Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edellinen elämä Kreikan saarella

Vierailija
27.05.2025 |

Olin Kreetalla lomalla vuosia sitten. Matkamuistomyymälän nainen alkoi tuijottaa minua ja sanoi: You have been here before? Long time ago? Right? 

Eli edellisissä elämässä. Olen matkustamassa Mykonokselle. Miten voisin tutkia asiaa?

Kreikan kieli ja kulttuuri on aina tuntunut omalta. Ihan kuin kotiin olisin mennyt. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit jonkun toisen turistin näköinen, vai meinaatko että tuo nainen olisi myöskin ollut elossa samaan aikaan kauan sitten, ja tunnistanut sinua nyt??

Meillä on YKSI maallinen elämä täällä maapallolla, sielu EI vaella.

Joillakin on kyky nähdä, missä ihmiset ovat eläneet aikaisemmin. Uskon entisiin elämiin.

Et taida olla Raamattuun uskova kristitty, kuten olen itse.

Nuo " kyvyt" ovat Saatanan eksytys, kuten myös kokemus edellisestä elämästä.

Vierailija
22/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vain nähnyt vuosia aikaisemmin sulta näyttävän suomalaisen turjakkeen ja sinä näytit hänen silmissään tutulta. Miten hörhö oikein olet, että tuosta alat miettimään, että olet joskus ns. edellisessä elämässä asunut Kreikassa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi versio kaksoisliekkihörhöilystä?

No ei ole. Olen asunut jollakin Kreikan saarella aikaisemmin. Olen vanha sielu. 

Ihan nuorena minulla oli eteerinen kauneuskäsitys. Halusin olla eteerisen näköinen, siveä ja arvoitettu. Tiedä sitten, mistä nuokin käsitykset ovat tulleet. 

Kunniallinen ja kunniakas. 

Tyylikäs ja taloudellinen Simca.

Vierailija
24/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja oli varmaan joku iso kiho edellisessä elämässään.

Sitä en tiedä. Luultavasti olen ollut jonkun maajussin vaimo. Mutta minulla on ajatus hyveistä elämässä ja koen yhtäläisyyttä hellenistiseen ajatusmaailmaan. 

Tiukka säätyjako, orjuus ja naisten asema käytännössä omaisuutena ovat sinulle ihanteita? 

Luonnollista elämää. Se oli silloin. Nyt on nyt. 

Vierailija
25/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, koen sen aina Roomassa. Tuntuu että kaikki on niin tuttua ja olo on kuin kävelisi aina 10 senttiä maanpinnan yläpuolella. Tietyt paikat siellä vetävät puoleensa, esim. yhden kirkon Neitsyt Marialle pyhitetty alttari, en tiennyt että siellä oli sellainen ja tuli vaan sellainen tunne kadulla kävellessä että tuonne on mentävä ja siihen alttarin eteen pysähdyin, että tässä se on, tämän vuoksi oli tultava tänne. Eipä näitä järjellä voi selittää.

Skeptikoille tiedoksi että alkuperäisessä raamatussa olleet jälleensyntymään viittaavat tekstit poistettiin, varmaankin siksi että jos ihmiset ajattelevat että heillä on vain yksi elämä, niin yrittävät käyttäytyä paremmin? Ehkä joku teologiaa opiskellut voisi selittää asiaa.

Vierailija
26/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen asunut jollakin Kreikan saarella aikaisemmin. Olen vanha sielu. 

Ihan nuorena minulla oli eteerinen kauneuskäsitys. Halusin olla eteerisen näköinen, siveä ja arvoitettu. Tiedä sitten, mistä nuokin käsitykset ovat tulleet. 

Kunniallinen ja kunniakas. 

Tyylikäs ja taloudellinen Simca.

Varmasti olen ollut. Niinkuin kuuluukin. Elänyt sopuisasti ajan tapojen mukaan. 

Oi aikoja, oi tapoja! 

Vierailija
27/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en tiedä. Luultavasti olen ollut jonkun maajussin vaimo. Mutta minulla on ajatus hyveistä elämässä ja koen yhtäläisyyttä hellenistiseen ajatusmaailmaan. 

Tiukka säätyjako, orjuus ja naisten asema käytännössä omaisuutena ovat sinulle ihanteita? 

Eivät mitään ihanteita. Mutta olen ajatellut, että tämä on nyt tätä elämää. Ehkä se on tuntunut luonnolliselta. 

Vierailija
28/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä sitten miettimään turhia. Pää tulee kipeäksi. En ole varmaan osannut lukea. Siinä entisessä elämässä siis.

Vierailija
29/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä sitten miettimään turhia. Pää tulee kipeäksi. En ole varmaan osannut lukea. Siinä entisessä elämässä siis.

Läpändeeriä olen kyllä varmaan osannut jo silloinkin heittää. 

Vierailija
30/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olit se maajussi?

Voi olla. Tai sitten juurikin olen ollut satamassa töissä. Jonkun kalastajan muija. 

Miksi muija, mikset se kalastaja? Edelleen olet fiksoitunut siihen, että tässä nykyisessä elämässäsi olet kaiketi nainen.

Vierailija
31/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siksi omalta aloittajalla, koska sinisilmäisten esivanhemmat ja myös Nooan arkki on paikallistettu Armenian alueelle lähelle Turkkia. Siinä on Kreikka lähellä jne. Jaafetin pojat ja niiden vaimot ja niiden jälkeläiset pojottivat noilla tienoon kauan ja vasta myöhemmin lähti osa porukasta vaappumaan pohjoista kohden.

Vierailija
32/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siksi omalta aloittajalla, koska sinisilmäisten esivanhemmat ja myös Nooan arkki on paikallistettu Armenian alueelle lähelle Turkkia. Siinä on Kreikka lähellä jne. Jaafetin pojat ja niiden vaimot ja niiden jälkeläiset pojottivat noilla tienoon kauan ja vasta myöhemmin lähti osa porukasta vaappumaan pohjoista kohden.

Jaa mikä isoviha?

Vierailija
33/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olit se maajussi?

Voi olla. Tai sitten juurikin olen ollut satamassa töissä. Jonkun kalastajan muija. 

Miksi muija, mikset se kalastaja? Edelleen olet fiksoitunut siihen, että tässä nykyisessä elämässäsi olet kaiketi nainen.

Jotenkin identifioin juurikin itseni kreikkalaiseksi naiseksi.  Siis eteeriseksi, hyveelliseksi, hillityksi, lempeäksi ja tyyneksi. 

Ei minussa ole voitontahtoa tai uhmaa. En ole ollut spartalainen. 

Jotenkin kotoisa ajatus, että olen ollut tavallinen työläinen, puoliso, kotinainen. 

Vierailija
34/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit jonkun toisen turistin näköinen, vai meinaatko että tuo nainen olisi myöskin ollut elossa samaan aikaan kauan sitten, ja tunnistanut sinua nyt??

Joillakin on kyky nähdä, missä ihmiset ovat eläneet aikaisemmin. Uskon entisiin elämiin.

Ja sillä pystyy hämäämään turistia, joka pysähtyy ostamaan krääsää ja tulee toistekin lomalle.

Vierailija
35/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä, mistä tiedät tämän näin varmasti! Mäkin haluan tietää. Jos vastaus on Raamattu, kerro mistä voit tietää, että sen kirjoitukset ovat totta? 

Vierailija
36/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, koen sen aina Roomassa. Tuntuu että kaikki on niin tuttua ja olo on kuin kävelisi aina 10 senttiä maanpinnan yläpuolella. Tietyt paikat siellä vetävät puoleensa, esim. yhden kirkon Neitsyt Marialle pyhitetty alttari, en tiennyt että siellä oli sellainen ja tuli vaan sellainen tunne kadulla kävellessä että tuonne on mentävä ja siihen alttarin eteen pysähdyin, että tässä se on, tämän vuoksi oli tultava tänne. Eipä näitä järjellä voi selittää.

Skeptikoille tiedoksi että alkuperäisessä raamatussa olleet jälleensyntymään viittaavat tekstit poistettiin, varmaankin siksi että jos ihmiset ajattelevat että heillä on vain yksi elämä, niin yrittävät käyttäytyä paremmin? Ehkä joku teologiaa opiskellut voisi selittää asiaa.

Ei ole totta että sellainen olisi poistettu Raamatusta, väite on eksytystä, vailla yhtäkään todistetta! 

Lisäksi; Sielunvaellus on koko kristinuskon sanoman vastakohta. Jeesus tuli maailmaan pelastamaan syntisiä , niin että Häneen turvautuvat ja Hänen tahtonsa mukaisesti elävät saavat ikuisen elämän Taivaassa. Elämme kerran maan päällä, sitten koittaa tuomio.

Vierailija
37/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen, joka on elänyt onnellista ja hyvää elämää. Nauttinut elämästä. Kukaan ei muista minua, eikä ole kirjoittanut minusta. Luut löytyvät jostain paikasta vielä. 

Vierailija
38/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot edellisiin elämiin niin uskot ehkä myös selvännäkijöihin. Kysypä semmoiselta mutta älä kerro mitä etsit.

Vierailija
39/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla Raamattuun uskova kristitty, kuten olen itse.

Nuo " kyvyt" ovat Saatanan eksytys, kuten myös kokemus edellisestä elämästä.

Hölmö. 

Vierailija
40/57 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot edellisiin elämiin niin uskot ehkä myös selvännäkijöihin. Kysypä semmoiselta mutta älä kerro mitä etsit.

Mitä se tieto hyödyttää? Itse tiedän, että olen joskus elänyt Kreikassa kauan sitten. Se oli silloin. Nyt on nyt.