Mitä ajattelet 35v naisesta joka vain piirtelee ja maalailee asunnossaan päivät pitkät tekemättä töitä`?
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että onkohan silläkin adhd, koska se on noin luova. Siitä tosin seuraa se, että sen päivät ei ole oikeasti suinkaan pitkiä, vaan lyhyitä. Ne vain hujahtaa johonkin.
Kokemuksella,
luova adhd-tyyppi
Itseä v++auttaa, kun ei saa lääkettä kokeiltavaksi. Elämä valuu ohi ja päivät hujahtavat plus eivät jää kunnolla muistiin. Eikä mitään saa aloitettua ennen kuin on todella pakko, jos silloinkaan.
Itsellä ei ole lääkkeitä, koska ne vie luovuuden. Ois se kyllä kiva toisaalta jos päivät ois pidempiä. Mutta sitten ei ois luovuutta. Ois tylsä.
yksityisyrittäjä: saako työttömyystukea? tuet pois!
seksimaanikko: voisin tulla alastonmalliksi.
huutelija: mielenvikainen! hoitoon!
minä: ei ole multa pois, sen kun maalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että onkohan silläkin adhd, koska se on noin luova. Siitä tosin seuraa se, että sen päivät ei ole oikeasti suinkaan pitkiä, vaan lyhyitä. Ne vain hujahtaa johonkin.
Kokemuksella,
luova adhd-tyyppi
Itseä v++auttaa, kun ei saa lääkettä kokeiltavaksi. Elämä valuu ohi ja päivät hujahtavat plus eivät jää kunnolla muistiin. Eikä mitään saa aloitettua ennen kuin on todella pakko, jos silloinkaan.
Itsellä ei ole lääkkeitä, koska ne vie luovuuden. Ois se kyllä kiva toisaalta jos päivät ois pidempiä. Mutta sitten ei ois luovuutta. Ois tylsä.
Ei vie luovuutta :D Ainakan mulla. tekee hyperfokuksen mikä kestää tunteja
Just hyvä. Olisin itse samanlainen mikäli en olisi koskaan tehnyt sitä virhettä, että menin työelämään ja nyt olen sitten tähän palkkaan sidotun kulurakenteen kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi kohta työllistyä teoksillaan.
Työllistyä teoksillaan? Mitähän tämä tarkoittaa? Joku palkkaa yllättäen itseoppineen taiteilijan kokopäivätyöhön tekemään tätä taidetta?
? Tietenkin myy taidettaan itse, höh.
Ongelmallinen tuo on lähinnä te-hallinnon kannalta, miten suhtautuu omaa taidettaan myyvään työttömään, ettei vain tulkitse yrittäjäksi. Näistähän on ollut vuosikausia vääntöjä ja spekulaatioita ja tapauskohtaisia keskenään ristiriitaisia tulkintoja.
Se on kyllä jännä tuo homma, että Suomessa työtön ei saa muuta kuin maata sohvalla ja juoda kaljaa. Sellainenko on sitten työelämään hyvää materiaalia. Kaikesta ahkeruuden osoittamisesta sakotetaan. Ei saa opiskella, ei saa yrittää, ei tehdä mitään työksi tai opiskeluksi tulkittavaa.
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa voisi itse piirtää päivät pitkät.
Mä voisin neuloa ja virkata sekä tehdä koruja päivät pitkät, mutta ei auta. On käytävä palkkatöissä. Nyt toki kipeänä niin olen sairauslomalla.
Kerron teille salaisuuden. Kaikesta tekemisestä tulee loppujen lopuksi puuduttavaa ja työlästä, jos sitä alkaa tekemään työkseen. Vaikka siis ois aiemmin tykännyt. Itse tykkäsin aiemmin askartelusta, käsitöistä ja piirtämisestä kans. Silloin kun se oli mun harrastus ja siihen ei ollut aikaa. Sitten kokeilin tehdä sitä työkseni ja aloin yrittäjäksi. Siitä tulikin pikkuhiljaa tympeää pakkopullaa, jota ei kiinnostanutkaan enää tehdä. Lisäksi alkoi kasvaa paineet, kun ideat loppui ja ei keksinyt mitään uusia hyviä ideoita. Tuntui että pitäis tulla vain priimaa, että voi laittaa esille ja myyntiin. L
No mä ajattelin asiaa lähinnä niin, että rahaa tulisi jostakin muusta ja nuo olisi harrastuksia edelleen. Ei vain ole mitää mystistä muuta paikkaa mistä tulisi rahaa, joten on pakko käydä töissä. Mulle ei olisi mikään ongelma saada aikaani kulumaan, jos en olisi työelämässä. Nuo edellä mainitut harrastukset sekä lisäksi lukemista, elokuvia+sarjoja, pyöräilyä, uintia, salilla käymistä, luonnossa valokuvaamista. Välill voisi tehdä vaikka avoimen yliopiston tai amk:n kursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi kohta työllistyä teoksillaan.
Työllistyä teoksillaan? Mitähän tämä tarkoittaa? Joku palkkaa yllättäen itseoppineen taiteilijan kokopäivätyöhön tekemään tätä taidetta?
? Tietenkin myy taidettaan itse, höh.
Ongelmallinen tuo on lähinnä te-hallinnon kannalta, miten suhtautuu omaa taidettaan myyvään työttömään, ettei vain tulkitse yrittäjäksi. Näistähän on ollut vuosikausia vääntöjä ja spekulaatioita ja tapauskohtaisia keskenään ristiriitaisia tulkintoja.
Se on kyllä jännä tuo homma, että Suomessa työtön ei saa muuta kuin maata sohvalla ja juoda kaljaa. Sellainenko on sitten työelämään hyvää materiaalia. Kaikesta ahkeruuden osoit
Opiskelu olisi ehkä tavallaan epäreilua opiskelijoita kohtaan, jotka joutuvat elämään opintotuella? Jos saisi opiskella, nuoretkin varmaan hankkiutuisivat ensin työttömiksi ja hakisivat vasta sitten opiskelemaan?
"No mä ajattelin asiaa lähinnä niin, että rahaa tulisi jostakin muusta ja nuo olisi harrastuksia edelleen. Ei vain ole mitää mystistä muuta paikkaa mistä tulisi rahaa, joten on pakko käydä töissä. Mulle ei olisi mikään ongelma saada aikaani kulumaan, jos en olisi työelämässä. Nuo edellä mainitut harrastukset sekä lisäksi lukemista, elokuvia+sarjoja, pyöräilyä, uintia, salilla käymistä, luonnossa valokuvaamista. Välill voisi tehdä vaikka avoimen yliopiston tai amk:n kursseja. "
Ehkä sun pitää alkaa tekemään 4 päiväistä työviikkoa tai vaihtaa johonkin osa-aikatöihin. Samalla joutuu tietysti myös laskemaan elämän kuluja. Ei voi enää niin paljoa matkustella tai käydä ravintoloissa ja kahviloissa ja kampaajilla tai asua niin isossa asunnossa. Mutta jää enemmän vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksella,
luova adhd-tyyppi
Ei vie luovuutta :D Ainakan mulla. tekee hyperfokuksen mikä kestää tunteja
Jos on taipumusta paniikkiin, voiko lääke pahentaa sitä?
lääkkeet voi pahentaa paniikkikohtausta. itsellä ainakin kahvi+adhd-lääke yhdessä aiheuttaneet elämäni pahimmat paniikkikohtaukset. jätin kahvin siis pois. ja nyt kaikki hyvin!
Sitä samaa mitä mietin miehistä, jotka pelaavat päivät pitkät tekemättä mitään. Luuseri.
"Opiskelu olisi ehkä tavallaan epäreilua opiskelijoita kohtaan, jotka joutuvat elämään opintotuella? Jos saisi opiskella, nuoretkin varmaan hankkiutuisivat ensin työttömiksi ja hakisivat vasta sitten opiskelemaan?
Joskus muinoin oli sellainen sääntö että kukaan alle 25-vuotias ei saanut työttömyystukea ellei ollut opiskellut tutkintoa tai ammattia. Eli pelkkä ylioppilas ei saanut.
Ulkopuolisena tilanteesta ei voi tietää mitään. Voi tienata vaikka satoja tuhansia, jos tekee sisältöä samalla someen, niin ei kai silloin missään päivä töissä tarvitse olla.
Jokainen saa tehdä mitä haluaa. Onko se joltain pois. Jos ei ole töitä niin voi harrastaa. Pitäskö sit ryypätä ja tupakoida sekä vetää huumeita. Ja sit riehua kännipäissään jossain kylillä.? Ehkä se olisi yhteiskunnan mukaan hyväksyttävää?
Ite teen samaa. Siis taiteita. Tietty myös ulkoile.
Eli aloittajasta ?
tiedät varmaan itse vastauksen kysymättäkin.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin taiteilijasielu, työtön (mt-kuntoutuja mutta halua on päästä eteenpäin) 36 -vuotias. Piirrän, maalaan ja askartelen kortteja aikani kuluksi ja kyllähän se pitää mielenkin virkeänä kun harrastaa.
Olisi ihanaa tavata sinut ja muita kaltaisiasi. En ole itse niin taiteellinen, mutta olisi kiva pitää päästä ihailemaan muiden töitä ja keskustelemaan asioista :) olen kylläkin ujo ja tupajumi
Täällä myös taiteilija. Olisipa mukavaa kohdata - taiteilijat ja taiteesta pitävät - jollakin foorumilla. Kertokaa vinkkejä missä voisimme kokoontua :)
Vierailija kirjoitti:
"No mä ajattelin asiaa lähinnä niin, että rahaa tulisi jostakin muusta ja nuo olisi harrastuksia edelleen. Ei vain ole mitää mystistä muuta paikkaa mistä tulisi rahaa, joten on pakko käydä töissä. Mulle ei olisi mikään ongelma saada aikaani kulumaan, jos en olisi työelämässä. Nuo edellä mainitut harrastukset sekä lisäksi lukemista, elokuvia+sarjoja, pyöräilyä, uintia, salilla käymistä, luonnossa valokuvaamista. Välill voisi tehdä vaikka avoimen yliopiston tai amk:n kursseja. "
Ehkä sun pitää alkaa tekemään 4 päiväistä työviikkoa tai vaihtaa johonkin osa-aikatöihin. Samalla joutuu tietysti myös laskemaan elämän kuluja. Ei voi enää niin paljoa matkustella tai käydä ravintoloissa ja kahviloissa ja kampaajilla tai asua niin isossa asunnossa. Mutta jää enemmän vapaa-aikaa.
Ei ole varaa vähentää töitä. Pakko tehdä kokopäiväistä työtä, että saan maksettua talon ja rakkaasta kodistani en luovu. Enhän mä missään kirjoittanut, että vihaan työtäni. Mä vain voisin elää ilman työntekoa enkä silti tylsistyisi.
Ajattelen, että oiskohan jotain mielenterveystaustaa, kuntoutuja? Tai joku kunnon autisti.
Kostautuu hänelle myöhemmin elämänsä aikana. MT-toimistoon tulee asiaa 100 % varmuudella, vaikka olisi perintöhyvää, ettei rahan tarkia tarvitsi käydä töissä. Kyllä, tiedän yhden samanlaisen kuin aloittaja mainitsi. Työ on paljon muutakin kuin vain väline ansaita rahaa.
Tottakai tulkitsee jos on pieninkään mahdollisuus.