis pari, siihen sataa "onnittelut", vaikka kaikesta näkee ettei ole aito kuva. Mm. hääkuvan tyyli on väärä, ja ihmiset näyttävät liian nuorilta, vaikka pitäisi lähennellä 100v...

Varsinkin ärsyttää ne, joissa joku mummo täyttää vaikka 80v, ja kuvassa lukee, että kukaan ei ole onnitellut minua vaikka minulla on synttärit, voisitteko onnitella minua. TODELLA uskottavaa, ja sitten sataa siunauksia tuhansilta. Kaunistakin tietenkin, mutta niin ärsyttää ihmisten tyhmyys...

Vierailija
36/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämästä on tullut monimutkaista. "Lataa tämä äppi niin voit sitten tehdä sitä ja tätä" "lue ohjeita, plärää lataa, klikkaa" Moni yksinkertainen asia vaatii hitokseen perehtymistä ja erilaisia toimia. Rasittavaa, vaikka muka tarkoitus helpottaa elämää. Ja lisäksi sulla on pakko olla joku älysysteemi. Kohta ei varmaan pääse kotiovesta ulos jos et tottele jotain idioottisääntöä.

Ihmisillä ei tunnu olevan tervettä maalaisjärkeä enää, jopa, ja varsinkin oppineet, älykkäät, korkea-arvoiset ihmiset lausuu ihan banaaleja asioita. Maailma on menettänyt järkensä.

Hyvin sanottu, yhdessä sarjassakin missä vaihdetaan koteja päikseen, huomaa vaikeuksia, kuinka käynnistää toisen asunnossa auto, kiuas tai valot! Mullekin Elisalta tuli puhelu että kiinnostaisiko mitkä älykoti ratkaisut, sanoin ettei sitten mitkään niistä kiinnosta! Tosiaan nopeaa ja helppoa, eiku

Vierailija
37/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvia tai videoita? On ihan OK generoida 30 sekunnissa tekoälyllä powerpoint-presentaatioon yhdentekevä kuva sen sijaan että käyttää puoli tuntia maksullisen kuvan etsimiseen kuvapankista eikä se ole sittenkään ihan sitä mitä haluaa.

Vierailija
38/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa sanomasta tekoälyn tuottamia kuvia taiteeksi. Kutsukaa niitä generoiduiksi tekoälykuviksi. Ai-kuonan kutsuminen taiteeksi halventaa ihmisten luomia teoksia, joissa on edes ollut yritystä, sielua ja näkemystä mukana.

Mielummin katson ihmisen piirtämiä tikku-ukkoja kuin kauneimmaksi generoitua tekoälykuvaa.

Vierailija
39/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creepyjä ovat

Vierailija
40/70 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vihdoinkin löytänyt vaikuttavaa taidetta katsottavaksi! tekoälyartistit tekevät taidetta, missä on jotain uutta. Toisinkuin "perinteiset" taiteilijat, jotka kaikki maalaa saman peuran tai abstraktin värisikermän.

Niin siis kirjaimellisesti niissä ei ole mitään uutta, koska ne pohjautuvat ainoastaan jo olemassaolevaan.

*

Olen samaa mieltä ap. Kuvat ovat rumia ja epäluonnollisia. Tulee mieleen ne jehovantodistajien lehtiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän