Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun pesen kylppärin niin on pää kipeä sen jälkeen

Vierailija
27.05.2025 |

Mietin hengitänkö myrkyllisiä höyryjä kun öösään pesuaineita. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese seuraavala kerralla pyykkipuverilla  harjalla ja kuumalla vedellä.

Vierailija
22/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai käytät cloritea tai domestosia kuuman tai lämpöisen veden kanssa, ei saa niin tehdä. Päänsärky taattu. Kokemuksesta viisastunut olen.

Kumpaakaan ei. Mutta ihan tujua muuta ainetta. Laitoin oven raolle osan aikaa, mutta pakko pitää kiinni osan kun huuhtelin vedellä pois aineet. mutta ilmeisesti ei auttanut. 

Oven raolleen??? Minulla on ikkuna pesuhuoneessa auki ja huoneistossa samoin ja pesuhuoneen ovi selkosen selällään kun pesen pesuhuonetta muulla kuin myrkyttömällä pesuaineella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, et mun yläasteen kaveri kertoi, et hän oli tokkurassa siivotessaan sairaalan tiloja. Oli niin myrkyllisiä aineita. Ei sentään oo kuollut niihin.

Olen kyllä siivonnut sairaalassa obduktiosta leikkaussaliin, mutta jos aineita käyttää oikein, Ei ne pökerrytä. Ainoastaan obduktiossa käytettiin vahvoja aineita. Leikkaussalissa, jos oli likainenleikkaus. Muuten aineet on ihan normaaleja. 

Vierailija
24/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, et mun yläasteen kaveri kertoi, et hän oli tokkurassa siivotessaan sairaalan tiloja. Oli niin myrkyllisiä aineita. Ei sentään oo kuollut niihin.

Olen kyllä siivonnut sairaalassa obduktiosta leikkaussaliin, mutta jos aineita käyttää oikein, Ei ne pökerrytä. Ainoastaan obduktiossa käytettiin vahvoja aineita. Leikkaussalissa, jos oli likainenleikkaus. Muuten aineet on ihan normaaleja. 

Mikä on likainen leikkaus?

Vierailija
25/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pestä kylppäriä. Ainakaan itse en tee sitä koskaan.

Vierailija
26/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota niin paljon siivouskaljaa.

Vierailija
27/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö pesuainetta jossa on klooria? Kloorikaasu on aika rankka myrkky, ja päänsärky on yksi oireista joita sen hengittämisestä tulee.

Klooripesuaineita ei saa sekoittaa muihin pesuaineisiin, eikä niitä saa laittaa kuumaan veteen tai muuten lämmittää paljoa yli kädenlämpöisiksi tai niistä voi alkaa vapautua myrkyllistä kaasua.

Pitää tarkistaa onko. Ruiskutin suoraan kaakeleille ja harjasin ja lopuksi vedellä huuhtelu. Eli ei kuumaa vettä.

Voi johtua siitä ruiskuttelusta. Ilmaan tulee pesuaineesta aerosoleja, mitä hengität.

Vierailija
28/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä kloriittia. Ota tolua hieman tai muu.

Jäillä vai ilman?

Vierailija
29/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä saan myös pesuaineista siis tuoksuvista.

Vierailija
30/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää myrkyllisiä pesuaineita, harvalla on omassa kodissa niin vaarallisia mikrobeja tai tarvetta äärimmäiseen desinfiointiin.

Myrkyttömät ja biohajoavat ekopesuaineet pesee aivan hyvin. Ph:lla on iso merkitys. Keittiön rasvalikaan tehoaa emäksinen ja kylppärin kalkkilikaan hapan pesuaine. Kun koti on perussiisti, ei tarvitse lotrata ylettömästi pesuainetta. Ymmärrän tujut aineet, jos kyseessä joku raivaussiivoukseen joutunut luukku täynnä hometta ja moskaa.

Vierailija
31/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteallergikkona pyrin käyttämään kaikki pesuaineet hajusteettomina. Tolu ja wc:n puhdistusaineet ovst aika järkkyjä hajun voimakkaadultaan.

Vierailija
32/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tehtävä pikkukoululaisena kotona oli pölyjen pyyhkiminen kodin Teak-pinnoilta. Annettiin sellainen myrkkyaerisolipullo, Pled taisi olla nimeltään ja rätti käteen. Siinä sitten iloisena suihkuttelin ja pyyhin. Muistan vieläkin sen kipeän tunteen keuhkoissa/keuhkoputkissa pyyhkimisen jälkeen. Näin 70-80 luvuilla. Äitini oli vielä  hoitoalan ammattilainen sairaalassa. 

Vierailija
33/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on takana 23 vuotta sairaalaa ja lähes kaikki erikoissairaanhoidon yksiköt pl. obduktio. Käytössä olevat siivousaineet ovat hajusteeton yleispuhdistusaine, vetyperoksidipohjainen desinfioiva puhdistusaine (lähes tuoksuton) ja kloori, jota nykyään käytetään vain tiettyjen sairaalainfektioiden yhteydessä. Vain viimeisestä saa päänsäryn ja silloinkin pitää käyttää sitä väärin. Mitään myrkkyjä ei siivoukseen tietenkään käytetä, tämä on sairaala.

Vierailija
34/34 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on likainen leikkaus?

Tartuntavaara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan