G: Kumpi on parempi työntekijä? kummalle antaisit palkankorotuksen?
- toinen on työssään tarkka, ammattitaitoinen ihminen joka on useasti sairaana (eli noin pari päivää kuussa) ei muuta valittamsita.
- Toinen myös ammattitaitoinen, luotettava eikä kylläkään ehkä niin tarkka työssään. Saattaa kiireessä tehdä pieniä virheitä, ei vakavia josta tulis ongelmia.
Hän sairastaa harvoin, eli noin kerran vuodessa, eli on sairauden takia pois noin 3 pvä/vuosi.
Kommentit (42)
Vierailija:
. Paras työntekijä olisi n 35-vuotias, jolla lapset jo lähes koululaisia, tai koululaisia. Sitoutunut, luotettava, hoitaa montaa asiaa kevyesti yhtäaikaa. Viis pienistä virheistä! (en kyllä b:n ikää enkä perheasioita tiedä)
virheet on sellasia ettei niitä asiakkaat edes huomaa, pomo ja työntekijä vaan. :)
On kuitenkin " parempi" työntekijä, vaikka sairastaakin. Onhan sairaudet ihna " oikeita" sairauksia eikä keksittyjä tai liioiteltuja? Jos on ihan oikeasti sairas niin ehdottomasti antaisin siis a:lle.
Entisessä työpaikassani löytyi ymmärrystä henkilölle, joka oli joka kuukausi viikon sairaslomalla bulimian takia. Oli siis lapseton. Itse olin poissa päivän, koska lapseni oli sairas ja heti pomolla hirveä ongelma. Olin sitten poissa palkattomasti.
Vierailija:
- ammattitaitoinen ihminen joka on useasti sairaana (eli noin pari päivää kuussa) ei muuta valittamsita.
Vierailija:
- toinen on työssään tarkka, ammattitaitoinen ihminen joka on useasti sairaana (eli noin pari päivää kuussa) ei muuta valittamsita.- Toinen myös ammattitaitoinen, luotettava eikä kylläkään ehkä niin tarkka työssään. Saattaa kiireessä tehdä pieniä virheitä, ei vakavia josta tulis ongelmia.
Hän sairastaa harvoin, eli noin kerran vuodessa, eli on sairauden takia pois noin 3 pvä/vuosi.
Periaatteessa jälkimmäistä varmaan suosisin.
Jos kk:ssa 20 työpäivää ja on aina 2 pois. Se tekee 24 sairaspäivää vuodessa, eli yli 1 kk pois töistä vuodessa. A ei ole sitoutunut työpaikkaansa, eikä työhönsä.
Jos kyse on asiakaspalvelusta, ottaisin mukavamman. Jos kyseessä on toimisto, jossa on tiimityöskentelyä, ottaisin sen joka pärjää siinä paremmin. Jos kyse on mainostoimistosta ottaisin luovemman. Jos kyse on tutkijoista, ottaisin sen fiksumman. Jos kyse on ihan tavallisesta toimistohommasta, mä ottaisin sen joka marisee vähemmän...
2 päivää kuukaudessa runsaiden ja hankalien menkkojen takia. Lääkärissä olen käynyt mutta vielä en ole siihen apua saanut.
Joten en tuomitsisi tapaus a:ta tuon takia
esim. vaikka sitä, että mitä jos hän tekisikin jonkun virheen. Satunnaiset kiireessä tehdyt pikku mogat eivät mielestäni tee ihmistä kelvottomaksi työntekijäksi, mitenkään anaalinen ei tarvitse olla.
Varsinkaan nyt tässä esimerkissä, jossa virheet eivät ole vakavia, seurauksiltaankaan.
Vierailija:
2 päivää kuukaudessa runsaiden ja hankalien menkkojen takia. Lääkärissä olen käynyt mutta vielä en ole siihen apua saanut.Joten en tuomitsisi tapaus a:ta tuon takia
saa paljon kiitosta asiakkailta, vaikka siis onkin vähän hutilo joskus.
On energinen ja nopea työssään.
Tämä A on sitten hyvä työssään kaikinpuolin , mutta ei asiakkaat pyytää hänelle harvemmin. He ovat asistentteja.
ap.
isomman lapsen takia 2pvä/kk, nuoremman takia 3 pvä/kk. Yli viikko siinä jo. Päälle kaikki neuvolakäynnit, hammaslääkärit jne...
Ja juuri sain vakipaikan valtiolta, vaikka kilpailu paikasta oli kova..
Vierailija:
Voi se aika olla vaikka aamun ensimmäinenkin, ehtisitkö sinä tai miehesi sitten käyttämään? Tai sairastapauksessa toinen olisi aamun töissä, toineniltapäivä tai illan? Entä isovanhemmat tai muu hoitaja? Vaihtoehtoja yleensä löytyy, jos vain viitsii miettiä. Ei vaikuta järin reilulta, että ainoa harkittavissa oleva vaihtoehto on äidin sairaslomapäivä.
Anteeksi ap, menee pahasto OT, mutta B: lle antaisin palkankorotuksen. Ei liity mitenkään sairaslomapäiviin.