Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-- Toukokuisia torstaihin --

22.03.2007 |

Kohta lisää..

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kommentti:

SELÄLLÄÄN nukkumisesta: minä sitä esikoista odottaessa myös pelkäsin ja kysyin terkalta. Hänen vastauksensa oli, että kyllä heräät itse jos sinulla on huono olo->verenkiertoon vaikuttaa ja samalla näin sikiön verenkiertoon. Heräsinkin pari krt huonoon oloon. Nyt ei ole ongelmaa, ihan miten päin vaan nukun paitsi mahallaan :) Nyt on istukka edessä, joten voi olla että se vaikuttaa.

LÄÄKÄRI: minulla on ensi viikolla lääkäri (terkan mielestä " vasta" , kun olisi halunnut aiemmin, muttei ollut aikoja). Minun lääkäri siis 34+6 ja aikaisemmin sekin kuin " normaalisti" täällä, koska tuo pikkukakkonen syntyi jo rv 36. Ja meillä siis tilanne se, että esikko tuli kiireellisellä sektiolla lopulta 21h jälkeen, kakkonen alateitse vaikka oli suunniteltu sektio.

3+1 päivää: kävin kuopuksen kanssa pyörähtämässä, eikä mitään tarttunut mukaan. Noita Viking goretex kenkiä olisin hakenut, muttei kokoa ollut. Jonkun mukaan nuo olivat jotain halvempaa malliakin kuin muut...Niin kait ne kaupat aina ostaa omille " hulluille päivilleen" jotain halpisroinaa. Pari 1.95¿ Pippi-bodya piti napata lasten vaatekaupasta kyllä mukaan niin ei ollut ihan turha reissu :o)

Vierailija
22/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä taas...

Tuli mieleen, että varsinkin te tamperelaiset voisitte vinkata hyvistä ruokapaikoista siellä päin!? Saatiin päähän lähtee pienelle Tampere-reissulle lauantaina. Vinkkejä otetaan vastaan myös esim. shoppailupaikoista ja minne kannattaa jättää auto noin niin kuin raskaana olevan näkökulmasta:)Niin ja meneekö siellä mitään hyviä taidenäyttelyitä?

Tänks etukäteen:)

No, nyt mä vaivun radiohiljaisuuteen...vihdoinkin!

Se sama AE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kertomaan mun kokemukseni raskausdiabeteksestä...

Riippuu tietysti sun alueen rajoista, mutta jos meidän arvoilla katottais, niin sulla on lievä raskausdiabetes, koska yksi (keskimmäinen) arvo on yli sallitun (meillä rajana 10.0). Yleensä sitä hoidetaan ruokavaliolla ja sokereiden kotimittauksilla eli vähärasvainen ja -sokerinen ruokavalio ja (riippuu tietysti terkkarista/ohjeista) kotiin verensokerimittari, jolla mittaat arvot 4-8x päivässä tietyn ajan. Mä mittaan itse kerran kk:ssa yhtenä päivänä 7 arvoa (ennen ja jälkeen 3:n aterian + iltapalan jälkeen). Niistä on sitten kiinni jatko, eli jos arvot on alle rajojen, ei mitään hätää, muusta en sitten tiedäkään, kun en vielä ole rajoja ylittänyt. Ehkä tiukempi dieetti ja käynti äitipolilla diabeteshoitajalla tarkempia ohjeita varten. Teidän alueella käytäntö voi tietysti olla toinen, vaihteleehan noi rajatkin paikasta toiseen.

Tsemppiä, kyllä se siitä...

Äippä taas...

Vierailija
24/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin minäkin tänään TAYSsin äitiyspolilla noista sokeriarvoista kun niissä oli poikkeavia arvoja jonkin verran mutta dietilla jatketaan ja insuliinia en tarvi.Palo sitten hermot siellä lääkäriin joka sanoi että alatiesynnytystä ei minulle varmaan tule vaikka sitä toivonkin ei kuulemma voida tilannetta arvioida vasta kun 37 viikolla mrrrrr.... ja seuraava aika vauvan paino kontrolliin on sitten siellä viikolla 37.Tällä hetkellä pikkuisen painoarvio oli 1650g elikkä hurja vauhti sillä on pakko myöntää,mutta pikkuinen on ainakin nyt ollut joka kerran pää alaspäin oisko mahdollista että on kääntynyt pysyvästi ?

kauhean huolissaan olivat äitiyspolilla mun syömisestä paino kun on tippunut noin 3kg viime neuvolakäynnistä tän uuden ruokavalion takia.Tulivat jopa kysymään haluaisinko syödä sairaalassa ateria hih kun oli syömisestä jo 3h.

Jyväskylään muutto ei vieläkään ole varma ,päätämme muutammeko vai emme vasta lauantain asunnon kattomisen jälkeen.Ette te tamperelaiset musta niin helpolla pääse ja jos muutamme muutamme vasta ens kuun puolivälissä joten olen tulossa vielä ainakin tapaamiseen jos nyt omassa kunnossa ei tule mitään suurempia muutoksia.

Mäkin sain kokea samankaltaista kohtelua TAYSin synnytysvastaanotossa ,olin kyllä sanonut että mulla on raskausajan diabetes ja että mun pitäisi syödä säännöllisesti ja sanoin että olen viimeksi syönyt klo 12 ja kello oli sillon jo 15.30.Klo 18 kysyin että enkö sais jotain syötävää olotila kun oli jo heikohko,sain mukillisen mustikkakeittoa,sillä sitten jouduin pärjäämään klo 21 asti jollon pääsin kotio kun lääkäri päätti vihdoin ottaa mut vastaan.

Mut nyt poistun huilaileen oli sen verran rankka reisu toi

HeidiS23 rv 30 JEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

nyt on viimeisetkin toukokuun odottajat viikolla 30

Vierailija
25/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti vaan kommenttia Janskulle ja miksei muillekin.. Kauhee reissu muuten sulla, oon kuullu ettei nuo ensiavut/päivystykset oo mitään kivoja paikkoja, toivottavasti ei tarvi ite ikinä mennä. Mutta niistä hengitysvaikeuksista.. Neuvolan täti viimeksi kyseli multa onko ollu hengitysvaikeuksia, johtuu kuulemma siitä että keuhkoilla on vähemmän tilaa. Mulla on kans välillä tullu sellanen kummallinen olo, niinku ei sais kunnolla happea ja sydän pumputtaa jotenki oudosti. Ja välillä jos kiihtyy ja hengittää nopeammin, niin pistää rintaan ja keuhkoihin. Onneksi on menny nopeasti ohi. Että ilmeisesti sekin kuuluu asiaan.. Joku tais joku päivä kirjotella odotus-palstalla rytmihäiriöistäkin.

Mutta nyt tiskaan ja sit koiran kans ulos. Päivän jatkoja kaikille! :)

Unelm@

Vierailija
26/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä hiljaisuudesta kömmin taas vaihteeksi esille vaikka ei ehkä kannattaisi, on meinaan ollu pari ärsyttävää päivää takana. Eilen hermostuin pojalle ihan totaalisesti kun päikkäreille nukahtaminen kesti toista tuntia. Oli lopulta niin väsynyt että vaan itki ja huusi. Ja sitten itseä harmitti koko illan kun tuli sillain hermostuttua. Tänään oltiin perhekerhossa valokuvauksessa. Poika oli aika jännittynyt yksittäiskuvissa ja just ennen loppua alko itkeen ihan hirveesti kun pelästy kuvaajasetän hurjia juttuja. Kuvaaja leikki sammakolla ja lampaalla samalla kun kuvas ja kerto vissiin sitten pojan mielestä liian pelottavia juttuja kun itku pääsi. Ja sama juttu sitten ryhmäkuvassa. Pojasta ei näy kuvassa kun selkä ja takaraivo. Se oli mun sylissä ja puristi kaksin käsin mua kaulasta ja itki. Oli kyllä ihan selkeesti väsyny. Katotaan sitten millasia kuvia niistä tulee.

Noista lääkärikäynneistä. Mulla oli viime viikolla lääkäri ihan vaan sen takia että kirjotti lähetteen äitiyspolille synnytystapa-arvioon. Kutsu tulikin sitten jo kahden päivän päästä ja aika sinne on ens viikon perjantaina. Sillon viikkoja 33+4. Mun mielestä aika aikasin toi synnytystapa-arvio mutta mielellänihän mä sinne jo sillon meen. Syy arvion tekoon on edellisessä synnytyksessä tehty kiireellinen sektio ja se että haluan sektion myös nyt. Käyn vielä ennen Taysin reissua alkuviikolla terkan tykönä koska Taysissa ei kuulemma katota pissoja ja verenpainetta. On nekin sitten taas valmiiks katottu.

pikahvi rv 32+3

Vierailija
27/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRAGE: Liityn kannustusjoukkoihisi! Kaikki varmasti koemme enemmän ja vähemmän masennuksen ja riittämättömyyden tunteita raskautemme aikana. On ihan okei olla välillä surullinen ja huolissaan, kunhan löydät pilviltäsi myös ne kuuluisat hopeareunat! Hienoa, että tunnistat oman tilanteesi!

Olen hiukan taipuvainen asettumaan sille kannalle, että harjoittelusi ehdit kyllä tehdä loppuun myöhemmin. Ota nyt itsellesi kaikki se aika mitä tarvitset, sillä väsymyksemme tuskin ainakaan vauvan synnyttyä vähenee. Lepää siis nyt, jotta olet sitten voimissasi, kun pieni ihminen tarvitsee sinua joka hetki! Toki teet valintasi itse mutta muista, ettet voi olettaa jaksavasi samassa määrin kuin ennen raskauttasi. Paljon voimia sinulle! Ja muista, että täällä me toukomammat olemme ja tuemme sinua aina, kun meitä tarvitset!

ALMAEINO: Kurja kuulla, että olet ihan mustelmilla! Mulla oli myös hankaluuksia rintsikoiden kanssa, kunnes ostin Anttilasta oikein tukevan urheilutopin. Sen alareuna ei tule heti rintojen alle, joten vältyt mustelmilta ja se on niin tukeva, että rinnat ei tunnu ahdistavan painavilta.

Teretulemast Manseen! Meillä ei ole autoa mutta uskoisin, että Koskikeskuksen tai Frenckelin parkkihalli voisi olla hyvä paikka jättää auto. Niistä on suht lyhyt matka joka paikkaan. Frenckelin hallin sisäänkäynnin vieressä on se The Grill-niminen ravintola, jonka ruoista mulla ainakin on hyviä kokemuksia. Muita hyviä paikkoja Tampereella on ainakin Natalie (slaavilainen keittiö) ja El Toro (hiukan espanjalaispainotteinen pihvipaikka). Muitakin on, mutta nuo nyt ensimmäisenä tulee mieleen.

Sainpas tehokkuuspuuskan ja pistin koko olohuoneen huonekalujärjestyksen uusiksi! Tuli hyvä olo, kun sai jotain aikaiseksi ja nyt tilaakin on taas enemmän.

Palataan taas,

Jansku 32+5

Vierailija
28/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miragelle iso voimahalaus! Huomaat ettei maailma kaadukkaan vaikket kaikkea saa tehtyä. Mulla myös ollut aina ongelmia suorittamisen kanssa: aina korkeammalle, paremmin, nopeammin, ajoissa.. Oli vaikeaa nytkin jäädä saikulle kesken koulutuksen ja kuunnella muiden etenemistä. Minut on ehkä suuremalta masikselta pelastanut just pauhaaminen ja meuhkaaminen eli puhallan ulos huonot asiat. Täytyy myöntää, että tämä raskaus on ollut vaikea kaikkine pelkoineen ja tuskin helpottaa ennenkuin minulla on terve vauva sylissä tai ylipäänsä elävä. On vaan niin kurjaa kun haluis nauttia odotuksesta ja ei pysty. Masu on kuitenkin ihana ja mies tukee kunhan annan sille mahdollisuuden! Onneksi ei niin tyhmää vaivaa olekaan mitä ei vois tänne kertoa, " liikuttuu kyyneliin" .

Daimikos oli huolissaan sokereista? Mulla samoin toka arvo ylhäällä ja sain vain ruokavalio-ohjeet ja neuvolassa seurataan sokereita. Toki nää on tapauskohtaisia, mutta näin meillä. Ainut vaikeus (samalla pahin) on ollut makean välttely.

Miten teillä muilla omat pulssit huitelee? Mulla jatkuvaan yli 90 ja olo onkin sen mukainen.

plussia pitkästä aikaa:

+nukuin päikkärit

+kohta pääsen kauppaan :)

+on tämä palsta ja te!!!!

Vierailija
29/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh..

Kylläpäs sitä ihminen voi mennä paniikkiin noista sokearvoista ja neuvolatädistä!:/

Soitin Tampereen neuvontapuhelimeen ja kerroin huoleni ja noi arvot, oman painonkehitykseni ja tietoni ja vauvan sf mitat ym. Sanoivat, että hätävarjelun liioittelua ja että ei todellakaan mitään raskaudiabetestä ole. Huhhuh.

Isäkin sitten soittelu ja kyseli tosta ja pyysi vielä soitteleen äitipuolelle. Toimii jonain johtavana kemistinä sairaalassa pohjoisessa ja hän kuulemma tietää noista arvoista ym.

Noh hänelle soitin ja kerroin arvot ja samat asiat mitä edellisille (oli kuulemma ihmetellyt isälle aikasemmin, että mikshän neuvolatäti lähettää mua sokeritesteihin). Noh hän kuitenkin osasi kertoa tarkemmin noista ja meinasi, että mulla saattaa olla hiekentynyt öö..olikos se glukoosi, joka johtuu raskaudesta ymym. mutta, että ehdottamasti ei raskausdiabetestä.:) Sano, että neuvolatäti kyllä kattoo nyt liikaa yhteen arvoon mustavalkoisesti,eikä ota kokonaisuutta huomioon. Hätävarjelun liioittelua sanoi.:)

Helpotuksen huokaus sanon minä. meinasin jo täällä seinille hyppiä ja vähän jo hypinkin.:D

Anteeksi omaa napaa näin paljon tällä kertaa.:/ nytkin on sen vertta kiire, kun treffit on kohta kaupungilla, että pikaisesti toi piti tulla kertomaan. Mutta palaan asiaan illemmalla tai huomenna!

Siihen asti voikaa kaikki hyvin!

T: Daim ja pömppis rv 32+3

Vierailija
30/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miragelle iso voimahalaus! Huomaat ettei maailma kaadukkaan vaikket kaikkea saa tehtyä. Mulla myös ollut aina ongelmia suorittamisen kanssa: aina korkeammalle, paremmin, nopeammin, ajoissa.. Oli vaikeaa nytkin jäädä saikulle kesken koulutuksen ja kuunnella muiden etenemistä. Minut on ehkä suuremalta masikselta pelastanut just pauhaaminen ja meuhkaaminen eli puhallan ulos huonot asiat. Täytyy myöntää, että tämä raskaus on ollut vaikea kaikkine pelkoineen ja tuskin helpottaa ennenkuin minulla on terve vauva sylissä tai ylipäänsä elävä. On vaan niin kurjaa kun haluis nauttia odotuksesta ja ei pysty. Masu on kuitenkin ihana ja mies tukee kunhan annan sille mahdollisuuden! Onneksi ei niin tyhmää vaivaa olekaan mitä ei vois tänne kertoa, " liikuttuu kyyneliin" .

Daimikos oli huolissaan sokereista? Mulla samoin toka arvo ylhäällä ja sain vain ruokavalio-ohjeet ja neuvolassa seurataan sokereita. Toki nää on tapauskohtaisia, mutta näin meillä. Ainut vaikeus (samalla pahin) on ollut makean välttely.

Miten teillä muilla omat pulssit huitelee? Mulla jatkuvaan yli 90 ja olo onkin sen mukainen.

plussia pitkästä aikaa:

+nukuin päikkärit

+kohta pääsen kauppaan :)

+on tämä palsta ja te!!!!

Vierailija
31/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin ihanan aurinkoista päivää kaikille toukokuisille typyille!!

Janskuliini: Voi kamala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Siis mä olen todella pahoillani tosta sun ikävästä kokemuksesta!!!!!(((((( . )))))))IIIIISOOOO virtuaalihalaus täältä sinne suuntaan!!!! Ihanaa, että se on nyt ohi ja saat olla kotona vaavelin kanssa ja oman kullan kainalossa!!! Ja kaikki hyvin kummiskin, eikös??? Siis mä olisin varmaan teloittanut ihmisiä siellä tällä mun luonteella....mut voi hälyyttää paikalle, jos tarvitaan kovia toimia, mä en säästele yhtään:-) Siis ootko sä jossain lehdessä, ymmärsinkö oikein?? Julkkiskin vielä kaiken lisäksi;-) Meidän jättiläiset ne vaan kasvaa, hui, kun ihan pelottaa, että miten tässä käy, kun uhkasivat sitä käynnistystä rv 37 lähtien ja kun miettii,et ylihuomenna on jo rv 32, niin mihin tää aikaa menee.....Ja kun lude on vielä perätilassakin, että se leikkaus saattaa tulla hyvinkin eteen!!! Mitenköhän meidän mammojen käy;-)

Daim: Tiedän tunteen, kun asia tulee päin näköä ja itse ei tiedä asiasta mitään....Mutta rauhoittelen nyt sua kummiskin täältä elikkäs!! Ei noi sun arvot tosiaan mitenkään pahat ole eli paasto on ihan sallituissa ja se 2h, mutta se keskimmäinen on hieman koholla eli luultavasti käy juuri niin, että saat mitata kotona sen vuorokausikäyrän ja joudut jättämään nameja vähän pois, mutta muuten luulen, että noilla sun elintavoilla kaikki tulee olemaan ok!! Esim. mulla oli kaikki 3 arvoa koholla eli paasto oli 5,3 1h 12 ja 2h 9,8, että se oli silloin selvää pässinlihaa se homma ja kaikki pois, täysdieetti ja lenkkeilyä ja kotiseurantaa mittareilla ja sekään ei riittänyt, niin nyt sitten piikkiä 4 kertaa päivässä ja sama ruokavalio eli todella tarkkaa, mutta sulla ei mitään hätää, muruseni varmasti ole, ota ihan rauhallisesti vaan ja vauvakin on ihan sopivan kokoinen, mullahan varmaan on menny jo 2,5 kg tolla pikkusella rikki, viime torstaina oli 2,2kg toi arvio eli ole huoletta, tiedän kyllä, että mietityttää ja pelottaa, mutta kaikesta tosta, mitä kerroit voi päätellä, että homma on ihan hanskassa parilla pikkujutulla eli vähän makeaa pois ja syöt säännöllisesti ja pieniä annoksia, niin kyllä se siitä!!!! Tsemppiä ja haleja!!!!

Mithän muuta oli???? Huhuilen vielä niitä tapaamisen ihmisiä kaikkia eli nyt olis sitten se 4.4 ja kello 18 ja se paikka oli edelleen mulle arvoitus:-) Muistaako joku sitä nimeä????

Mulla on ollu ihan väsy päivä......jotenkin en saanu yöllä nukuttua ja nyt on ihan tööt.....maha taas pomppii tossa sylissä, kun toi yx riehuu, se on niin mahtava tyyppi kyllä, ei voi muuta sanoa, piristää kummasti oloa:-)

Murmeli: ???????????????????????????????????????????????????????????Missä mun kohtalotoveri luuraa??????Oiskos sulla vaihtiksii, niinku piikeissä;-) Vois lähtee kaupungille piikittelee kaikkiin nurkkiin;-) Mulla on niin levoton olo.......Haleja!!!

Taidanpa lähtee, ennekuin alan ihan levottomaksi, palailen vaikka myöhemmin asiaan!!!Heiputihei!!!!

-Emunainen ja jättilude 31+5-

Vierailija
32/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIDIS23: Lapsne kokohan on ihan keskikäyrää. Mulla 31+2 vauva 1700g ja lääkäri sano, että keskikokonen lapsi ja lisäksi kurkkasin helistimen raskauskalneteria ja täsmää juts keskimitan kans. Muistaa kannattaa tietenkin, että arvioitahan noi ovat ja voivat lopuksi viä heittää. Vauvan koosat ei siis kannata murehtia.

Vierailija
33/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirage syvä ja lämmin osannotto tilanteeseesi.Se tulee aina hiipimällä, ja kun tilanteen myöntää niin tajuaa jotta vitsit olihan tää taas ihan selvää. Kotihoito-ohjeita: tee ainoastaan sitä mikä tuntuu mukavalta, älä tee mitään jos ei huvita...kun ei sun tartte. Mee vaikka ulos syömään, herkut piristää joskus. Pienet kävelylenkit saattaa piristää tai vaikka vaan pihalla istuminen. Pienet asiat saattaa nyrjäytellä tilannetta paremmaksi. Lepää eläkä kanna siitä huonoa omaatuntoa tai yleensä mistään. Hengittele kohti huomista vaikka tv hedelmäpeliä tuijottamalla koska se huominen tulee. Neuvola voi ohjata ammattimaisen juttuseuran pariin, seurakunta auttaa meitä pakanallisempiakin seurakuntalaisia diakoniapuolella..olen kuullut, että jotkut ovat kokeneet hyväksi. Kaupungin mielenterveystoimisto ottanee sinut lääkärin lähetteellä vastaan helposti ja sieltä saa ihan asiallista helpotusta. Ulkopuolinen juttukumppani ammattitaidolla varustettuna olisi hyväksi. Kyllä se muremöntti ja uupumus kevenee..pitää ihan vaan antaa itsensä myös olla. Ja me ollaan täällä jokapäivä lukemassa sinun viestejä vaikka ne olisi miten valivali !! ettäs tiedät.

....joten valivali

Minua on supistellut tänään melko paljon..ei kivuliaita mutta niinkuin joku pumppais palluraa isommaksi ja isommaksi tuolla mahassa. Ultrassa kävi tuuri kun harjoittelivat uutta ultrakonetta ja ja ja se oli se 4d ja arvatkaa näinkö kun mun kohokas HYMYILI !! ja ilmehti siellä. Sain ihan kuviakin tylleröstä. Miehenkin naamalle levisi hymy kun kuvat näytin. Sano epäuskoisesti, että sehän näyttää ihan vauvalle..haloo..no tietenkin. No sittenhän tuli olo, että hiki kaatu päältä ja kyselin, että mitä se tekee siellä..tulossa kenties ulos vatsapeitteitten läpi.. kätilö sanoi vain rauhallisesti, että täällä on supistus ja vauva poraa itseään kylkeäni vasten..ei varsinainen höyhenen sipaisu.

painoarvio oli 2145 g, vauva voi hyvin mutta pikkusen oli tullut tuota vatsan ympärystä liikaa..siis lihonut oli mutta vain vähän. Kaikki hyvin toistaiseksi. Supistuksien takia tutkittiin kalusteet jotka olivat kunnossa joten ei murhetta niistäkään.

Masentuneille märehtijöille laitan myötätuntoa paketillisen.. siis koetetaanpa nyt ryhdistäytyä kampanjaa ei sitten pidetä kun se on masentuneille helvetti.. mutta valitetaan ahkerasti niin helpottaa..

murmeli ja hymyilevä vatsakohokas 32+1...se hymyili ja aivan tajuttoman söötti..alan skannaamaan kuvia ja tuijotan niitä koko illan.

Vierailija
34/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidis: Oletko ollut kovinkin hoikka, kun aloit odottaa???? Ajattelin vaan, kun mulla ne ei oo ollu yhtään huolissaan, vaikka paino putoaakin just tosta ruokavaliosta johtuen ja ite oon ollu vähän huolissani......Ja tosiaan, ei hätää, vauva on ihan sopivan kokoinen, mulla oli viikko sitten painoarvio 2,2kg ja se on vasta yläkäyrillä eli ei hätiä mitiä, kuomaseni ja halaus!!!

Vierailija
35/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas. Mirage84:lle voimia ja tsemppiä, niinkuin täältä ovat muutkin lähetelleet!

Onnipapunen; Ajattelin kyllä kun luin kaikki kommentit että tästä ei tule mitään minähän soitan sinne yksityiselle ja sillä siisti vaikka joutuisin takapuolestain riipimään ne rahat.. Kallistahan se tulee olemaan, mutta ajan sain MAANANTAIKSI!!! Nyt vähän helpottaa.

Kyllä minuakin kummeksutti, että miten se th ei tarjonnut mitään lisätutkimuksia asiasta, kun kuitenkin paino on noin vähän noussut koko aikana, ja sf-mitta junnaa paikallaan (suurinpiirtein). Vaikka sentin ero edelliseen kaksi viikkoa mitattuun olikin. Mun mitat siis on 163cm/56,6kg (alussa oli 57kg ja sit laski siis sen 5kg), eli olen tässä raskaanaollessanikin ihannepainoindeksissä, ja se ei minusta ole normaalia ei sitten yhtään!! Nehän siellä aluksi epäilivät, jotta mulla olis syömishäiriötä kun ei paino nouse. Kiva. Sellaista ei minulla ole onneksi ollut koskaan. Niin ja sellainen kauhea ajatus tuli mieleen, että mitä jos istukka ei toimikaan kunnolla!!

Niin siitä perhevalmennuksesta jossa oltiin tiistaina. Oli kyllä aika lailla tyhjänpäiväistä liirumlaarumia, ja mies ei varmaan tule toista kertaa sinne. Se on ihan ok. Synnärille mennään kuitenkin yhdessä sitten vikalla kerralla tutustumaan. Juuri niinkuin arvelinkin, oli sellaista väkisintutustuttamisen makua hommassa, ja asioita yleistettiin hirveästi ja koko vauvan saamisestakin oli tehty jotenkin utopistisen epänormaali juttu, niinkuin nyt joka päivä ei syntyisi satoja lapsia. Kaikki mammat (7kpl) olivat samoilla viikoilla kuin minä suunnilleen, ja samankokoisia masuja näkyi olevan. Porukka vaikutti ihan mukavalta, ohjaajat ei niin kauhean mukavilta. Ja yksi neuvolan harjoittelijatytteli vilkuili mun miestäni koko ajan..;) Ei sillä, onhan se pirun komea (heh), mutta vois nyt perhevalmennuksessa sentään pitää katseensa kurissa (siis se tyttö).. Kun mulla nuo hormonitkin hyrrää niin sitä ei tiedä minkä " riemukohtauksen" vielä saan.

No joo, ompa tässä taas pinoa kerrakseen. Viidettä sivua varmaan mennään kohta.

+vauva potkii kovasti

+syön keksejä ja suklaata toistenki eestä

sämpylä taas

Vierailija
36/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä piikitän ravintolapöydässä, koska enhän mä nyt lähe ahtaaseen likaseen vessaan sitä tekemään..tarjoilijakin on tupsahtanut paikalle mutta ei se nyt ulos heittänyt..oiskohan johtunut siitä, että kokoelma appivanhempia oli samassa pöytäseurueessa.

Ja MÄ SÖIN JÄTSKIÄ.. voi jösses miten hyvää oli..tähänhän en tietenkään hurahtanut heikkouttani mutta pistin 16 yksikköä insuliinia ja se alko laskee sokeria ennenkuin ruoka alko vaikuttaa..pisti pikku tutinat..no kun kerran rossossa istuin niin ...jäätelöä kiitos...en syöny koko annosta mutta voi vitsit ...vaihtelua appelsiinille. Olo oli ku vasta rakastuneella.

Sellanen vähä agressiivisen terhakka kätilö kyseli, että voi mistäs nämä on tänne tullu ( mustelmat alavatsalla) di do..insuliinipiikeistä... ei, ei minua potkita masuun kotona. JUST.

nyt mä skannaan .....kihisee innostuksesta.

Vierailija
37/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRAGELLE jaksuja väsymyksen/masiksen kanssa. Harjoittelut voi varmasti hoitaa myöhemmin, tärkeintä kuitenkin on, että sinulla ja vauvalla on asiat hyvin. Halaa.

JANSKUL tosi ikävää kohtelua olit saanut ensiavussa. Hyvä, että otit ohjat omiin käsiisi ja lähdit kotiin.

MURMELILLE myös jaksuja sokereiden kanssa, kuin myös kaikille muille, jotka niiden kanssa joutuvat painiskelemaan. Ihanaa, että olit päässyt ihan 4D-ultraan vauvelia katsastamaan:) Jos jotain positiivista pitää kaivaa kaikenlaisista seurannoista, niin kaikki ylimääräiset ultrat on aina kivoja.

SÄMPYLÄINEN onkohan vauvasi jo laskeutunut, se voisi selittää sen, ettei sf-mitta ole paljoa noussut?

ALPUKKA minulla ovat uudet raskaudet olleet aina vähän entisiä raskaampia. Kaikkea tulee enemmän ja aikaisemmassa vaiheessa. Aikaisemmissa raskauksissa on aina jossain vaiheessa ollut sellainen paremman olon kausi, vaikkakin on saattanut olla lyhyt, nyt tuntuu, ettei mitään sen kummempaa hehkeää keskiraskautta ole ollutkaan, raskasta vaan.

TAPAAMISESTA toi Virgin Oil vaikuttaa hyvältä, sijainti on keskeinen ja kävin netissä vähän vaklaamassa ruokalistaa ja hyvältä näytti. Sinne tarttis varmaan varata pöytä ja netin kautta sen ainakin pystyi tekemään. Ketäs meitä on lähdössä? Laru, Martina, Emunainen, Keijo.Annikki, minä, onkohan muita? Eikös Helsingissä, Vantaalla, Espoossa tai muualla lähellä (tai vaikka kaukanakin) asu enempää toukomammoja? Taitaapi suurin osa asustella tuolla Tampereen seudulla. LARU mulla on muuten kanssa neuvola samana aamuna.

Meillä poikanen on kanssa alkanut heräämään ihan liian aikaisin, joku verho pitäis varmaan hankkia. Siis meillä on kyllä sälekaihtimet, mutta ne päästävät ihan liikaa valoa sisään. Eilen yritin yli tunnin saada poikasta nukahtamaan päikkäreille, ennen kuin luovutin, olikin sitten tosi kiukkuinen koko illan.

Poikanen keksi eilen pakettileikin, eli käärii jotain (esim. kirjan) paperiin ja tuo sitten lahjana äidille. Kauhean söpöä, mutta sitä kun sitten on toisteltu muutaman tunnin (poika antaa lahjan äidille, äiti pojalle, poika taas äidille jne.) niin ei jaksais enää.

Olipas taas hurja määrä kirjoituksia tälle päivälle, kohta ollaan jo sivulla 5!

Plussat:

+oltiin muutaman päivän tauon jälkeen ulkona ja teki hyvää

+mies tuli juuri kotiin ja tekee pizzaa

+kaapissa on tippaleipiä

+viikonloppu on tulossa

Oottekos muuten huomanneet, että tosi monet plussat liittyy jotenkin ruokaan, herkkuihin ja syömiseen=D

Kolmeplusyks ja 34+1

Vierailija
38/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko mä sittenkin huhtimamma!

Laitoin toissapäivänä Madam Mammalle ennustuspyynnönja vastaus oli juuri saapunut: " Korttieni mukaan odottamasi vauva on poika ja syntyy 28.4.2007. Enempää lapsia en sinulle näe." Ultran mukaanhan meille on tosiaan tulossa poika ja toi 28.04 on sunnilleen mun laskettuaikani ultran mukaan, kuukautisten mukaanhan sitä kuitenkin mennään eli 02.05. No, en pane pahakseni, jos vauveli päättäisi syntyä jo huhtikuun puolella! Onko muuten ketään, jolle Madam Mamma olisi ennustanut sukupuolen " väärin" siis toisin kuin ultrassa on sanottu? Ja kenen mies sanoikaan, että se on joku kone, pah sanon siihen minäkin.

3+1

Vierailija
39/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ennusti kanssa lasketuksiajaksi 28.4.2007 :)

Palaan kommentoimaan muita myöhemmin, tämä jäi vaan eka silmään...

OP

Vierailija
40/48 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se osoite oli ja mitä siihen laitoitte??? On niitä teidän vastauksia näkyny mutten ole niin niihin kiinnittäny huomitota. mutta nyt sit kuitenkin vois kiinnostaa:)

Voiko olla että vauva porais jo tonne alakertaan päätään?? MUlla on eilen illal ja tänään koko päivän ollut alakerrassa sellainen viilto et huh huh. Ihan kuin jollain teräaseella pistettäs... ei taas muistu viime raskaudesta kyllämitään mieleen. MUutenkin kun tää maha on niin kamalan alhaalla niin en tiiä että olisko laskeutunu vai mitä.. eikait nyt vielä kuitenkaan..

martina 33+3