Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMITENAVAT VKONLOPPUUN****

23.11.2007 |

Heippa!

Tässä alkuviikon keskusteluihin linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11761044&p=1&tm…

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Päätin aloittaa uuden pinon viikonloppua varten.

Sammermanni: Kuulostaa ihanalta tuo teidän uusi koti ja sisustus. Juuri sellaiselta, josta itsekin haaveillaan. Juuri ne antiikkiset huonekalut vaan usein vaati paljon tilaa... Onnea uudelle kodille, varmaan ihanaa päästä viettämään joulua uudessa kodissa, vaikka muutto raskasta onkin.

Horoskooppigallupiin vastaan: Mies kaksonen, samoin esikoinen (poika), minä skorpioni, tuleva on sitten jotain (epäilen, ettei välttämättä jouluunkaan mene tämä raskaus)...

Floora: Toivottavasti ei ole tilanteesi pahentunut ja olet saanut levättyä kunnolla.

Sammermanni: Ajatella, että olet jo niin lähellä laskettua aikaa, onnittelut! Itselläkin rupeaa jo mahan koon vuoksi olla vaikea löytää nukkuma-asentoa, supistelut tietty myös vaikeuttaa tilannetta. Kaipa tämä nyt kuitenkin tästä...

Ametisti: Hienoa, että olet saanut niin hyvä ja asiallista kohtelua. Sama sisätautilääkäri meillä on ja minä en valitettavasti ole häntä niin positiivisena kokenut. Osaa ampua alas, kun itse on tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin ja keksii sitten uutta murehdittavaa. Toivon siis kovasti, että ensi kerralla olisi sama mukava naislääkäri joka oli Kätilöopistolta tullut Kaajaa tuuraamaan hänen lomansa ajaksi.

Minulla mukavat synnytyslääkärit olivat nainen ja mies. Naisen nimi on muistaakseni Reija jotain ja mies on Vedran Stefanovich. Kummankin tyyli sopi minulle.

Minullakin oli raskausmyrkytys esikoista odottaessa, ja sieltä osastolta 42 on hyvät muistot, mutta samoin synnytyksen jälkeen koin kamalaa kohtelua " omalta" hoitajalta. En muista olinko osastolla 51 tai 52... Kuulin myös siitä Härkösen kirjasta ja ajattelin, että no johan kuulostaa tutulta. Toivottavasti tosiaan asiat on muuttuneet siellä.

Toivottavasti olosi helpottuu!

Pii-tu: Onnittelut vakituisesta paikasta. Onneksi asia järjestyi ennen äitiysloman alkua!

ReettaE: Toivottavasti vauva kääntyy oikein päin pian, eikä supisteluista tarvitsisi kärsiä.

Omia asioita: Viime yönä oli taas vaikeuksia nukahtaa supistusten takia ja aamulla supisteli noin 3 tunnin ajan, tosin ei kivuliaasti kuten illalla. Tänään mies on tosiaan lähdössä työporukalla juhlimaan, mutta tuli onneksi ajoissa kotiin, jotta sain otettua päiväunet ennen esikoisen ja minun omien " juhlien" järjestämistä. Esikoinen tilannut vaikka mitä herkkuja, mm. mustikkapiirakan...

Huomenna otetaan hetkeksi esikoisen kaveri mukaan meidän kanssamme ja keksitään lapsille jotain kivaa ohjelmaa, sitten viedään molemmat pojat kaverin kotiin ja esikoinen jää yökylään. Mistä tulikin mieleeni, että pitää varata pöytä ravintolasta huomisiltaa varten...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Emem03 rv 31+2

Vierailija
2/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos tuo vesisade ei kerinnyt sulattaa kaikkea lunta! Huomenna on nimittäin Napapiirillä Joulupukin pajakylässä perinteinen joulunavaus ja kyllähän se luminen maisema tekee joulutunnelman jos mikä.

Emem: vielä siihen Tehy-asiaan. Se, miksi ajattelen luvattuja korotuksia liioitelluiksi on, että siihenhän on käsittääkseni laskettu kunta-alan yleiskorotukset mukaan kolmen ja neljän vuoden kuluttua sekä joitakin vielä sopimattomia järjestelyeriä. Luulenpa vaan, että kunnilla ei ole enää kolmen vuoden kuluttua varaa mihinkään 4-6% yleiskorotuksiin ja todellisuudessa nuo Tehyn laskelmat eivät tule toteutumaan. No aika näyttää. Enkä ole hirveästi jaksanut edes perehtyä näihin asioihin nyt. Totta on tuo, että vaikeuksia tulee tuottamaan tuo tehokkuusajattelu, jonka Tehy meni allekirjoittamaan sopimuksessa, johtamista, organisaatiota ja työnjakoa pitääkin kehittää. Mutta suorittavalla tasolla työn tuottavuuden parantaminen entistä pienemmällä väellä onkin jo vaikeampi juttu, kun nyt jo painetaan tukka putkella ja nippa nappa perustehtävä kyetään hoitamaan. Kieltämättä viisaasti teit, kun opiskeluaikana jo vaihdoit alaa... Jatko-opinnot tai kokonaan uusi ala siintää myös minun haaveissa. Jos saan udella, mitä sinä opiskelet nyt?

Horoskoopeista:

minä: oinas

mies: jousimies

esikoinen: kauris

kuopus: kalat

Ja jos tämä tulokas tulee sen pari viikkoa etuajassa, olisi hänkin kai kauris.

" Mukava" kuulla että toisillakin on välillä ongelmia uhmaajien ja/tai murkkuikäisten kanssa. Meidän kehitysvammaisella esikoisella lähes yhtäjaksoista uhmaa on riittänyt tähän syksyyn asti, mutta nyt on joku käänne tapahtunut. Ilmeisesti ajattelee että eskarilaisen kuuluu käyttäytyä vähän " aikuismaisemmin" ja esim. täysin arkipäiväiset kaupparaivarit ovat nyt jääneet kokonaan pois. Kotona nuo pojat tappelevat kyllä keskenään päivittäin, mutta sehän kuuluu asiaan. Nuorempi onkin rauhallinen tapaus, tai sitten ihan normaali, mutta haasteellisen esikoisen jälkeen kiittelen aina miten helpolla hänen kanssaan on päästy. Saas nähdä millainen murrosikä hänellä sitten on luvassa...

Piitulle onnea työpaikasta! Varmaan mukavampi jäädä nyt äitiyslomalle kun tilanne selkiytyi.

Jospa sitä omaa napaakin välillä: en ole tosin pitkään aikaan missään tsekkauksissa käynyt, eli mitään neuvolakuulumisia ei ole. Oma tuntuma on, että vauva on kasvanut sitten viime ä-polikäynnin ihan mukavasti, kääntyilee mahassa vielä melko huoletta, olettaisin kuitenkin että yhä edelleen kököttää perätilassa. Onhan tässä vielää aikaa kääntyä lähtöasetelmiinkin. Yöunet alkaa olla katkonaisia, vasen lonkka kipeytyy alituisesta kyljellään makaamisesta. Joka yö herään n. klo 2 eikä väsyttäisi enää yhtään. Vessakäynnin jälkeen sinnillä odottelen unta ja tuleehan se lopulta. Onneksi vauva on yöaikaan rauhallinen, toivotaan että tällainen rytmi säilyisi sitten synnyttyäänkin. Päivällä onkin sellainen meno päällä mahassa, että! Varsinkin iltapäivällä innostuu möyrimään kun pojat tulevat hoidosta, kova kiire tuntuisi olevan joukon jatkoksi =)

Strutsi: hurjia unia olet nähnyt sinäkin! Mistähän ne oikein kumpuaa, kun tuntuu että raskausajan unet on kaikilla ihan hervottomia.

Ennenaikaisuuden uhkan kanssa pähkäileville tsemppiä, yrittäkää levätä mahdollisimman paljon.

Rentouttavaa viikonloppua

aksiina 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeaikoina viettänyt hieman hiljaiseloa, en ole jaksanut oikein lukeakaan kaikkia takstejä mitä olette tänne rustanneet... mm. viime viikon pino oli niin iso, etten jaksanut, eikä oikeen ollut mitään itseltänikään uutta kerrottavaa... Laiskuus taitaa iskeä!? =D

Tänään kävin Kelassa selvittämässä missä ihmeessä mun ä-päivärahapäätös oikein kuppaa kun ei ole vieläkään tullut!! Uusi palkkatodistus oli mennyt ihan ok sinne perille, mutta sitten selvisi että hakemuksesta puuttui liiton jäsenmaksun prosenttiluku!! Ja siitä siis ilmeisesti kiikasti koko homma, eivätkä sitten voineet siitä ilmoittaa että se puuttuu! =O Ties kuinka kauan se hakemus olisi siellä lojunut jos en olisi perään kysynyt... Kiire jo alkaa tulemaan, kun äitiysloma alkaa jo ensi viikon jälkeen!

Neuvolassa kävin myös... ihan rutiinijutut ja kaikki hyvin. Kohdun korkeus oli 28cm ja paino oli nyt noussut 300g viikossa... kun viimeksi oli saman laskenut. Vauva on raivotarjonassa ja möyrii kovasti kokoajan! Sain seuraavan ajan vasta melkein 3 viikon päähän, kun aikoja ei tuntunut olevan kovin paljoa..

Ensi viikko olisi vielä töitä ja sitten lomat paukahtais päälle. Aika hyvin olenkin töissä jaksanut vaikka on seisomatyötä ja jatkuvaa liikkumista ja nosteluakin paljon. Toki nyt jo tuntuu raskaalta olo! =)

Asiakkaat ovat paljon kommentoineet raskautta ja kyselleet ja olleet iloisia puolestani! Se on mukavaa! =) Työkaveri meinasin jonkinmoisen " tapahtuman" kehittää siksi päiväksi kun olen viimeistä päivää töissä ja sanoin ettei kovin kovasti mainostaisi sitä, kun olen niin huono näissä lähtöjutuissa, että alan varmaan kyynelehtimään! =/ Mielummin lähtisin vaan kättä heilauttaen, että " heippa sitten ja nähdään" . Molemmat meistä kyllä tietävät, ettei ole ollenkaan varmaa pääsenkö enää samaan paikkaan palaamaan loman jälkeen... siksikin on varmaan haikeaa! =(

Kovasti jo odotan joulukuuta ja vapaata! Meillä vaan on jo aika paljon sovittua menoa, ettei siinä nyt hirveästi ole sitä varsinaista vapaata sitten... Joululahjat ollaan jo hommattu kaikki, että siitä ei tarvitse enää kantaa huolta ollenkaan! Ihanaa!!

Horoskoopeista en nyt tiedä iha, kun en ole mikään alan harrastaja... itse olen leijona, mies on kaksonen, esikoinen taitaa olla rapu... tyttö on syntynyt 13.11. eli mikäs hän on?

Monet epäilevät synnyttävänsä jo la:ta aiemmin... itse olisin kiitollinen jos tulisi lasketun päivän tienoissa tai jopa hieman aiemminkin! =) Aikaisemmat on menneet 14 ja 9 vrk yli!

Eipä nyt tällä erää muuta... laitan lisää puita uuniin niin lämpiää mökki taas! =)

t. vilmahilja, huomenna rv:t tasan 32 jo!! =O

Vierailija
4/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Piti palata palstalle kun ukko lähti juhliinsa ja meillä on mustikkapiirakka uunissa ja esikoinen katselee Elias-dvd:tä. Lisäksi piti heti palata vastaamaan kysymykseesi Aksiina.

Opiskelen siis nyt iltaisin BBA-tutkintoa, kansainväliseen liiketoimintaan suuntautuvaa sellaista. Opiskelen siis englannin kielellä ja koska suuntautuminen on niin laaja-alainen ovat myös opinnot sitä ja opinnäytetyön aiheen voi valita ihan miltä osa-alueelta tahansa. Minun opinnäytetyöni käsittelee siis kansainvälistä henkilöstöjohtamista ja tarkemmin ulkomaan komennuksille lähtevien työntekijöiden koulutus. Pitäisi vain löytää sopiva yritys, jolle työn saisi tehdä. Jos luottaa omiin kontakteihin, saattaa haastateltavien otos jäädä aivan liian pieneksi, jotta tutkimustulos olisi luotettava.

Meidän naapurissa asuu muuten myös yksi entinen sairaanhoitaja, joka myöskin opiskelee liiketaloutta (naapuriin valmistuu siis tradenomi) iltaisin. Hänellä myös syy opintoihin on se, ettei enään jaksanut kiittämätöntä sairaanhoitajan työtä ja halusi tehdä töitä sellaisten asioiden kanssa jossa pahin virhe johtaa rahan, eikä ihmishenkien mentykseen..

Toivottavasti löydät itsellesi unelma-ammatin pian.

T: Emem

Vierailija
5/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttäresi on skorpioni.

Nyt lähden ottamaan piirakkaa pois uunista.

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
6/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, Emem olikin ehtinyt avata viikonloppuketjun ja tulin kirjoittaneeksi " vanhaan" ketjuun. Noh, sellaista sattuu.

Kävin esikoisen kanssa harjoittelemassa bussilla kulkemista soittotunnilleen. Sinne ei pääse yhdellä bussilla vaan täytyy vaihtaa. Helppo ja ajassakin suht lyhyt matka, mutta tuo vaihto vähän mutkistaa. Aika hyvin selvisin mahani kanssa tuosta matkasta, mutta nyt supistelee vähän.

Mustikkapiirakka kuulostaa ihanalta! Mä suunnittelin perheelle iltapalaksi mehuglögiä ja pipareita. Esikoisen kanssa meinattiin myös leipoa suklaakakku, mutta se ei onnistukaan ennenkuin mies tulee kaupasta ja tuo margariinia. Taitaisi mennä niin myöhään, että kakku jäänee huomiseen tai ylihuomiseen.

Aksiina: Voih, olispa täälläkin edes vähän lunta. Se vähä mitä täällä nähtiin hävisi jo aikaa sitten ja nyt on ihan mustaa ja vettä sataa. Auto on niin likainen, että sivuikkunoista ei tahdo nähdä läpi. Pakkohan se on pestä, mutta tylsää vaan kun tietää, että kilometrin ajon jälkeen on taas likainen. :(

Vilmahilja: Ihme toimintaa on kyllä kelassa toisinaan. Kuinkahan kauan olisi sunkin hakemuksesi maannut jonkun pöydällä, jos et olisi perään kysellyt??? Tuosta joululahjojen hommaamisesta olen kade! Mä en ole saanut edes miestä keskustelemaan aiheesta ja listaamaan mitä lapsille hankitaan ja sitä myöten yhtään lahjaa ei vielä ole valmiina. Ja mun pitäisi (ehkä) olla töissä jouluun asti...

Strutsi ja minihupi 30+2 edelleen

Vierailija
7/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se oli joka mollasi Nkl:n osasto 51 olevan from hell? Mitkä asiat aiheuttivat kokemuksen? Ihan milenkiinnosta. Itse olin siellä samalla osastolla vuosi sitten kun sain pojan eikä mulla mitään kauhukuvia jääny. Omat katalat muistot ovat Kättäriltä , mutta niin vanhoja että kaikki on takuulla muuttunut jo moneen kertaan.

Mulla katkeaa kohta selkä tän muuttohässäkän kanssa...Koko ajan pitää kykkiä tai kurottaa tai seisoskella...Aamuvarhaisesta iltamyöhään täys tohina eikä lepohetkeä missään-auts. Mut nyt on painettava, niin sit saa nauttia uudessa kodissa...nostan kyllä hattua kaikille talon rakentajille-minusta ei olisi ikimaailmassa siihen projektiin!!!

Ai ai mitä herkkuja mammat syö, jäätelöä ja mustikkapiirakkaa ja mitä kaikkea...Itse olen pidättäytynyt makeasta tyystin sen verensokeriarvon saatuani, mutta eilen sorruin synttäreillä täytekakkuun. ehkä se ei ole niin akuheeta jos kerta viikkoon syö jotain kohtuudella...? Yllättävän helppoa on ollut jättää makeat.

Kiva kun olette vastanneet horoskooppikysymykseen=)

Voikaas paksusti (itsellä jalat kuin pölkyt turvotuksesta ja maha pallona)

Rv 34+5

Vierailija
8/13 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pii.. Onnea työsopimuksesta! Älkää muutkaan nöyristelkö!

Emem03: Tutustuin Kaajaan vuonna 2002, kun odotin esikoista. Mulla oli korke verenpaine yms. Rv. 10 mulla oli todella huono olo; sydän hakkasi, ruokaa en saanut alas ja hengästyin kolmen metrin kävelystä. Kaaja sanoi heti, että se on kilpirauhasen liikatoimintaa, joka menee ohi rv 15. Näin tapahtui. Koin suunnatonta helpotusta, että joku tietää ihmisen sisäerityksestä niin paljon. Hän on mielestäni asiantuntija alallaan ja kiinnostunut vain sisäerityksestä. Käyntikestojen myötä hän on jopa ruvennut hymyilemään " vitseilleni" . Silloin v.2002 kun vihdoin sain Kaajan sinne osastolle 51, hän antoi luvan lähteä kotiin. Sanoin, että tämä osasto on aivan kammottava, hän myönsi sen. Tässä syyt miksi arvostan häntä.

Sinä olet tietysti joutunut diabeteksen kanssa ravaamaan lääkäreissä enemmän.

Sammermanni: Mulla ja Ememillä on ikäviä kokemuksia os.51.

Tarina on pitkä, yritän tiivistää. Raju raskausmyrkytys rv.28.Olin maannut synnärillä kolme päivää letkuissa. Lapsi oli sektioitu jo kaksi päivää aiemmin, pikkukeskonen teholla. Lasta en ollut nähnyt sektion jälkeen. En kyennyt aiemmin nousemaan sängystä suihkuun yms. Synnyttämään oli tunkua ja lääkäri halusi siirtää minut osastolle. Hän lupasi minulle oman huoneen, huonon fyysisen ja psyykkisen kuntoni takia.

Koska oli ruuhkaa mut kärrätiin osastolle 51 pyörätuolilla. Väliaikaisessa pienessä ja kuumassa huoneessa ei ollut sänkyä, kylläkin kasosvauvat ja äiti. Hoitaja kävi vain infoamassa, että pidä sitten kaksi sidettä päälekkäin ettei tule vuotoja läpi. Ruoka-aika oli mennyt, vaivalloisesti sain lounaan. Sitten pääsin toiseen huoneeseen, minua kärräsi kaksi kätilöä. Toinen kätilö rupesi huutamaan minulle, että kuka on luvannut yksityihuoneen yms. Tämä outo käytös ja syyttäminen jatkui huoneessa. Rupesin itkemään, olin aivan loppu. Sanoin, että lähden kotiin sitten. Kätilöä vastaan huoneen ovella ytuli mieheni. Hänelle kätilö sanoi, että tuolla se iso vauva nyt itkee (tarkoittaen minua).

Sitten käytiin etsimässä kukkiani yms ja lopulta kätilö tuli pyytämään anteeksi käytöstään, oli kai lukenut paperini?

Sitten vihdoinkin pääsin katsomaan vauvaa teholle, koska mieheni vei minut pyörätuolilla. Kukaan ei ehtinyt viemään minua vauvojen teholle n. 1,5km käytäviä maan alla. En kyennyt kävelemään.

Hoitsut eivät käyneet mittaamassa verenpainettani, kuten piti. Hoitsut eivät olleet vahvistaneet sisätautilääkärin käyntiä luonani. Sain ruuat huoneeseen, koska en kyennyt menemään ruokasaliin. Ruuan jakaja tsombie oli nähnyt minun kävelevän vessaan, joten seuraavaa ruokaa en saanut huoneeseen. Kukaan ei kertonut minulle asiasta.

Osasto oli huonosti organisoitu, työntekijät väsähtäneitä ja leipääntyneitä. Olisin jäänyt ilman hoitoa, jos en olisi päivittäin käynyt kansliassa sitä vaatimassa. Edelleen oli riski saada komplikaatioita raskausmyrkytyksen jälkeen. Ja vaikka mitä muuta. Yksi hoitaja, pohjanmaalta oli kiva, hän kävi sitten usein luonani juttelemassa.

MUTTA neuvolan täti vakuutti, että asiat ovat os. 51 muuttuneet. En ole ainoa, joka on saanut oudon ala-arvoista kohtelua siellä.

Noin muuten väsyttää, vähän turvottaa. Maha on iso. Yöllä en ole saanut unta; liian kuuma, jalkoja särkee, kylmä, liian ahdasta; esikoinen kömpinyt viereen. Toivottavasti tämä yökukkuminen on väliaikaista. En millään jaksa, jos en saa nukuttua kunnolla.

Muistakaa tammimammat helliä itseänne ja levätä! Raskaus on välillä nimensä mukaan raskasta. Toivottavasti kaikki supistelijatkin pääsisivät hyville rv.viikoille!

T. Ametisti & Vauva 31

Vierailija
9/13 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopeista: Mies kauris, minä skorpioni ja tulokas kauris. Saas nähdä pököttelevätkö toisilleen vai minulle sitten tulevaisuudessa nuo pököpäät. :-)

Onnittelut Pii-tulle työjuttujen selvittyä!

Minä koin ihan epätodellisen hetken eilen viedessäni Kelaan viimeisten kuuden kuukauden tulojen selvityksen. Kelan tädit ovat yleensä olleet niin vaisuja ja jotenkin sen oloisia, ettei asioideni hoito juurikaan kiinnosta. Tällä kertaa pääsin kuitenkin sellaisen virkailijan juttusille, joka ihan oma-aloitteisesti selvitti samalla, että kaikki äitiysrahahakemusta koskevat jutut ovat nyt kunnossa. Olin ihan ällikällä lyöty! Tällä kertaa ei siis tarvinnut itse kysellä mitään vaan tuntui oikeasti siltä, että hän laittoi asiani käsittelyyn. Kivaa! Nyt vaan odottelemaan päätöstä. Toivottavasti tulee pian.

Mutsiko: Me istuttiin mieheni kanssa teistä taka-oikealla siellä synnytysvalmennuksessa. Taidettiin olla yhtäaikaa vessajonossakin tauolla. Minulla oli päälläni farkkuhaalarit. Saakos udella, että missä päin Nokiaa te asustatte?

Vielä neuvolakuulumiset torstailta:

sf-mitta: 30

verenpaine: 122/88

pissa puhdas

sikiö raivotarjonnassa

painoa: 700 g/vk Liikaa!!!

syke: 140+

Painoa siis tulee vaan oikein urakalla! Terkka ei kylläkään vielä kertaakaan ole valittanut siitä. Nyt on tullut yhteensä jo 14 kiloa. Alapaine on koholla. Nyt täytyy seurata oloa tarkasti ja ottaa yhteyttä neuvolaan herkästi heti jos on vähänkin huono olo. Virtsassa ei ole valkuaista, mutta muita raskausmyrkytyksen oireita on siis vähän. Jos päänsärky kovenee tai alkaa olla näköhäiriöitä tai tulee sitä huonovointisuutta, niin täytyy kipittää nopsasti mittaamaan paineet ja antamaan virtsanäyte. Vielä ei kuulemma tarvitse olla huolissaan mutta aiheuttipa tuo minulle kuitenkin taas yhden unettoman yön lisää.

Puhuttiin neuvolassa myös imetyksestä, synnytyksestä ja siitä millaisia vanhempia meistä tulee. Vaikeahan sitä on etukäteen arvailla, mutta tuntui kuitenkin hyvältä, että käytiin läpi myös tuollaisia asioita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Siru-Sofia ja Julle 33+4

Vierailija
10/13 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pii-tulle onnittelut vakkaripaikasta!

Monella on jos jonkinlaista vaivaa. Tsemppiä kaikille!

Mulle tapahtui jotain kummaa loppuviikosta, enkä tiedä mistä se johtuu: mutta kolmena viime yönä olen ravannut vessassa tosi tiheään ja näin ollen myös turvotus on pysynyt aisoissa. Olen pystynyt jopa maistamaan pizzaa! Siis aivan käsittämätöntä toimintaa meikäläisen kropalta!

Onneksi lääkäri pisti alkuviikosta labraan, hiivatulehdushan sieltä taas löytyi ja taas oireettomana.

Raksajutunkin kanssa olen nyt sinut. Appiukko oli siellä hommissa tämän viikon ja johan alkoi valmista syntymään. Jos noin tehokas mies (tai pari) olisi raksalla vaikka kuukauden yhtäkyytiä, niin päästäisiin muuttamaan jo ennen vauvan syntymää. Mutta mies ei saa enää rakentamisen vuoksi olla pois töistä koko loppuvuodesta (olivat sopineet työnantajan kanssa, että on palkattomalla aina kun tarvis). Eli loppuvuosi painetaan töitä vain viikonloppuisin. Nyt olisi itsellekin siellä hommia, mutta lääkäri kun kehotti lepäämään vielä 2-3vk, niin paras uskoa häntä.

Täällä tuntuu siis menevän loistavasti.

Eilen kylläkin masuvauva hieman pelotti ja oli melkein koko päivän liikkumatta. Tänään onneksi jatkuu sama meno kuin ennenkin (huh helpotusta).

Nyt hetkeksi lepäämään, kun esikoinenkin päikkäreillä. Sitten tämän talven ensimmäisiin ja viimeisiin pikkujouluihin :).

Justus rv32+

Vierailija
11/13 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa masu olla sen verran iso, että täytyy ryhtyä palstailemaan, jos ylipäänsä meinaa ehtiä. Eli ilmoittaudun uutena tammitenavien joukkoon, jos vaan vielä mukaan mahtuu.

Pikainen esittely: minä olen 24, mies 31 ja esikoista odotellaan, la on 11.1. Kesällä seurailin enempikin palstaa, mutta silloin en vielä " uskaltanut" kirjoittaa mitään. Syksyn tullen opiskelu onkin vienyt ajan niin tehokkaasti, että siinä on ollut ihan tarpeeksi tekemistä.. Vielä olisi kolmisen viikkoa puurtamista jäljellä ja sitten voi keskittyä vain äitiyslomaan. :)

Selailin tässä parin edellisen viikon keskusteluja ja huomasin, että minäkin olin mutsikon ja siru-sofian kanssa samassa synnytysvalmennuksessa. Oltiin miehen kanssa sitten se kolmas nokialainen pariskunta.

turkoosi & vaavi 33+1

Vierailija
12/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista, olihan se väännön takana. Tai ei niinkään väännön mutta pitkään kesti. Tarvitsivat vain potkun persuuksille että asia lähti eteenpäin. Nyt vaan pidetään peukkuja Tolleroiselle ja Miikarolle!

Vielä kolme työpäivää ja sitten älomalle ja kohta enää kuusi viikkoa laskettuun aikaan. Ou nou, niin vähän... Mitään en ole vielä vauvan eteen tehnyt, kaipa sitä uskoo että ei se synny ennen laskettua niinkuin ei esikkokaan. Ei vissiin kantsis luottaa tuohon :)

Ja kuukausi jouluun :D Voi, että miten ihanaa. Pitää ruveta pojan kanssa kohta joulukortteja väsäämään. Tehdään ekaa kertaa itse...

Nyt joulutortut uunista ulos ja herkuttelemaan..

Piitu rv 33+6

Vierailija
13/13 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu tuli ja meni ja huomenna alkaa taas arkinen aherrus. sairaslomaa jäljellä vielä keskiviikkoon, saa nähä hakisiko lisää vai yrittäisi pärjätä. äitiysloma alkaisi 5.päivä, mutta varmaankin olen koulussa sen aikaa mitä jaksan. saa opiskeluja pois alta niin on vähemmän sitten kun jatkaa keväällä.

onnea Piitulle(?) vakituisesta työpaikasta. olisi itselläkin niin onnekas paikka. saa nähdä miten tämäntytön käy. minä ja kaikki muutkin tietävät että irtisanominen oli laiton ja naurettava mutta todisteita ei ole. minkäs teet. ei jaksaisi alkaa taistelemaan asiasta. muutenkin on väsynyt olo ja supistelee. turvotus on sentään poissa, mikä on hyvä.

maha on iso ja eessä. nukkuminen on vaikeaa, asennot hukassa ja vessa pitää juosta alituiseen. tenava riemastuu aina iltaisin mikä ei helpota nukkumaan laittamista. jouluostoksille pitäisi mennä mutta kun ei jaksaisi. ei millään. tänää kävin ulkona riehumassa kun oli lunta tullut. ei tarvinnut kuin lakaista lumet oven edestä niin jo alkoi supistelemaan. saapi nähdä. onneksi mies auttaa arkiaskareissa :)

mutta maajussille morsian alkoi, sohvalle siis :)

voikaa hyvin!!

MiiKaro + Alma/Alpo rv 32+6 (ylihuomenna 33...!!!)