Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit ihmiset on ärsyttäviä

Vierailija
27.05.2025 |

Miksi ostaa aina halvinta? 

Eikö se tee elämästä tylsää ja harmaata?

Muistan kun olin yhden miehen kanssa kaupassa ja osti halvinta sikanauta-jauhelihaa. En tykännyt yhtään. Itse ostan naudan jauhelihaa vaikka olen työtön. Ei ole paljon hintaeroa ja parempi mieli ja keho kiittää 😐

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää loukkaantua niin paljon jos joku naureskelee ta ihmettelee pihiyttä? Silloin kun on kyse siitä, että haluaa vain säästää mahdollisimman paljon, eikä siitä, että on niin huono taloudellinen tilanne, eli olisi pakko säästää koko ajan ja olla pihi joka asiassa, ei ole aihetta nauraa. 

Pihiydessä  voi olla kyse myös siitä, että haluaa jonkun asian hoituvan mahdollisimman halvalla kun taas johonkin asiaan laittaa enemmän. Se ei ehkä ole pihiyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.mutta joo, jos pihiydestä haittaa omaa tai niiden elämää keiden kanssa asuu, on aika ärsyttävä piirre. Mielummin suhteessa ei pihin kanssa mikä ei ole älyttömästi tuhlailevan synonyymi. 

Vierailija
62/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttäviä. Myös epätasa pihiys on ärsyttävää. Melkein ärsyttävämpää, koska tuolloin ei ole kyse pihiydestä, eikä luonteenpiirteistä, vaan ajoittaisesta tyhmyydestä. Ihan ok olla pihi eri asioissa, ihmisethän haluaa säästää niin eri asioissa, mutta jos pihiydestä marmattaa toiselle ja se kohdistuu johonkin mitättömään pikkusummasta, on se helvtin ärsyttävää. 

Aina ei edes päde se, että pienistä puroista tulee joki, tuollahan voisi perustella kaiken super pihiyden aina. 

Säästäväisyydessäkin voi pitää kohtuun ja järjen kokonaisuuteen nähden. 

En voi sietää sitä, että tuhlailun esimerkkinä käytetään vaikka vesipullon ostamista lentokentällä, kun matkustat kerran vuodessa tai parin rkl ruuan heittämistä roskiin. Tuollaiset saa vain marmattajan  vaikuttamaan typerältä, eikä säästäväiseltä järkevältä rahankuluttajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pihi ja siksi varakas. 75 tonnin auto, useita sijoituskämppiä, kaksi omakotitaloa, mökki, kaksi moottorivenettä, yksi purjevene, plus pyörillä kulkevat hupailu moottorivehkeet ja moottorikelkka. Muhkea sijoitussalkku. Se ei näy kuitenkaan mitenkään ostokäyttäytymisessäni. Kauhtuneita t-paitoja, nuhjuisia housuja ja kenkiä. En tarvitse mitään ulkoisia menestyksen merkkejä. Köyhät vaatteilla koreilee.

Piheyttä ei ole omistaa purjevene ja muita moottoriajoneuvoja. Täysin turhia ja kalliita kulueriä. Lisäksi auton ostohinta ei ole sama kaupasta ulosajettaessa. Tuntemani miljonääri puolittaa tiskikonetabletitkin ja laskee tarkkaan sijoituksensa. Kengät ovat kunnossa ja ulkoinen habitus, joskin päällä ei ole Pradaa, vaan ihan tavalliset siistit vaatteet.

Ja tuon  ansiosta osaksi on miljonääri? Tuollainen pesuaine tablettien puolitus saa melkein puristamaan jonkun rätin kuivaksi mielikuvissa. 

Vierailija
64/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole mitään miljonäärejä tai rikkaita, mut ne, joilla sitä sattuu olemaan, ni se, jos mikä, ärsyttäääää paljon ! Esim mä oon köyhyysrajan alapuolella oleva henkilö. Ja usein halvat tuotteet on usein se paras tuote. 

Vierailija
65/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat nettotulot karvan vajaa 5000€/kk. Syön lähinnä 2.99/300g rainbow kanaa, pari kertaa viikossa lohta, yleensä jos se on tarjouksessa. Kerran viikkoon paketti 10% jauhelihaa. Kylkeen aikapaljon tuore- ja pakastevihanneksia. Toki vähän muutakin, mutta nuo muodostavat valtaosan ravinnosta. Juomista 90% on kraanavettä. Ulkona en syö käytännössä koskaan.

Syy on helppo: ruoka on aikalailla merkityksetöntä muuten kuin makroravinteiden lähteenä. Treenaan paljon ja haluan maksimoida palautumisen ja treenivasteen. Kahvilassa istumisesta jäisi käteen pelkkä lasku ja roskahiilarit - miksi menisin? En saa mitään iloa ravintolaillallisesta, josta tiedän, että proteiinit ja kuidut jää täysin vajaaksi ja ruokailu ylipäätään kestää tarpeettoman kauan.

Vierailija
66/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä olen nautiskelija ruuan suhteen. Tunnustaudun myös nuukaksi, nätimpi sana kuin pihi, ihan vain siksi, että elän jo pienen eläkkeen varassa. Mutta olen aikaisemmin ollut kokki ja ammattitaitoani hyödynnän omaksi hyväkseni. Täällä moni puhuu "laadukkaammasta" ruuasta, tarkoittaen kalleimpia lihoja ja kaloja, eksoottisia hedelmiä, valmisruokia, leikkeleitä, valmiiksi pilkottuja salaatteja, kaikkea kallista tuontitavaraa, lihatiskiltä ostettavaa irtotavaraa jne. Nämä arvostuksen perusteet kyllä ontuvat. Laadukasta on mielestäni kaikki se, mikä on lähellä tuotettu, tuoretta, alkuperäisessä muodossaan ja siihen tehtävään ruokalajiin tarkoitettu. Nämä on minun laatukriteerit. Eikä nuo tuotteet aina todellakaan ole kalliita. 

Vierailija
67/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat nettotulot karvan vajaa 5000€/kk. Syön lähinnä 2.99/300g rainbow kanaa, pari kertaa viikossa lohta, yleensä jos se on tarjouksessa. Kerran viikkoon paketti 10% jauhelihaa. Kylkeen aikapaljon tuore- ja pakastevihanneksia. Toki vähän muutakin, mutta nuo muodostavat valtaosan ravinnosta. Juomista 90% on kraanavettä. Ulkona en syö käytännössä koskaan.

Syy on helppo: ruoka on aikalailla merkityksetöntä muuten kuin makroravinteiden lähteenä. Treenaan paljon ja haluan maksimoida palautumisen ja treenivasteen. Kahvilassa istumisesta jäisi käteen pelkkä lasku ja roskahiilarit - miksi menisin? En saa mitään iloa ravintolaillallisesta, josta tiedän, että proteiinit ja kuidut jää täysin vajaaksi ja ruokailu ylipäätään kestää tarpeettoman kauan.

Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi. Mutta mieluiten hissukseen luennoimatta mokomaa pikkusieluista potaskaa muille.

Vierailija
68/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen on niin pihi ja saita, ettei muilla saisi olla mitään ja heille kaikki.

=demari

Vierailija
69/69 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys on eriasia kuin säästäväisyys. Itselläni on aina tavoitteita joita varten säästän, en pelkästään kerää rahaa tilille säästämisen ilosta. Suosin tarjoustuotteita ja punalaputettuja, haluan että saan kovalla työllä ansaituille rahoille vastinetta. Omakotitalo ja kesämökki löytyy, seuraava tavoite on jättäytyä pois työelämästä säästöjen turvin paljon ennen virallista eläkeikää.