mikä on sopiva tv:n katselu aika 3-4 vuotiaalla?
Minusta tuntuu, että meillä katsotaan liikaa lastenohjelmia.
Katsoo noin tunnin päiväkodista tulon jälkeen ja illalla vielä tunnin tai enemmänkin.
Minun täytyy tehdä kotityöt ja en jouda leikkimään kaveriksi. Lapsi ei tykkää leikkiä yksin...
Kommentit (5)
vaan kysyy koko ajan - mitä vois tehdä - eikä mikään ehdotus kelpaa. Jos tv ei ole auki - niin silloin en voi tehdä niitä kotitöitä, koska lapsi haluaa/vaatii huomiota.
ap
minä olen yh ja olen saanut 3-vuotiaani leikkimään yksin sillä keinoin. Menen hänen huoneeseensa, istun lattialle ja alamme jonkun leikin yhdessä esim. legot ja sitten jää yksin niitä tekemään. Välillä huutaa minua katsomaan mitä on saanut aikaan ja käväisen kurkkaamassa, kehun ehkä vähän ja jatkaa taas itsekseen. Meillä kanssa kerjätään välillä heti aamusta tv-ohjelmia, mutta selitän miksi ei ole hyvä katsoa liikaa ja hän uskoo. Esim. viimeksi tänä aamuna sanoin, että ei voi katsoa, kun tulee sitten kiukkuiseksi jos liikaa katsotaan.
Välillä kun poikka kärttää leikkimään kanssaan sanon, että äidin on tehtävä kotitöitä ja sitten tulee esim. oman rättinsä kanssa auttamaan tai ripustaa osan omista vaatteistaan kuivumaan, tai kaataa jauhoja taikinaan....sitten kyllästyy ja menee taasen leikkimään omiaan.
Positiivinen asenne lasta kohtaan auttaa paljon.
aiemmin katsoi noin 3h päivässä, nyt saa katsoa 1h ja lapsesta tuli kuin eri ihminen :)
Lastahan ei pidä koskaan antaa kokea juttuja mistä ei tykkää. Mielikuvituskin voisi kasvaa jos yksin leikkis joskus.