Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käteistä toimeentulotukiasiakkaalla saa olla kotona?

Vierailija
28.05.2025 |

Tarkoitan kotivaraa. Nykyään viranomaisetkin suosittelee pitämään pienehköä määrää rahaa kotivarassa. Miten se vaikuttaa tukeen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisellä 50 euroa ja perheellä 100.

Vierailija
2/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisellä 50 euroa ja perheellä 100.

Miksi tuo kuulostaa vähän rajatulta? Minulla on noin satanen kolikoissa ja viiden euron seteleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla enemmänkin, mutta se huomioidaan tukea laskettaessa. (Jos siitä kertoo.)

Vierailija
4/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vinkin annan, liian rehellinen ei kannata olla

Vierailija
5/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mummon lähettää rahaa lapsenlapselle pankkiin vaan antaa suoraan handuun

Vierailija
6/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kun löytyy. ei niistä tarvitse mainita kenellekään. ei pankkeihin voi luottaa, niin kaikki vaan patjan alle.

Vierailija
7/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin paljon kun löytyy. ei niistä tarvitse mainita kenellekään. ei pankkeihin voi luottaa, niin kaikki vaan patjan alle.

Mulla on erillinen kotivaralastikko missä kaikki on.

Vierailija
8/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkuvasti myyn tarpeetonta mm fb.ssä. Appivanhemmat tyhjentävät taloaan. Pienelläkin työllä saan 50 e kk käteen, isommalla enemmän. 

Ei kukaan ole tullut vielä penkomaan meidän kellaria

Vierailija
9/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole, on vain leikkuri enkä tiedä miten muilla olisi. Jos sulla on sukanvarressa pidä siellä.

Vierailija
10/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön noin 5 vuotta sitten ja muutin kaiken nopeasti käteiseksi. Ne minulla on ollut kotona siitä lähtien. Tai no, reilu 3.000 euroa meni tarpeellisiin hankintoihin, kodinkoneita ja sen sellaisia. Taitaa olla käteisenä vähän vajaa 80.000 euroa ja lisäksi noin 650g kultaa. Toimeentulotuella ja sairaseläkkeellä olen ollut jo 17 vuotta.

Nuo säästöt on sitä varten, kun kuntoni heikkenee, niin voin sitten ostaa päivittäistä kotipalvelua.

Vierailija
11/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tARKASTAJA TSEKKAA  Vain vakiopaikat, patjan alta, keittiön purkit ja sellaiset. Mies- tai lepakkotarkastajan  voit kuitata ulos varvilla. 

Vierailija
12/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain perinnön noin 5 vuotta sitten ja muutin kaiken nopeasti käteiseksi. Ne minulla on ollut kotona siitä lähtien. Tai no, reilu 3.000 euroa meni tarpeellisiin hankintoihin, kodinkoneita ja sen sellaisia. Taitaa olla käteisenä vähän vajaa 80.000 euroa ja lisäksi noin 650g kultaa. Toimeentulotuella ja sairaseläkkeellä olen ollut jo 17 vuotta.

Nuo säästöt on sitä varten, kun kuntoni heikkenee, niin voin sitten ostaa päivittäistä kotipalvelua.

Olet varmasti tietoinen, että tuo on rikos.

Vierailija
13/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen tukimuoto ja tarkoitettu vain väliaikaiseksi tilanteisiin, jolloin rahaa ei ole eikä sitä mistään tule. Ei silloin voi olla mitään käteisvaroja yhtään missään.

Vierailija
14/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko pääseväsi taivasten valtakuntaan, jos salaat esivallalta rahasi? Rikos on rikos, oli saalis euro taikka satanen.

Vierailija
15/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käteistä 200€ eikun ei yhtään :)

Vierailija
16/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saa olla vaikka kuinka paljon... On eri asia, nostaako etuuskäsittelijä rikosilmoituksen hakijasta

Vierailija
17/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tarkastaja käy asunnossa kerran kuussa hakemuksen saavuttua tarkistamassa yleisimmät rahakätköt.

Vierailija
18/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä summa vaan kun sitä ei kerro kellekään.

Vierailija
19/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tarkastaja käy asunnossa kerran kuussa hakemuksen saavuttua tarkistamassa yleisimmät rahakätköt.

Ei käy kukaan.

Vierailija
20/22 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonttua on aina hyvä olla, jos vaikka täytyy yhtäkkiä muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän