Kesällä muutaman päivän kaupunkiloma, mutta minne
Suositelkaa hyviä kaupunkeja euroopassa, pariskuntana mennään. (Ei mitään väsynyttä läppää kotimaan kohteista, kiitos).
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tykättiin Oslosta. Epävakainen sää oli ainoa huono puoli. Suomalaiselle ei tuntunut edes erityisen kalliilta kaupungilta. Kävellen pääsi liikkumaan keskustan alueella ja kaupunki oli jopa silloin heinäkuussa mukavan väljä verrattuna moniin muihin kaupunkeihin.
Tätä on mietitty, mutta monet sanovat, että tylsä paikka.
No mistä te tykkäätte? Minusta on hassua, jos joku muu sanoo, että plääh, tylsää. Oslossa on eläväinen keskusta, museoita, ostosmahdollisuuksia, vuonoristeilyjä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tykättiin Oslosta. Epävakainen sää oli ainoa huono puoli. Suomalaiselle ei tuntunut edes erityisen kalliilta kaupungilta. Kävellen pääsi liikkumaan keskustan alueella ja kaupunki oli jopa silloin heinäkuussa mukavan väljä verrattuna moniin muihin kaupunkeihin.
Tätä on mietitty, mutta monet sanovat, että tylsä paikka.
No mistä te tykkäätte? Minusta on hassua, jos joku muu sanoo, että plääh, tylsää. Oslossa on eläväinen keskusta, museoita, ostosmahdollisuuksia, vuonoristeilyjä...
Kiitos, Osloon pitääkin perehtyä,
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Dublin.
Kertoisitko lisää, miksi sinne, tämä kiinnostaa.
Lontoo. Siellä on kaikkea. Museoita, nähtävyyksiä, musikaaleja, kivoja ravintoloita ja kahviloita, upeita puistoja, shoppailumahdollisuuksia yms.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo. Siellä on kaikkea. Museoita, nähtävyyksiä, musikaaleja, kivoja ravintoloita ja kahviloita, upeita puistoja, shoppailumahdollisuuksia yms.
Onko tyhmää mennä heinäkuussa?
Olen ollut Lontoossa heinäkuussa ja se on kiva kohde myös keskikesällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Mietin, miten lentokentällä osaa mennä oikeaan paikaan, kun se on niin valtava. Siis kun palaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle on ja kenelle ei. Itse en esimerkiksi jaksa väenpaljoutta. Toki sitä riittää maailman metropoleissa, mutta jos voin valita edes hieman rauhallisemman ajankohdan, niin hyvä.
Ap ei ole kertonut mikä kiinnostaa. Tuolla on ehdotettu Dublinia ja minä taas en suosittele sitä. Kokoonsa nähden levoton kaupunki eikä siellä ole oikein mitään muuta kuin joki ja pubeja. Huono sääkin on miinus.
Peruutan vähän ja ehdotan Brightonia eli London by the sea. Nätti kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lennätte? Turusta pääsee kätevästi Gdanskiin ja Riikaan.
Itse lähtisin Riikassa vaihtamaan Müncheniin.
Riikassa ei olekaan mitään nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Mietin, miten lentokentällä osaa mennä oikeaan paikaan, kun se on niin valtava. Siis kun palaa takaisin.
Lontoo oli meidän maalaisten eka ikinä omatoimikohde eikä Heathrowilla ollut minkäänlaista ongelmaa, avuliasta henkilökuntaa joka puolella. Suuntaat vain oikeaan terminaaliin niin pärjäät kyllä.
Kölniin ja siellä Pascha-bordelliin 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo oli meidän maalaisten eka ikinä omatoimikohde eikä Heathrowilla ollut minkäänlaista ongelmaa, avuliasta henkilökuntaa joka puolella. Suuntaat vain oikeaan terminaaliin niin pärjäät kyllä.
Kiitos tästä. Missä päin hotellinne oli ja miten kuljitte sieltä lentikentälle?
Vierailija kirjoitti:
Kölniin ja siellä Pascha-bordelliin 👌
Tää on kiva ehdotus, mies voi tyhjentää kassinsa sillä aikaa kun eukko shoppailee kaupungilla.
Sevilla tai Cordoba. Upeita kaupunkeja, paljon nähtävää. Huonot puolet, ei suoraa lentoa Suomesta. Melko lämmintä keskikesällä, mutta kokemus sekin!
Varasin kuukausi sitten viikon matkan bukarestiin kesälle. Ainakin silloin oli superedulliset hinnat! Viikolle tulee hintaa majoittumisineen 200e/henkilö. Romania itsessään taitaa olla hintatasoltaan alhaisin maa EU:ssa. Saa nähdä millainen paikka on :)
Pariisi elokuussa kun natiivit ovat lomalla ja hyljänneet kaupungin.
Tartto. Lyhyt lento Helsingistä. Älyttömän kiva kesäkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyhmää mennä heinäkuussa?
Asun Lontoossa. Heinäkuussa Lontoossa on yleensä kiva sää, mutta toki Lontoon tuntien sontikka mukaan. Jos taas helleaalto iskee niin metro on aivan tukahduttavan kuuma. Useimmat turistit tulee tuolloin joten jos et tykkää tungoksesta valitsisin rauhallisemman ajankohdan. Kesällä täällä on paljon kivoja kattoterasseja ja jos tykkäät festivaaleista niin niitäkin tuohon aikaan löytyy helposti.
Mutta monet ei ole. Esim Honningsvåg harvoin helteinen.