Miksi kaikki karppaajat ja Vhh-ruokavaliolla elävät ovat niin samanlaisia?
Kun aletaan ollla Vhh-ruokavaliolla, niin aluksi julkaistaan jatkuvasti kuvia Facebookiin päivän ruoka-annoksista. Sitten aletaan jakamaan kaiken maailman epämääräisiä artikkeleja, joissa haukutaan hiilarit. Jossain vaiheessa aletaan arvostelemaan muiden ihmisten syömiä ruokia. Esimerkiksi jos ollaan ravintolassa ja joku syö ruokaa, jossa on hiilareita, niin aletaan arvostella "kuinka voit syödä tuollaista ruokaa"
Kommentit (28)
Vähäinen hiilihydraattimäärä vähentää aivojen saamaan energiamäärä, joten aivot lakkaavat toimimasta järkevästi.
Mulla on lähipiirissä pari karppaajaa ja yksi vegaanipariskunta. Ikinä en ole näiltä vegaaneilta kuullut mitään oman ruokavalion tuputtamista ja luennointia sen paremmuudesta, mutta näiltä karppaajilta kyllä senkin edestä.
Antakaa nyt hyvänen aika ihmisen syödä rauhassa hiilareita jos haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen hiilihydraattimäärä vähentää aivojen saamaan energiamäärä, joten aivot lakkaavat toimimasta järkevästi.
Tämä on muuten ihan totta.
Keksitty aloitus. Ei kukaan akateeminen ihminen arvostele negatiivisesti toisen ruokaa ravintolassa.
Vältän hiilihydraatteja, en kuvaa ruoka-annoksiani enkä kommentoi muiden ruokia.
Itse koen jatkuvasti kaikkea tuputusta ruoan suhteen läheisteni ja työkavereiden osalta. Tyyliin "pitää sitä joskus ottaa". Ei vain mene ymmärryksen etten halua, ei tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä pari karppaajaa ja yksi vegaanipariskunta. Ikinä en ole näiltä vegaaneilta kuullut mitään oman ruokavalion tuputtamista ja luennointia sen paremmuudesta, mutta näiltä karppaajilta kyllä senkin edestä.
Tämä on täysin totta! Itselläni ihan sama kokemus lähipiiristä.
Lisäksi jostain syystä nykyään ketoiluun on sekoittunut myös foliohattuilut hyvin vahvasti.
Jaa. Enpä lähettele kuvia ruuistani tai julista vhh:ta. Syön miten itse haluan, hyvää terveellistä ruokaa. En tarvitse ylimääräisiä hiilareita, saan tarpeeksi kasviksista, hedelmistä ja täysjyvästä.
Meillä tämä alkoi silloin kun mieheni sairastui db2 ja korjasi tilanteen vhh:lla. Myöhemmin db1 lapseni sokeriarvot korjaantuivat myös vhh:lla, pelkkä insuliini ei auttanut (noh, hh suositus oli 200-250g joten ei ihme!!). Nyt syö max 100g hh ja tarvitsee paljon vähemmän inskaa, hoikka ja hyvinvoiva hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Enpä lähettele kuvia ruuistani tai julista vhh:ta. Syön miten itse haluan, hyvää terveellistä ruokaa. En tarvitse ylimääräisiä hiilareita, saan tarpeeksi kasviksista, hedelmistä ja täysjyvästä.
Meillä tämä alkoi silloin kun mieheni sairastui db2 ja korjasi tilanteen vhh:lla. Myöhemmin db1 lapseni sokeriarvot korjaantuivat myös vhh:lla, pelkkä insuliini ei auttanut (noh, hh suositus oli 200-250g joten ei ihme!!). Nyt syö max 100g hh ja tarvitsee paljon vähemmän inskaa, hoikka ja hyvinvoiva hänkin.
Miinuspeukuttajalle tiedoksi, näin menty 11v tyttären kanssa joten kokemusta on
Mistä johtuu, että vegaanit somessa ovat ilkeitä, rajoittuneita ja haluavat tappaa karja/lihatalouden, vaikka heillä on itsellä kissoja ja koiria, jotka syövät lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt narraat.
Sillä vegaanin tunnistaa siitä, että hän kertoo sinulle olevansa vegaani.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tavannut yhtään hoikkaa karppaajaa. Miksiköhän?
Koska paska on juutunut suolistoon.
^En alapeukuttanut, mutta itsehän toimit aika tavalla kuin aloituksessa oli sanottu. Aloit arvostella hiilarien käyttöä kahdella huutomerkillä varustettuna yms. ja kertoilla omista ja sukulaistesi syömätavoista, vaikkei kukaan niitä tässä kysellyt. Eli miksi?
Nyt ketoilijat suuttui ja yrittää tehdä ketjusta vegaanien haukkumisketjun. Aloittakaa siihen ihan oma ketjunne, jos noin paljon harmittaa! Lisää vaan ärsytystä teitä kohtaan tuollainen.
Pahimmat ketofoliohatut väittävät, ettei edes kuitua tarvita mihinkään eikä suolasta ole haittaa. Ihan huuhaa-porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ketoilijat suuttui ja yrittää tehdä ketjusta vegaanien haukkumisketjun. Aloittakaa siihen ihan oma ketjunne, jos noin paljon harmittaa! Lisää vaan ärsytystä teitä kohtaan tuollainen.
Aikamoinen päätelmä. Olen ihan samaa mieltä ketoilijoista kuin moni muukin ketjussa-julistautuvat paremmiksi ihmisiksi keton aloittaessaan, ovat usein matalammin kouluttautuneita ja ylipainoisia. Jaksavat ketoilua max pari vuotta, jakavat somen täyteen jotain terveysmuffifijuttuja, jotka ovat yleensä täyttä rasvaa.
Ja samaan jatkan, että kirjoitin tuon somevegaanikommentin ja se kyllä pitää myös paikkansa. Lisään vielä, että taustakuvassa vegaanilla on joku rescuekoira tai kissa.
Aika väsynyttä läppää... tainnut vegaani hävitä väittelyn kun piti tämmöinen ketju potkaista pystyyn :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen päätelmä. Olen ihan samaa mieltä ketoilijoista kuin moni muukin ketjussa-julistautuvat paremmiksi ihmisiksi keton aloittaessaan, ovat usein matalammin kouluttautuneita ja ylipainoisia. Jaksavat ketoilua max pari vuotta, jakavat somen täyteen jotain terveysmuffifijuttuja, jotka ovat yleensä täyttä rasvaa.
Ja samaan jatkan, että kirjoitin tuon somevegaanikommentin ja se kyllä pitää myös paikkansa. Lisään vielä, että taustakuvassa vegaanilla on joku rescuekoira tai kissa.
Miksi kirjoitit jostain vegaanien rescue-lemmikeistä ketoketjuun?
Edes Ferrari ei kiihdy nollasta sataan yhtä nopeasti kuin karppaaja, joka saa pienenkin mahdollisuuden paasata ruokavaliostaan.
En ole koskaan julistellut ulkopuolisille olevani ketoilija tai vhh. Kerran oivalsin lounastavani toisen samanlaisen seurassa ja välillemme virisi mielenkiintoinen keskustelu, jossa jaoimme uusinta ulkomaista tutkimusta aihepiiristä. Olen vältellyt hiilareita yli kymmenen vuotta ja voinut erinomaisesti. Välillä ollessani taloudellisesti tiukemmalla lisään halpojen hiilareitten määrää ruokavaliossani. Silloin väsähdän ja paino nousee. Ei ole tarkoitus ärsyttää ketään.
En ole vielä tavannut yhtään hoikkaa karppaajaa. Miksiköhän?