Soijarouhe on parempaa, halvempaa ja terveellisempää kuin jauheliha
Kommentit (236)
Makuasioista ei kannata kiistellä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kaikkea eettisempää <3
Onpas eettistä rahdata 7000 kilometrin päästä Vietnamista soijaa Suomeen vs. ostaa 200km päässä teurastettua nautaa joka on laiduntanut suomalaisella nurmella koko elämänsä.
Älä aloita noita valheita, että suomalainen lehmä eläisi onnellisena laitumella koko elämänsä. Suurin osa elää hyvin ikävän elämän ahtaissa oloissa, sillä raha on se mikä ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Onpa eettistä kun sitä tuodaan ulkomailta.
Miksi typerät ihmiset vertaavat kuivatun soijarouheen ravintosisältöä tuoreen jauhelihan ravintosisältöön?
Sitä kuivattua kamaa laitetaan ruokaan grammoissa vähemmän, koska se turvotetaan. Kuivarouheella ei siis korvata tuoretta 1:1.
Itse asiassa ruoan ravintosisältö heikkenee, kun jauheliha korvataan pienellä määrällä ( koska se on niin riittoisaa :D) kuivaa soijarouhetta.
No mitäs sitten. Syö hyvä ihminen soijarouhetta, mutta älä siitä meille paasaa. Minä syön mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollu. Tammisen rotukarjan nauta menee sellaisenaan pienellä määrällä suolaa ja pippuria, jos ei jaksa jotain ragua tai kastiketta väsätä.
Yritäpä soijarouhetta saada kurkusta alas miedolla suolaamisella.
Maustettuna soijarouhe on paljon parempaa kuin mikään liha
Ehdottomasti näin, jos on maku sormessa ja sormi pers....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas eettistä rahdata 7000 kilometrin päästä Vietnamista soijaa Suomeen vs. ostaa 200km päässä teurastettua nautaa joka on laiduntanut suomalaisella nurmella koko elämänsä.
Älä aloita noita valheita, että suomalainen lehmä eläisi onnellisena laitumella koko elämänsä. Suurin osa elää hyvin ikävän elämän ahtaissa oloissa, sillä raha on se mikä ratkaisee.
Katso peiliin maailmanparantaja! Kohta ei ole tarjolla mitään kotimaista. Kansa syö moskaa ja lihoo.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs sitten. Syö hyvä ihminen soijarouhetta, mutta älä siitä meille paasaa. Minä syön mitä haluan.
Tää monissa kasvissyöjissä on ongelmana. Ne ei voi pitää huolta vain omista asioistaan.
Minä en soijaa suuhuni pistä, olen allerginen palkokasveille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollu. Tammisen rotukarjan nauta menee sellaisenaan pienellä määrällä suolaa ja pippuria, jos ei jaksa jotain ragua tai kastiketta väsätä.
No ei todellakaan ole. Jos tuollaista väittää, niin ei ole hyvää lihaa koskaan maistanutkaan.
Pelkästään lihan haju on niin kuvottava että ei sitä pysty kukaan syömään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ole. Mutta ymmärrän kyllä sen että teidän ideologisten pellejen mielestä kaikki teidän ideologiaa tukevat jutut on parempia. Eihön siittä mitään tulisi että te julkisesti puhuisitte että teidän ideologian asiat on huonompia kuin normaalit asiat
Opettele keskustelemaan ilman toisten loukkaamista.
Syytön minä olen sinun erityisherkkyyteen että saat mielenterveys oireita jos sinua ei vain mielistellä. Itsehän olet vastuussa omista tunteistasi niin turha minua syyttää. Jokainen saa ouhua niin kuin haluaa se on katsos sananvapautta. Ja sitä paitsi eihön yksiköön nainen puhu miehistä kunnioittavasti vaain jokainen teistä hakkuu miehiä niin miksi miehet ei saisi tehdä samaa?
Eipä ollut, muutaman annoksen kun olin siitä tehtyä spagettia ja kun kävi vessassa niin oli veskipaperissa jo ihan selvää punaista .
Siirryin Mifu-nimiseen soijatuotteeseen (jota nykyisinkin käytän).
Siitä ei tullut mitään tuollaisia (...aika säväyttäviä) oireita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 gramman pussi soijarouhetta vastaa siis ruoanlaitossa 2,8 kiloa jauhelihaa!
Mitä tuo "vastaa" tarkoittaa? Onko sama määrä vaikka proteiinia kuin 2,8 kilossa lihaa?
Soijarouheessa on paljon enemmän proteiinia kuin lihassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää monissa kasvissyöjissä on ongelmana. Ne ei voi pitää huolta vain omista asioistaan.
Ihan itse te tähän keskusteluun ängitte. Olisitte aivan hyvin voineet antaa meidän soijarouheen ystävien keskustella ihan omassa rauhassa.
Jauhelihasta on pulaa niin hyvä vaan että te soijapojat ja tytöt jätätte meille tavallisille ihmisille ne vähäiset jauhelihat mitä on tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ole. Mutta ymmärrän kyllä sen että teidän ideologisten pellejen mielestä kaikki teidän ideologiaa tukevat jutut on parempia. Eihön siittä mitään tulisi että te julkisesti puhuisitte että teidän ideologian asiat on huonompia kuin normaalit asiat
Opettele keskustelemaan ilman toisten loukkaamista.
Taitaa soija aiheuttaa nuo mielenterveys ongelma kun sitä kun sitä syö niin ei selvästikään kestä ihan normaalia puhetta
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Jos tuollaista väittää, niin ei ole hyvää lihaa koskaan maistanutkaan.
Pelkästään lihan haju on niin kuvottava että ei sitä pysty kukaan syömään
Pelkästään haju on niin HYVÄÄ että kukaan ei jätä syömättä
Vierailija kirjoitti:
Huono rasvahappokoostumus, kuivaa, pitää turvottaa, pitää maustaa todella vahvasti että on minkään makuinen. Siinä ei ole mitään muuta hyvää kuin se että se on halpaa.
Jauhelihasta saa myös hemirautaa, seleeniä, sinkkiä, magnesiumia, b12 vitamiinia ja monta muuta asiaa pelkän proteiinin lisäksi jotka ylläpitävät mm. vireystilaa ja hyviä veriarvoja. Kunhan ei vedä mitään 20% lihaa päivittäin vaan 7-12% muutaman kerran viikossa, jauheliha on mainio ravinnonlähde (ja jos se on kasvanut suomalaisella ruoholla, hyvin ekologista lähiruokaa):
Miksi et vain sano, että tykkäät syödä jauhelihaa? Hieman huvittavaa, että se pitää kääriä tuollaiseksi paketiksi, jossa lähes kaikki väitteet ovat virheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 gramman pussi soijarouhetta vastaa siis ruoanlaitossa 2,8 kiloa jauhelihaa!
Mitä tuo "vastaa" tarkoittaa? Onko sama määrä vaikka proteiinia kuin 2,8 kilossa lihaa?
Soijarouheessa on paljon enemmän proteiinia kuin lihassa
Kuivatussa lihassa on ihan sama määrä proteiinia kuin kuvatussa soijassa, n.puolet.
Todennäköisesti IBS