Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit ihmiset on ärsyttäviä

Vierailija
27.05.2025 |

Miksi ostaa aina halvinta? 

Eikö se tee elämästä tylsää ja harmaata?

Muistan kun olin yhden miehen kanssa kaupassa ja osti halvinta sikanauta-jauhelihaa. En tykännyt yhtään. Itse ostan naudan jauhelihaa vaikka olen työtön. Ei ole paljon hintaeroa ja parempi mieli ja keho kiittää 😐

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ostan aina kun tarjous 10e/ 3 pkt, jos ei niin ostan k-menu pkt."

Näin kirjoitti eräs toiseen keskusteluun. En mie ymmärrä. Kituuttaa jollain k-menu kahvilla? 🤨

Miksi käy K-kaupassa, jos on pihi? K-kauppa kiskoo varmaan kolminkertaisia hintoja Lidliin verrattuna.

Lidl tarvisisi jotain uutta potkua, liian kauan samat sapuskat. Ennen tuli ostettua enemmän. Paistopiste saisi informoida mitkä ovat laktoosittomia tuotteita !

Vierailija
22/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pihi ja siksi varakas. 75 tonnin auto, useita sijoituskämppiä, kaksi omakotitaloa, mökki, kaksi moottorivenettä, yksi purjevene, plus pyörillä kulkevat hupailu moottorivehkeet ja moottorikelkka. Muhkea sijoitussalkku. Se ei näy kuitenkaan mitenkään ostokäyttäytymisessäni. Kauhtuneita t-paitoja, nuhjuisia housuja ja kenkiä. En tarvitse mitään ulkoisia menestyksen merkkejä. Köyhät vaatteilla koreilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on se ja sama, miten ihmiset itse toimivat, mutta välillä on mun lehmänhermotkin koetuksella kun saa pyytämättä ohjeita ja vinkkejä miten paljon säästäisi rahaa, jos tekisi itse, juoksisi tarjousten perässä jne jne. Tiedän. Osaisinkin, mutta kun ei huvita ja sen ei pitäisi kenenkään elämää pilata.

Vierailija
24/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa jotain jauhelihaa?!

Aika moni ostaa nykyäänkin. Naudan laadukas jauheliha on parempaa kuin halvin sikanauta. Tulee laadukkaampaa ruokaa ja parempi mieli.

Välillä snobbailu naudanjauhelihan kanssa menee kuitenkin myös yli kun ei tajuta että se ei sovi ihan kaikkiin ruokiin ainakaan niin että vain korvataan sikanauta sillä alkuperäisestä ohjeesta poiketen. Sikanauta on rasvaisempaa ja siksi se sopii osaan ruoista paremmin kuin "kuivempi" nauta. Eli siis oikea tuote oikeaan paikkaan.

Vierailija
25/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap pikavippikierteessä.

Vierailija
26/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ostaa nykyäänkin. Naudan laadukas jauheliha on parempaa kuin halvin sikanauta. Tulee laadukkaampaa ruokaa ja parempi mieli.

Pelkkä naudan jauheliha on pahaa. Sikanauta on parempaa ja varsinkin kevytversio. Kukin tyylillään.

Vierailija
27/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on se ja sama, miten ihmiset itse toimivat, mutta välillä on mun lehmänhermotkin koetuksella kun saa pyytämättä ohjeita ja vinkkejä miten paljon säästäisi rahaa, jos tekisi itse, juoksisi tarjousten perässä jne jne. Tiedän. Osaisinkin, mutta kun ei huvita ja sen ei pitäisi kenenkään elämää pilata.

Minustakin tää on todella rasittavaa. "Sun kannattaa mieluummin tehdä x ja y eikä noin!" eikä ymmärretä, ettei kaikkien tavoitteena ole säästää mahdollisimman paljon rahaa. Mulla on esim. kiinteähintainen sähkösoppari, kun ei todellakaan kiinnosta seurata sähkön hintaa ja rytmittää elämää sen mukaan vaikka sillä jonkun euron säästäisikin.

Vierailija
28/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien pihistelyn ymmärtää. Mut sit on nää toimari Ristot, joilla rahaa on, mutta kaikesta tingataan, tarjouksen perässä ajellaan toiseen maakuntaan, vaatteet on viime vuosituhannelta, ruoka on makaroonia ja nötköttiä ja kaikesta valitetaan. Se on elämäntapa, jota moni ei kestä. Saanevat siitä jotain kiksejä. Ikävä kyllä käärinliinoissa ei oo taskuja. 

Vierailija
29/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti eräs toiseen keskusteluun. En mie ymmärrä. Kituuttaa jollain k-menu kahvilla? 🤨

Miksi käy K-kaupassa, jos on pihi? K-kauppa kiskoo varmaan kolminkertaisia hintoja Lidliin verrattuna.

K-supermarket on lähikauppa,  Lidl piää mennä bussilla. 

Vierailija
30/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pihi ja siksi varakas. 75 tonnin auto, useita sijoituskämppiä, kaksi omakotitaloa, mökki, kaksi moottorivenettä, yksi purjevene, plus pyörillä kulkevat hupailu moottorivehkeet ja moottorikelkka. Muhkea sijoitussalkku. Se ei näy kuitenkaan mitenkään ostokäyttäytymisessäni. Kauhtuneita t-paitoja, nuhjuisia housuja ja kenkiä. En tarvitse mitään ulkoisia menestyksen merkkejä. Köyhät vaatteilla koreilee.

Mutta luettelit ensin pitkän listan ulkoisen menestyksen merkkejä 🤣

Vierailija
31/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se piheys, vaan se mihin ne sitä rahaa säästää. Se jää aina mysteeriksi. Tiedän tosi nuukia rikkaita eläkeläisiä. Joo talo on ja mökki ja auto. Sit on tilillä ja osakkeissa. Mutta ketä varten? Lapsia, jotka ei nuukapersettä edes koskaan käy katsomassa? 

Vierailija
32/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pröystäilet tavaralla mieluummin kuin vaatteilla. Auto on erittäin huono sijoitus. Arvo alenee heti useamman tonnin, kun ajat sen autokaupasta pihalle. Moottoriveneet, moottorikelkat, purjeveneet ihan sama juttu. Eivät ne ole mitään sijoituksia, vaan käyttötavaraa, jonka arvo alenee jatkuvasti. 

Vierailija
33/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No fiksu ihminen ei juo kahvia ollenkaan. Ihan turha riippuvuus.

Vierailija
34/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kolme-neljä miljoonaa suomaltaista. Onko sinulla muita älykkäitä kysymyksiä?

Vierailija
35/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja minua hävettää mennä pihien ystävien kanssa kahvilaan, kyselevät siellä yön yli nukkuneita leivonnaisia eikä nyt ole todellakaan kysymys vähävaraisista ihmisistä, sillä heillä on kohtuulliset eläkkeet ja asuvat vähin kustannuksin omistusasunnoissaan. Nämä samat pihit eläkeläiset käyvät syömässä koulujen ja laitosten ylijäämäruokaa ja ovat olleet näreissään, kun sitä ei ole entisessä määrin ollut enää tarjolla.

Vierailija
36/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No fiksu ihminen ei juo kahvia ollenkaan. Ihan turha riippuvuus.

Samaa mieltä. Siksi en osaa verrata Lidlin ja K-kaupan kahvin hintoja, mutta yleisesti ero kauppakassissa näiden kauppojen välillä on useita kymppejä. Eli kannattaa mennä bussillakin, vaikkei Lidl olisikaan lähikauppa.

Vierailija
37/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se piheys, vaan se mihin ne sitä rahaa säästää. Se jää aina mysteeriksi. Tiedän tosi nuukia rikkaita eläkeläisiä. Joo talo on ja mökki ja auto. Sit on tilillä ja osakkeissa. Mutta ketä varten? Lapsia, jotka ei nuukapersettä edes koskaan käy katsomassa? 

Minustakin on outoa, että ei osata nauttia elämästä ollenkaan vaan kuljetaan risoissa vaatteissa ja syödään pelkkää kaurapuuroa, jotta saadaan rahaa säästöön. Mutta mitä varten? Elämää kannattaa elää ihan joka päivä eikä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, jota ei välttämättä ehdi edes näkemään. Elämä on lahja, josta pitää nauttia silloin kun sitä vielä on jäljellä.

Vierailija
38/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pröystäilet tavaralla mieluummin kuin vaatteilla. Auto on erittäin huono sijoitus. Arvo alenee heti useamman tonnin, kun ajat sen autokaupasta pihalle. Moottoriveneet, moottorikelkat, purjeveneet ihan sama juttu. Eivät ne ole mitään sijoituksia, vaan käyttötavaraa, jonka arvo alenee jatkuvasti. 

Auton arvon alenemalla ei ole minulle mitään merkitystä. Veneet ja muut vehkeet on ilontuottajia ja hinnaltaan merkityksettömiä. Varsinaiset sijoitukset sijoitussalkussa ja asunnoissa. 

Vierailija
39/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan raskasta elää jonkun ihmisen kanssa, joka kuivattaa teepussit ja käyttää uudelleen, tai maksattaa kaiken muilla. Yksin eläviähän nämä sairaalloisen pihit yleensä ovatkin. 

Sinänsä ei mitään piheyttä vastaan, mutta silloin kun se aikaa haitata tavanomaista elämää, niin onhan se raskasta. Toisaalta yhtä raskas varmaan olisi joku täysin leväperäinen rahankäyttäjä.

Kävin kerran treffeillä tällaisen teepussien kuivattelijan kanssa, joka kaksoi hokea vähän väliä kuinka kallista kaikki on ja laskeskeli kuinka monta kuppia kahvia hän olisi keittänyt kotona sen kahvilasta ostamansa hinnalla. Varmaan yllätytte, kun kerron, ettei toisia treffejä koskaan tullut.

Oliko kumpikin teistä työssäkäyviä?

Vierailija
40/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yhdessä uudessa  parisuhteessani mies halusi tarjota jäätelön ja kehoitti valitsemaan ruokakaupan pakastealtaasta. Otin sen, mitä halusinkin, ja hän valitsi halvimman. Päästyämme ulos kaupas mies sai hirveän raivarin ja huusi kurkku suorana, miten kehtasin ottaa niin kalliin jäätelon (noin 3 euroa).  Maksoin hänelle jäätelön ja se olikin sitten vika jäätelö hänen kanssaan. Suhteemme jatkui vielä jonkin aikaa, mutta siitä eteenpäin jäätelö oli kielletty meidän kesken ja pidin siitä säännöstä tiukasti kiinni. Jos ehdotti jädeä sanoin, että säästä sinä vaan rahojas ja jäätelöä ei  vaan enää syödä.