Minkä verran perintöä vanhemmiltasi jäi?
Ja saitteko sen sovussa jaettua jos oli sisaruksia?
Kommentit (79)
Noin 100 000 euroa asunto, joka myytiin veljen kanssa. Maksettiin perintöverot ja jaettiin.
Isältä jäi 270.000e, mulle ja veljelle puoliksi. Ei riitaa. Äiti elää vielä, hänellä omaisuutta n. 200.000e. Lisäksi perimme lapsettoman sedän, vähän rahaa ja kesämökki, jonka pidimme
Sellaiset 840000 euroa. Minä ja veljeni jaoimme sen puoliksi ihan sovussa. Veljeni tosin tuhlasi 300000 euroa parissa vuodessa koska on maailman surkein surkimus rahankäytössä. Pelasi varmaan 150000 euroa. Minulla on vielä 9 vuoden jälkeen rahaa reilusti jäljellä ja veljelläni ei ole.
Taisi jäädä tilille 40 senttiä. Toiselle jäi velkaa. Ei tarvinnut riidellä.
Ei oo vielä kuollut. Miehen puolella meni siististi. Ei ollut iso perintö. Noin 40 000 Euroa/lapsi.
Luulen, ettei me veljenkään kanssa isompaa sotaa saada aikaiseksi. Varallisuus sisältää ison sijoitussalkun ja asunnon. Realisoidaan ne, maksetaan pesän laskut ja jaetaan rahat kahtia. Kaipa kaikesta riidan saa, mutta periaatteessa homman pitäisi olla selkeä sitten aikanaan, jos ja kun perittävää jää. Ei ole mitään mökkiä, sukutilaa tai mitään, jolla olisi tunnearvoa ja toinen haluaisi sen saada halvemmalla tmv. Perintöä tulee jokunen satatuhatta per naama.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset 840000 euroa. Minä ja veljeni jaoimme sen puoliksi ihan sovussa. Veljeni tosin tuhlasi 300000 euroa parissa vuodessa koska on maailman surkein surkimus rahankäytössä. Pelasi varmaan 150000 euroa. Minulla on vielä 9 vuoden jälkeen rahaa reilusti jäljellä ja veljelläni ei ole.
Minä olen tuo, joka sai 270.000e veljen kanssa puoliksi. Hänellä ei ole nyt 5 vuoden jälkeen mitään jäljellä....
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vielä kuollut. Miehen puolella meni siististi. Ei ollut iso perintö. Noin 40 000 Euroa/lapsi.
Luulen, ettei me veljenkään kanssa isompaa sotaa saada aikaiseksi. Varallisuus sisältää ison sijoitussalkun ja asunnon. Realisoidaan ne, maksetaan pesän laskut ja jaetaan rahat kahtia. Kaipa kaikesta riidan saa, mutta periaatteessa homman pitäisi olla selkeä sitten aikanaan, jos ja kun perittävää jää. Ei ole mitään mökkiä, sukutilaa tai mitään, jolla olisi tunnearvoa ja toinen haluaisi sen saada halvemmalla tmv. Perintöä tulee jokunen satatuhatta per naama.
Ihan mielenkiinnosta, entäpä jos ei tulekaan? Tulee peliongelma, kaikki rahat menee vanhainkotiin tms? Oletko pedannut jo elämäsi tuon perinnön varaan?
Vierailija kirjoitti:
Säähän utelias oot.
Kyselee vain huvikseen kaikenlaista tyhmää mitä mieleen juolahtaa. Ei sitä oikeasti kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, entäpä jos ei tulekaan? Tulee peliongelma, kaikki rahat menee vanhainkotiin tms? Oletko pedannut jo elämäsi tuon perinnön varaan?
Miten voi pedata elämänsä tulevan perinnön varaan?
Isältä jäi 600.000€, josta leski sai puolet ja minä ja sisareni molemmat 150.000€. Kun äiti aikanaan kuolee, saamme sisareni kanssa molemmat noin 300.000€.
Äidiltä vuosituhannen alussa 180 000€. Yksin perin.
Mummolta jäi 250 000€, serkkujen kanssa meni kolmeen osaan (oltiin rintaperillisiä kun molemmat lapset tosta välistä kuolleet).
Isältä tulossa joskus joku samanmoinen summa, mutta sillä on tietääkseni kaksi lasta uudesta avioliitostaan. En tunne heitä. En tiedä miten tulee menemään.
Multa ei jää perittävää eikä perillisiä.
Irtaimisto tulee jäämään vain. 3 sisarusta, eiköhän ne saada sovussa jaaettua.
1 970 000 joista meni veroihin ja kuluihin 766000 euroa.
1200000 jaettiin 4 sisarusten kesken. Perintöveron ja varainsiirtoveron jälkeen osuuteni oli 146000 jotka riittivät melkein velkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mummolta jäi 250 000€, serkkujen kanssa meni kolmeen osaan (oltiin rintaperillisiä kun molemmat lapset tosta välistä kuolleet).
Isältä tulossa joskus joku samanmoinen summa, mutta sillä on tietääkseni kaksi lasta uudesta avioliitostaan. En tunne heitä. En tiedä miten tulee menemään.
Mihin sinä saat mällättyä kaikki nuo rahat jos niistä ei jälkeesi jää mitään? Harrastatko uhkapelejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä saat mällättyä kaikki nuo rahat jos niistä ei jälkeesi jää mitään? Harrastatko uhkapelejä?
Jos hän on sarjayrittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan sun olisi pitänyt saada tuottoa rahoille. Eli jos veljesi on maailman surkein, niin sinä et paljon kummempi ole.
Summat ovat olleet markkoja ja euroja. Valitettavasti yksi osakas vei asian juristille, oli siis änkyrä.
Kerropa ap itse ensin?