Uskotko johonkin asiaan, jota yleisesti ottaen pidetään salaliittoteoriana?
Tai jos ei salaliittoteoriana, niin se vähintään reilusti kyseenalaistetaan isossa kuvassa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteorioilla on tapana muuttua faktoiksi tulevaisuudessa. Lauma-ajattelun takia ihmiset pilkkaavat "foliohattuja", etteivät joutuisi itse syrjityiksi. Lampaita siis.
5G levittää siis koronaa vai oliko se sittenkin kemikaalivanat.
siihen että Castro oli Trudeaun isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen yliopiston käynyt ja uskon vertaisarvioituun tieteelliseen tietoon käyttäen aina tieteellistä kriittistä ajattelua asioiden selvittämisessä ja omaksumisessa. Vain tyhmät ja päästään jotenkin vialla olevat uskovat satuihin.
Ja tiedehän ei ole koskaan erehtynyt missään. Esim radiumia pidettiin aikanaan terveystuotteena. Sitä käytettiin lääkkeissä ja oli jopa radium kylpylöitä. Kunnes sitten huomattiin, että hupsista heijaa, taisi tiedemiehet vähän erehtyä. Jos joku olisi väittänyt muuta, olisi kyseessä varmaan ollut satuihin uskova foliohattu. Eikä tarvitse mennä edes noin kauas historiassa.
Vastaavia on vaikka kuinka ja paljon ;)
Niinhän noita on historia pullollaan. Aikanaan huippu keksintöjä, myöhemmin jopa vaarallisiksi havaittuja.
Vierailija kirjoitti:
Da, Tatjana, da
Ainakin media väittää, että väestönvaihtoteoria olisi salaliittoteoria. Mutta ei siinä ole mitään salaliittolaista, vain tilastotieteellistä laskentaa sillä oletuksella, että oleva trendi olisi pysyvä.
Sen sijaan on salaliittoteoria, että olisi taho, joka salaa ohjaisi kehitystä tähän suuntaan.
Kansa ei näiden asioiden eroa ymmärrä, ja poliitikot käyttävät tätä ymmärtämättömyyttä oman ideologisen kuvansa markkinoinnissa.
Uskon ehdottomasti. Tämä palsta esim kun toistat valintaa aihe vapaa näet että eivät kirjoituksesi näy muille . Toki voi purkaa paineitasi ja sinua vakoillaan.
Uskon, että tuulet tulee siitä kun maaplätty pyörii välillä kovemmin. Silloin kun ei tuule niin rasvataan maaplätyn laakereita . En ymmärrä miksi monet väittää aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin oli juttua kakkostyypin diabeteksen hoidosta. Tauti voitaisiin parantaa täysin vhh-ruokavaliolla, jolloin elimistö rupeaisi taas toimimaan oikein, mutta lääkärit määrävät potilaille lääkehoitoja, jotta raha juoksee, eivätkä potilaat paranna tapojaan ja ruokailutottumuksiaan. Elimistö voi tässä yhtälössä entistä huonommin, kun elintavat eivät paranne ja sen toimintaa yritetään samalla kemiallisesti muokata. Uskon täysin tähän, että raha menee tässäkin todellisten ihmiselle parhaaksi vaihtoehtojen edelle.
Ravitsemutieteilijät eivät ole millään tavalla sitoutuneita lääkkeellisiin hoitohin. Ja vhh- tuloksista ympäri maailmaa ei ole hyviä kokemuksia. Luuletko oikeasti, ettei tuota tutkita ympäri maailmaa? Tutkitaan, mutta valitettavasti se ei ole saanut hyviä arvioita. Kannattaa lukea asiasta aidoista tutkimuksista. Pohjois- ja Baltian maat tutkivat jatkuvasti para
Minä puhun näkemykseni tueksi myös omasta kokemuksesta, joka todellakin tukee näitä vastavirran näkemyksiä. Olen pienestä pitäen ollut ylipainoinen ja aikuisena useita kymmeniä kiloja. Vasta vhh-ruokavalio muutti tilannetta parempaan. Paino lähti selkeästi laskemaan ja veriarvot, mm. pitkäaikaisverensokeri laski huomattavasti. Minulle suunniteltiin sen takia jo lääkitystä. Lisäksi yleinen jaksamiseni parani ja väsymys väheni. Tuo ruokavalio muutti elinistöni toiminnan paljon terveempään suuntaan. Viikossa minulla on yksi hiilaripäivä ja muut kuusi päivää on sitten vhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin oli juttua kakkostyypin diabeteksen hoidosta. Tauti voitaisiin parantaa täysin vhh-ruokavaliolla, jolloin elimistö rupeaisi taas toimimaan oikein, mutta lääkärit määrävät potilaille lääkehoitoja, jotta raha juoksee, eivätkä potilaat paranna tapojaan ja ruokailutottumuksiaan. Elimistö voi tässä yhtälössä entistä huonommin, kun elintavat eivät paranne ja sen toimintaa yritetään samalla kemiallisesti muokata. Uskon täysin tähän, että raha menee tässäkin todellisten ihmiselle parhaaksi vaihtoehtojen edelle.
Ravitsemutieteilijät eivät ole millään tavalla sitoutuneita lääkkeellisiin hoitohin. Ja vhh- tuloksista ympäri maailmaa ei ole hyviä kokemuksia. Luuletko oikeasti, ettei tuota tutkita ympäri maailmaa? Tutkitaan, mutta valitettavasti se ei ole saanut hyviä arvioita. Kannattaa lukea asiasta aidoista tutkimuksist
VHH on aika laaja käsite. Jos lasken makroja ja rajoitan sokerin syöntiä, niin mitatut kolesterolit kiittää. Onko tämä kolesterolin alentaminen "pahaa" VHH:ta vaiko ei ;)
"Ja tiedehän ei ole koskaan erehtynyt missään."
Tietenkin tide erehtyy aina välillä. Se vain erehtyy aivan radikaalisti harvemmin kuin Tauno Keravalta joka on "tehnyt omia tutkimuksia".
Olkoon mikä teoria tai salaliitto tahansa. Kovin yleistä ei ole joidenkin henkilöiden seuraaminen maalittaminen, huhuilu niin, että vieraat ihmiset näyttävät tietävän kaikenlaista, paljon valheitakin mukana. Jos tuollaista on joidenkin ympärillä vuosikymmeniä ulkomaita myötä, voidaan sitä kutsua joksikin salaliitoksu, vaikka ei voisi suoraan mainita ketä ja miksi eli mukana paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä miksi ( tai oikeaa syytä) eikä uhreillekaan kerrottu.
Kuussa ei ole käyty. Mahdottomuus sen ajan tekniikalla!
NSA lähetti Microsoftin (Elop) tuhoamaan Nokian, koska halusi pitää kaikki matkapuhelinalustat Jenkkien hallussa.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen yliopiston käynyt ja uskon vertaisarvioituun tieteelliseen tietoon käyttäen aina tieteellistä kriittistä ajattelua asioiden selvittämisessä ja omaksumisessa. Vain tyhmät ja päästään jotenkin vialla olevat uskovat satuihin.
Tieteellinen
Mitä on tieteellinen?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin media väittää, että väestönvaihtoteoria olisi salaliittoteoria. Mutta ei siinä ole mitään salaliittolaista, vain tilastotieteellistä laskentaa sillä oletuksella, että oleva trendi olisi pysyvä.
Sen sijaan on salaliittoteoria, että olisi taho, joka salaa ohjaisi kehitystä tähän suuntaan.
Kansa ei näiden asioiden eroa ymmärrä, ja poliitikot käyttävät tätä ymmärtämättömyyttä oman ideologisen kuvansa markkinoinnissa.
Termi väestönvaihto on lähtökohtaisesti salaliittomainen. Se antaa ymmärtää että jokin taho tekee sitä aktiivisesti.
Jos puhttaisiin vain väestön muuntumisesta luonnollisesti niin se on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Frimureri
Vad är frimureri för något?
Vierailija kirjoitti:
"Ja tiedehän ei ole koskaan erehtynyt missään."
Tietenkin tide erehtyy aina välillä. Se vain erehtyy aivan radikaalisti harvemmin kuin Tauno Keravalta joka on "tehnyt omia tutkimuksia".
Ja tieteessä on sisäänrakennettuna itseään korjaava ominaisuus. Salaliitoissa ja uskonnoissa ei.
Jaha kylläpä salaliittotuuhelikot innostuivat.
Salaliittoihin uskoo sellaiset ihmiset, jotka ei itse tee mitään eikä saa aikaiseksi. Syy keksitään ulkopuolelta: wef/liskoihmiset/eu/mikäliereptiliaanit pakottaa maailman sellaiseksi että minä en voi menestyä.
Mutta me salaliittoteorian tietävät olemme olevia johdossa. Kunhan tämä vaan valkenee kaikille. Sitten meitä tietoon uskovaisia arvostetaan ja minäkin tyhjäntoimittaja olen lopulta jotakin.
Huh, olipas aivopesty kirjoitus.