Periferiassa asuvat: pelkaatko, etta lapsesi muuttaa Hesaan pysyvasti, opiskelemaan, toihin. Jaat kauas heista sinne kauas? Naet lapsenlapsiasi harvoin jne.
Kommentit (25)
En ole itsekään jäänyt vanhempieni kainaloon kyhräämään. Omituinen kysymys, taitaa olla kysyjäkin vähän omituinen.
Itse muutin 4 vuoden ajaksi Wieniin ja sieltä 2,5 vuodeksi Istanbuliin, josta 10 kk Hampurissa oleskelun jälkeen taas Suomeen, mutta lentokoneet on keksitty, vanhempani kävivät pari kertaa vuodessa kylässä ja itse kävin 1-3 kertaa vuodessa Suomessa.
että jälkikasvusi löytää mukavan maajussin pohjanmaalta ja muuttaa maalaistalon emännäksi lestadiolaissukuun.
Ei sillä, että tuossa vaihtoehdossa mun mielestä olis mitään kummallista, mut tuo sun kysymys on vähintäänkin omituinen.
musta tässä kysymyksessä ei ole mitään outoa. Meidän lasten isovanemmat kärsivät suuresti, kun asumme täällä Helsingissä. Ja lapset myös, ei täältä niin usein toiselle puolelle Suomea piipahda. Samasta syystä en halua muttaa kotiseudulle takaisin, koska siellä ei ole lapsille opiskelu- ja työmahdollisuuksia. Hakeutuvat todennäköisesti takaisin pk-seudulle. Tai vaikka Kiinaan, en minä sitä voi estää tai haluakaan. Mutta tällaisia olen joutunut ajattelemaan,kun puhe paluusta juurille on vilahtanut keskusteluissamme.
ap
Jossa on paljon suvaitsevuutta. Ja tutkitusti luova pääkaupunki, jonne muuttaa luovat ja suvaitsevuutta kaipaavat ihmiset. Helsinkiläisenä pelkään, että lapsi muuttaa jonnekin keskustalaiseen ahdasmieliseen pikkukaupunkiin, jossa koko ajan verhot heiluu...
(asunut Torniossa joskus neljä vuotta, kaamea paikka)