Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen monesti sen virheen että vaikutan yleistävän

Vierailija
27.05.2025 |

Se on harmi ja raskasta kun yhden sanavalinnan tai sanan poisjättämisen takia koko kirjoitus voi muuttua yleistyksesksi. Ja se on hyvin herkkää monelle varsinkin internetissä ja somemaailmassa. Haluan kirjoittamisen olevan kivaa ja rentoa enkä työlästä ja liiallista miettimistä. Olen sen verran yksinkertainen ihminen, että oikeesti vaatii ajatustyötä, että saa kirjoitettua korrektin kirjoituksen. Itse en yleensä halua kirjoittaa mitään täsmällistä vaan tavoitteenani on monesti tuoda esiin omia näkökantoja ja kokemuksia. Tulee vähän paha mieli sitten kun saa huudot yhden sanavalinnan tai sanan poisjättämisen takia. Vaikka ei edes tarkoittanut mitään pahaa ketään kohtaan. Joskus oon joutunut (jodelissa) ihan suuren joukon vihan kohteeksi, niinkin pienestä kun unohdin sanan joku tai kirjoitin vahingossa monikossa. Enkä mitään pahaa tarkoittanut siinä ketään kohtaan. Siis tää on pelottavaa kun näin pienestä jonkun mieli voi pahoittua. Sen jälkeen oon pyrkinyt kirjoittamaan hyvin tarkasti, mutta nykyään en jaksa edes aina miellyttää. 

Kun kaikki pitäisi sanoa hyvin tarkasti. Sitten pitää olla pyytämässä anteeksi jos ei hänen elämänkokemustaan (josta en ollut edes tietoinen) otettu siinä huomioon. Ja näin tapahtuu somessa hyvin helposti. Jos tässä yrittäis miellyttää kaikkia, niin tekstin kirjoittaminen ei loppuis koskaan. Okei, ehkä vähän liioittelin. Mut oikeesti, ei netti oo vain sitä varten, että väitellään siitä, että kenellä on paremmat argumentit vaan myös oikeiden ihmisten ajatuksia varten. Tuntuu, että on suorastaan joidenkin elämäntehtävä se mumumutku ei kaikki-viisastelu. Jotkut suorastaan hokevat sitä mantraa varmaan mielessäänkin koko ajan. Siitä sais hyvän sketsin.

Ps. Ihan tarkoituksella jätin tekstin tarkistamatta siltä varuilta, jos joku sanamuoto vaikuttaisi yleistämiseltä. Pystynpähän ainakin seisomaan ajatuksieni takana.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan