Menisitkö exäsi hautajaisiin, jonka kanssa kaksi aikuista lasta? Mitään yhteyttä ei oo pidetty kymmeneen vuoteen. Erottiin ihan suht hyvissä
Kommentit (64)
Kysyisin lapsilta, toivovatko he osallistumistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole ihan tapauskohtaista. Kysy lapsiltasi toivovatko he että tulet jos et osaa päättää. Eläviä vartenhan ne hautajaiset ovat oikeasti.
Hautajaisiin saa mennä kuka tahansa. Vaikka täysin vieras ihminen. Pappi tai omaiset eivät ole estämässä kappeliin menoa
Hautajaiset ja muistotilaisuus ovat 2 eri asiaa. Kirkkoon ja hautajaisiin voi osallistua vapaasti jälkimmäiseen ei.
Aloitus puhui hautajaisista. Miksi sekoitat puhumalla myös muistotilaisuudesta?
Todellakin menisin jos tuntisin itseni tervetulleeksi. Kysyisin, onko lapsille ok ja mikäli muussa vierasväessä en tietäisi olevan ketään hanakasti ajatusta vastustavaa, niin sinne vaan.
Mainittakoon, että pidän jollain tapaa hautajaisista. Jos en pitäisi, en menisi, paitsi jos lapset sitä toivoisivat.
En menisi. Menisin ainoastaan jos olisi alaikäiset lapset, ja silloinkin vain siunaustilaisuuteen, en mahdolliseen kahvitukseen.
no mun edesmenneen miesserkun hautajaisissa oli hänen exänsä, jonka kanssa ei ollut tekemississä 15 vuoteen ja oli ollut huonot välit erotessa.
Kävin exän hautajaisissa vaikken ollut häneen yhteyksissä 40 vuoteen. Toivoin sen antavan mielenrauhan. Hautajaiset olivat samassa kaupungissa
Menisin lapsieni tueksi, jos minut olisi kutsuttu.
Hautajaisten järjestäjän kutsusta menisin kyllä sekä siunaukseen että muistotilaisuuteen. Asialliset välit sekä eksään että hänen nyksään kuten myös yhteiseen lapseen eksän kanssa.
No en. Onnex ei oo edes lapsia kenenkään exän kanssa. Ja muutenkin välit oli loppuvaiheessa hieman sekavat.
Menin, tosin lapset oli ollut vasta hetken aikuisia. Menin lähinnä omien lasteni tueksi ja esitin osanottoni entiselle anopille. Erottu 12v ennen kuolemaa.
En,mutta kävisin myöhemmin yksin haudalla 💔
Menisin. Exäni nyxä on ikävä ihminen, joka ottaa varsinkin tyttäreni aina hampaisiinsa kun ovat samassa tilassa. Läsnäoloni torjuu tämän ikävän käytöksen ja näin tyttärenikin saisi olla rauhassa isänsä hautajaisissa. Lisäksi olen hyvissä väleissä exäni sisarusten kanssa niin olisin melko varmasti tervetullut.
En mennyt vaikka poikani kutsui, olin tosi surullinen , olihan hän ensirakkauteni. poika toi myöhemmin hääkuva albumin mulle niin vihkisormus oli kuvani kohdalla. 💫
En menisi, mutta toisaalta en käy muutenkaan hautajaisissa.
Menisin, jos ei olisi mitään erityistä syytä olla menemättä. Esimerkiksi jos uusi nainen olisi tosi mustasukkainen, en jaksaisi mennä.
Ja jos ei olisi lapsia, en myöskään menisi, mutta niille lapsille voi silti olla merkitystä äidin osallistumisella.
Menisin. Varsinkin jos oli erotessa hyvät välit ja hyvät välit myös exän suvun kanssa, niin en näe mitään syytä olla menemättä. Kuitenkin lasten isä, ihan sama vaikka lapset olisikin jo aikuisia
Jos minut on kutsuttu ja lapsi haluaa minut mukaan, niin sitten menen, muuten minulla ei ole mitään tarvetta mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin ex:n hautajaisiin? Ex on entinen ja menneeseen aikaan kuuluu.
Tuolla logiikalla et taida voida mennä kenenkään hautajaisiin. Kuolleet noin yleensä kuuluvat menneeseen aikaan.
Jos on kutsuttu, eikä ole riitoja, ja asialliset välit sukuun, miksen menisi? Kyllä sinne kappeliin saa mennä, se on julkinen tila.
Olihan teillä varmaan hyviäkin aikoja.
Miksi menisin ex:n hautajaisiin? Ex on entinen ja menneeseen aikaan kuuluu.