työnantaja maksaa päivänä x matkakulut kodin ja työkohteen välillä. Kuuluuko mun ilmoittaa etten mene kohteesta x-kotiin vaan muualle?
Eli teen töitä yleensä paikassa x, mutta projektin takia minun tarvitsee liikkua omalla autolla 100km päähän normaalin 5km sijaan. Työnantaja on tarjoutunut kustantamaan matkat koska kyseessä on vain muutama päivä. Kohde loppuu pe ja minulla olisi pari vapaapäivää, joten voisin mennä kaverille viereiseen kaupunkiin minne on 10km matkaa.
Ilmoitanko tästä työnantajalle etten tarvitse matkakorvausta?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei "tarjoudu" kustantamaan matkoja, vaan se kuuluu työntantajan velvollisuuksiin. Niin ikään työnantajalle ei kuulu, mihin työpäiviesi jälkeen ajelet. Korvaukset maksetaan kodin ja työkohteen väliltä joka tapauksessa.
ei tarvitse minun työssäni, sillä ne on yleensä minun ja verottajan välisiä asioita
Kyseessä on veroton korvaus jota monilla aloilla käytetään hyvinkin luovasti palkan osana tai sijalla.
Vaikka työnantaja miten hyväksyisi kilometrikorvaukset voi verottaja kysellä ikäviä kuten miksi asennuspaikalta ei olekaan korvattu matkaa kotiin vaan johonkin 500km kauemmas.
Ei