Pahin turistirysä jossa kävit
Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti.
Kommentit (456)
Sakura-aikana jossain Kioton temppelin jonotuksessa ihmispaljoudessa. Sai katsoa ettei astunut edellä kulkevan kantapäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattaya. Satuttiin sellaiseen hotelliin, joka oli täynnä idän ihmisiä. Aamuisin hirvee ryysis aamupalalla ja sitten tapeltiin alastuoleista. Vaikka oli ensimmäisenä odottamassa hissiä, ne työntyivät kainaloiden ali hissiin ja jäit siihen tyhmänä. Tuntu että niitä oli kaikkialla.
Koko maa on niitä täynnä kun eivät voi kovinkaan moneen paikkaan paeta.
-thaimaassa asuva
Kuka haluaa asua pahassa kehitysmaassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikka, Hania, Platanias. Odotin kotiinlähtöä suurimman ajan. Todella tylsä paikka ei mitään nähtävää.
Niin kumpi? Hania vai Platanias?
Hania historiallinen vanha kaupunki, Platanias turistikylä.Plataniakseen ei mennä katselemaan mitään vaan rentoutuu sekä nauttimaan lämmöstä ja ruuasta. Ei ole Plataniaksen vika jos sinä petyit odotuksiisi ja olit väärässä paikassa
Plataniakessa oli majoitus, Hania lähin kylä. Molemmissa vietettiin aikaa. Tosi tylsä paikka. Luontokin kuivaa aavikkoa. Itselleni ei riitä ranta,,allas ja muutama nähtävyys, haluan kierrellä eri paikkoja ja kyliä, nähdä vaihtelevia maisemia.
Tässä ketjussa kysellään pahimpia paikkoja ja itselleni juuri tälläiset feikkipaikat on niitä. Kiva jos sinulla on toisenlaiset kokemukset paikasta niin me ihmiset olemme erilaisia. Kyllähän joku viihtyy esim Dubaissa mihin en itse ikinä menisi.
Keskisen kyläkauppa sillin ja hienhajusine, mölyävine rahvasturisteineen. Ja kitisevine kersoineen. Kallistakin oli ja jonoja piisas. Törkyiset toiletit. YÄÄKS !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikka, Hania, Platanias. Odotin kotiinlähtöä suurimman ajan. Todella tylsä paikka ei mitään nähtävää.
Niin kumpi? Hania vai Platanias?
Hania historiallinen vanha kaupunki, Platanias turistikylä.Plataniakseen ei mennä katselemaan mitään vaan rentoutuu sekä nauttimaan lämmöstä ja ruuasta. Ei ole Plataniaksen vika jos sinä petyit odotuksiisi ja olit väärässä paikassa
Plataniakessa oli majoitus, Hania lähin kylä. Molemmissa vietettiin aikaa. Tosi tylsä paikka. Luontokin kuivaa aavikkoa. Itselleni ei riitä ranta,,allas ja muutama nähtävyys, haluan kierrellä eri paikkoja ja kyliä, nähdä vaihtelevia maisemia.
Tässä ketjussa kysellään pahimpia paikkoja ja itselleni juuri tälläiset feikkipaikat on niitä. Kiva jos sinulla on toisenlaiset kokemuks
"Hania lähin kylä"? Hania on pitkälti yli 100000 asukkaan kaupunki. Jos haluaa nähdä ja kierrellä "eri paikkoja ja kyliä" niin jos Kreetalta ei löydä muka mitään mielenkiintoista niin kiinnostais tietää mikä sun mielestä on kiinnostava kohde?
Matkailen minne haluan eikä mulle ole pahoja turistirysiä
Pari kertaa ollut Kanarian saarilla koska sinne helppo mennä perheen kanssa. Kyllä mä matkaa vastatessani olen tiennyt että siellä on lähinnä turisteja. Tai Roomassa keväällä. En ole koskaan ajatellut ettei matkalla saa olla muita turisteja, olenhan siellä itsekin. Olen kiertänyt maailmaa yli 30 maassa, eikä se ole minusta mitään ihmeellisen tavoiteltavaa etten kohtaa matkalla kuin vähän turisteja. Menen katsomaan kohdetta ja sen tarjontaa.
Dubrovnikin vanha kaupunki, Capri ja Amalfi.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki
Näin siellä yhden turistin, oli itkuinen kysyi multa mitenkä täältä pääsee pois.
Puerto Ricossa Kanarialla ei ole mitään aitoa, paitsi turistit.
Platanias Kreetalla, Rohdos ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Matkailen minne haluan eikä mulle ole pahoja turistirysiä
Pari kertaa ollut Kanarian saarilla koska sinne helppo mennä perheen kanssa. Kyllä mä matkaa vastatessani olen tiennyt että siellä on lähinnä turisteja. Tai Roomassa keväällä. En ole koskaan ajatellut ettei matkalla saa olla muita turisteja, olenhan siellä itsekin. Olen kiertänyt maailmaa yli 30 maassa, eikä se ole minusta mitään ihmeellisen tavoiteltavaa etten kohtaa matkalla kuin vähän turisteja. Menen katsomaan kohdetta ja sen tarjontaa.
Samaa mieltä. Kova tungos ja jonottaminen ei minusta ole kivaa oli ne muut ihmiset sitten turisteja tai paikallisia, mutta muuten turistit eivät häiritse sinällään, elleivät ole meluavia ja örveltäviä.
Kanariallakin on monentyyppisiä paikkoja Pienikin historiallinen kerrostuneisuus tuo minusta viehätystä. Esimerkiksi Puerto de la Cruzissa on tosi vanhoja taloja ja kirkkoja ja vanhan kaupungin kapeita katuja ja kujia ristiin rastiin aivan meren äärellä. Paljolti vain kävelijöille varattuja.
Tykkään myös siitä, että ravintolat ovat talojen kivijaloissa eivätkä koottuna johonkin isoon ostariin. Ostariympäristöt eivät ole useinkaan viihtyisiä. Kivempi on aito kaupunki- tai kylärakenne katuineen ja kujineen ja puistikkoineen.
Samoin etelänmatkalla pidän siitä, että meri aaltoineen tulee kaupunkiin eikä jää ainakaan joka paikassa kauas hiekkarannan taa. Puertossa tyrskyt lyövät paikoin rantakadun alapuolen kiveyksiin San Telmossa niin, että kävelijä voi kastua.
Portugalin Albufeirassa 35 v. sitten rantakadulla kulkivat kerjäläislapset kenkälaatikot kädessä anelemassa rahaa. Pöllivät ...kele multa lompakon kun en ollut tarpeeksi skarppina. Onneksi en pitänyt paljon rahaa mukana juuri tällaisten tilanteiden vuoksi. Muuten ei lokakuun alussa ollut hirveetä ryysistä. Se olikin sinnepäin ensimmäinen ja viimeinen reissu.
Varmaan Stockmanilla kun tarjosivat ilmaisiä ämpäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Stockmanilla kun tarjosivat ilmaisiä ämpäreitä.
Oliko itämaan veljet rouvineen haisemassa?
Metro Vuosaareen silloin sen alkuaikana.
En pidä Kreikan saarista,,on kierretty autolla ja skoottereilla. En pidä kuivasta ja karusta luonnosta saarilla ja siitä että kylät elävät vain turismista ja kaikki on tehty turisteille. Enemmän nähtävää on manner Kreikassa mutta en pidä Kreikasta maana se on liian " itää". En pidä muslimikultturin vaikutuksesta tai ortodoksisuudesta. Toki Ateena on omaa luokkaansa.
Onko Kreikka niin rakas paikka jollekkin täällä ettei siitä ssa sanoa negatiivista? En menisi millekkään saarelle enää, en kyllä Turkkiin tai Bulgaariaankaan.
Hania ja Kreeta on vaan tylsiä mun mielestä vaikka kuinka näitä paikkoja rakastava ei sitä ymmärtäisi. Kiva jos sinä tykkäät minä en.
Jostain syystä en saa lainausta toimimaan. Edellä joku mainitsi huonokäytöksiset kiinalaisturistit. Olen asunut Kiinassa seitsemän vuotta ja tunnistan etuilun ja ryntäilyn. Samalla ymmärrän, mistä käytös kumpuaa: Kiinan suurkaupungeissa on valtavasti ihmisiä, jolloin jokainen sekä fyysisesti että mielentilan näkökulmasta ajaa vain omaa etuaan, tai korkeintaan oman perheensä etua. Se ei kuitenkaan ole totta, että tavalliset keskiluokkaiset kiinalaiset osaisivat englantia, eli juuri tämä porukka, joka näillä nähtävyyksiä täyteen turboahdetuilla pikalomilla Euroopassa vierailee. Kiinassa englantia osaavat ainoastaan ulkolaisissa firmoissa työskentelevät ja/tai muuten erittäin korkeasti koulutetut.
Parga ja Kos elokuussa, Hyvä jos sekaan mahtui.
Olen ollut joulun alla aattoa edeltävän viikon mm. Lontoossa ja Barcelonassa. Ennen joulua ihmisiä oli kaupungilla suomalaisittain sopiva määrä, turistikohteissa jopa hiljaista ja saimme nauttia kohteista rauhassa. Joulun tullessa liikkuessamme samojen nähtävyyksien ohi, olivat jonot hurjia ja paikoin näkyi vaaralliseltakin näyttävää tungosta. Lontoossa esim. Oxford street, Madame Tussaud'n vahakabinetti, luonnonhistorianmuseo ja Covent Garden. Barcelonan keskustassa ruuhka oli El Gotic-korttelissa, Arc de Triomfilla, kirkkojen(Basilica) edustalla ja etenkin Sagrada la Familialla.