Tytöt itkivät kun eivät olleet varustautuneet oikein pääsykokeisiin
Kommentit (204)
On kyllä noloa ulista lehdessä kun on ihan itse mokannut asian. Tässä meillä oikein Suomen toivoja asialla.
Missä sanottiin että vain tytöt itkivät??
Ei riitä ymmärrys siihen, miten joku kehtaa vielä iltapäivälehtiin itkeä tällaisesta nolosta mokasta, joka on 100% oma syy. Toki vahinkoja sattuu, mutta niistä sitten otetaan opiksi. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Jotenkin syyllistävä asenne yliopistoa kohtaan tässä, vaikka ihan oikein toimittiin. Se reppana kokeen valvoja olisi saanut kengänkuvan persuksiin, jos olisi päästänyt tytön kokeeseen ja henkilöllisyys olisi todistettu vasta jälkikäteen. Miten sekin olisi käytännössä toteutettu, isäpappa olisi kytännyt oven ulkopuolella ja vilauttanut oven raosta ajokorttia? On ihan täysin itsestään selvä asia että aikuinen ihminen kantaa henkkareita mukana. Jos ei ole ajokorttia, niin sitten hankkii henkilökortin. Tuntuu olevan nykypäivän trendi että uhriudutaan asiasta kun asiasta, eikä ymmärretä omaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko espoolaisia tyttöjä ?!
Todennäköisesti. Iskä ehti sopivasti kiitää espoolaisen omakotitalon pihalta katumaasturillaan auttamaan kämmännyttä tytärtään.
Tosin eipä auttanut se.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu vuosittain, muutama onneton ei oo ottanut mukaan mitä pitää ottaa
Oliko viime keväänä kun joku porasi lehdessä kun ei ollutkaan saanut lainaläppäriä tai jotain kun oman kanssa oli jotain haasteita?
Vierailija kirjoitti:
Vr:n syy oli että juna seisoi ja kokeet alkoi klo 14 joten ei ehtinyt. Olisiko pitänyt mennä bussilla?
Kuka tänä päivänä uskaltaa enää luottaa juna-aikatauluihin paskan vertaa? Niin paljon VR:llä on nykyään haasteita pysyä aikatauluissa.
pissisten maailma murtui EKS SÄ TIÄ KUKA MÄ OON. yrittivät esitellä some julkaisuitaan mutta niissä esiteltiin ainoastaan alapäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei noi loiset mene töihin?
Varmaan menevät jos joskus valmistuvat oikeaan ammattiin.
Yliopistosta ei mihinkään ammattiin valmistuta
Patriarkaatin syytä kaikki.
Mutta onhan se kaunista ettei naisilta onnistu edes pääsykokeeseen meneminen. Olisiko jonku pitäny mennä manspleinaamaan noille niistä papereista.
Taisi metatyötkin jäädä tekemättä, vois aloittaa "lue kirjalliset ohjeet" kohdasta
Edward ("Ted") Kennedy, presidentti Kennedyn veli, lähetti kaverinsa kirjoittamaan espanjan tentin puolestaan Harvardin yliopistossa, koska tiesi, ettei selviytyisi siitä. Hänet erotettiin yliopistosta, mutta armeijan jälkeen hän palasi sinne.
Aika ikävällä asenteella täällä suhtaudutaan kun joillekin käynyt huonosti.
Missä myötätunto?
Onneksi oikeassa elämässä kaikli ei ole tuollaisia.
Kyllä ny olis tarvittu äitiä apuun. Onko tämä tätä avutonta ikäpolvea jotka vanhemmat kuskaa kouluun ja tekee heidän läksyt. Työntää ruuan suuhuun myös ettei mitään tartte itse tehdä. Ny sit he eivät osaa, edes lukea mitä amk ohjeissa lukee. Kun on varattu pääsykoe päivä niin siä lukee mitä pitää olla mukana. Muutakin kuin tutti....
Edellisenä päivänä jo varmistetaan kaikki mukaan. Se on tarkkaa nykyää. Itse oon käyny monet kerrat näissä kokeissa.
mitähän tytöt yleensä tekivät kokeissa jos eivät osaa lukea saatikka ymmärtää lukemaansa. MONESTI ON TUOTU JULKI HENKILÖLLISYYDEN VARMISTAMINEN.
VOI EI JÄIKÖ NYT JOKU KUNTA ILMAN VALE LÄÄKÄRIÄ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti tunnetaan ylipäätään sitä, että ajokortti ei käy henkilöllisyyden todistamiseen kaikissa paikoissa. Lakimuutoksesta on kuitenkin jo monta vuotta aikaa. Luulisi, että kaikki tietävät esimerkiksi, että ajokortilla ei saa henkilökorttia tai passia noudettua. Siitä ainakin on ahkerasti muistuteltu. Ymmärrän kyllä jos itkettää, kun noin tärkeän tilanteen omaa huolimattomuuttaan mokaa. Ihan inhimillinen reaktio.
Luin vasta kirjoittamisen jälkeen linkin jutun. Tuonne olisi siis kelvannut myös ajokortti.
Sehän se onkin, että koko jutun idea on vaan käytännössä hyvin matalalla kynnyksellä varmistaa, että kokeeseen tuleva henkilö on sama kuin sinne ilmoittautunut. Juurikin tästä syystä ongelma olisi voitu ratkaista myös sillä valokuvalla tai vaikka videopuhelulla, jossa passia tuomaan lähte
Ei, siellä ei TODELLAKAAN aleta soittelemaan videopuheluita. Ja on täysin epäolennaista kuinka monta yrittää väärällä henkilöllisyydellä sisälle. Sillä ei ole mitään väliä, kun sääntö on että vain henkkarit ovella kelpaa. Ihan sama olisiko vain yksi yrittäjä jossain, vai sata, vai nolla. Yksikään ei ilman henkkaria sisälle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei noi loiset mene töihin?
Varmaan menevät jos joskus valmistuvat oikeaan ammattiin.
Yliopistosta ei mihinkään ammattiin valmistuta
Lääkäri ei ole ammatti? Tai psykologi tai juristi?
Nämä kompuroivat jo pääsykokeen ensimmäiseen tehtävään, eli löytää ajoissa paikan päälle käsketyssä varustuksessa. End of the story ja ensi vuonna uudelleen. Elämä on sellaista, kun siitä pitää alkaa ottaa itse vastuuta eikä isi ja äiti pehmitäkään kaikkea valmiiksi nautittavaksi.
Pimut tottuneet pääsemään baariinkin ilman henkkareita. 🤣
Nuoren mammako siellä ulisee?