HS: Laura Pulla pelkäsi kuolevansa päivystykseen - Suomen terveydenhoidon kriisi syvenee!
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011243383.html
Alunperin jutussa mainittiin, että hänellä oli myös kuumekouristuksia! Ihan kamalaa, ja edes vuodepaikkaa ei saanut!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
TERVEYSKESKUSSA SANOTAAN EI OLE AIKOJA MENE PÄIVYSTYKSEEEN.
PÄIVYSTYKSESSÄ ODOTAT TUNTEJA EIKÄ KUKAAN TARKISTA VOINTIA.
AMBULANSSIT EIVÄT OTA KYYTIIN.
HYVINVOINTIVALTIO?
Ambulanssi ei ota kyytiin kuin todelliset hätätilanteet JOS se on ainoa päivystävä ambulanssi alueella. Ei silloin voida kyyditä nestehukkaista mummoa terveyskeskukseen vaan auto pitää olla vapaana mahdollista onnettomuutta tai sydänkohtausta varten. Mummoa ei voi jättää puolimatkaan tien varteen jos onnettomuus sattuu vaikka täysin eri suunnassa. Taksiin pitää mummo laittaa.
Itse jouduin sairaalaan ambulanssin kyydillä. Yritin selittää että ei ole hengenvaaraa, voin ihan hyvin ajaa taksilla. Eivät suostuneet. Yritin sanoa että pitäkää auto vapaana jollekin jolla hengenhätä. No myöhemmin tajusin että ei se kaukana ollut minullakaan, ei vain tuntunut siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhukset tukkii koko terveydenhuollon. Tälläistä on elämä lapsettomassa vanhainkodissa.
Väärin. Ulkkarit tukkii.
Hyväveliromutus, yksityistämishimmeli ja rahojen keruu kaverikerhon taskuun sen sijaan että rahat menisivät oikeasti hoitajien palkkoihin ja toimiviin tiloihin on mikä tukkii ja lopulta tuhoaa. Ihan tarkoituksella. Jotta ihmiset saadaan ahdinkoon ja yksityisille.
Tässä on totuus, joka jokaisen kannattaa mielestäni muistaa. Juuri tästä on kysymys, kunnallisten ja valtiollisten palvelujen tarkoituksellinen alasajo ja korvaaminen yksityisillä palveluille heille joilla on rahaa. Muut kuolkoot.
Tämä sama ilmiö on toteutettu jokaisessa maassa, missä taloudellinen oikeisto on päässyt valtaan. Ku
Kun antaa valtaa ja rahaa, saa populistit mukaan talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alueylilääkäri valehtelee lämpimikseen.
Jorvissa ei kukaan arvioi mitään uudelleen. Kiireelliseksi luokiteltu potilas voi päästää lääkäriin jo viidessä tunnissa, paitsi jos ei käy niin hyvä mäihä.
Normaalisti aulassa istutaan 7-8 tuntia. Eikä henkilökuntaa ole missään.
Tottakai siellä tulee ruuuuumiiita. Koko ajan. Mut hei, keskitytään oleellisiin UUTISIIN; Gatsassa on tänään kuollut 2 ihmistä.
Noinko nopeasti pääsee Jorvissa hoitoon?
- Jos olet k i i r e e l l i s e k s i
luokiteltu potilas.
Riippuu luokittelijasta ja siitä kuinka pahasti viinerin syönti ja kahvin juonti keskeytyy. Somekin pitäisi ehtiä päivittää työajalla. Joku kohtuus nyt hei näillä palkoilla.
Öööö, miksi flunssapotilas menee lääkäriin ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopa taas. Vain viiden tunnin jonotus. Siellä oli varmasti paljon sairaampia jotka ajoivat kurkkukivun ohi.
Jos musta puhut niin luepa tarkemmin. Olkapääni oli murtunut ja luu törrötti käsivarresta. Ei ollut mikään kurkkukipu. Mutta kiitos älykkäästä kommentistasi.
No ei sinua ihan kiusan vuoksi ole istutettu siellä. Sulla ei ole kuitenkaan ollut hengenhätää. Siellä on ollut potilaita, joiden elämä on ollut katkolla ja sellainen sitoo vähäistä henkilökuntaa.
Terveydenhuollossa työskentelevänä totean että vanhukset todellakin tukkivat monen nuoren ja lapsen pääsyä hoitoon.
Olen todistanut lukuisia kertoja viimeistenkin kuulausien aikana, kun todella sairaat ja kipeät lapset ja nuoret ovat odottaaneet tuntisotalla pääsyä hoitoon, ja samaan aikaan näiden tuntien aikana on vanhuksia mennyt läpi. Suoraan sanoen vtuttaa näiden lasten puolesta.
Ehkä olen huono ihminen, mutta kyllä se korpeaa. Tuo vanhusten ja raihnaisten määrä on käsittämätön. Nuoria ja lapsia on vähän.
Ja tämä on vain oma mielipiteeni, mutta käsittämätön määrä vanhuksista on myös sellaisia, että ovat todellakin eläneet aikaa, joka on muokanneet heistä valittavia kiukkuisia ja kiittämättömiä ja itsekeskeisiä. Tämän takia suhtaudun valitettavasti heihin näin.
Ihme kommentteja täällä. Minä en saanut ambulanssia, minä jouduin odottamaan, minä en saanut hoitoa, minä lähdin kotiin, minä menin seuraavana päivänä terkkariin. Minä, minä, minä! Tiesittekö, että ne kaikkein sairaimmat, ne jotka eivät voi odottaa seuraavaan aamuun, eivät istu odotusaulassa marmattamassa, vaan ovat henki katkolla elvytyshuoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja täällä. Minä en saanut ambulanssia, minä jouduin odottamaan, minä en saanut hoitoa, minä lähdin kotiin, minä menin seuraavana päivänä terkkariin. Minä, minä, minä! Tiesittekö, että ne kaikkein sairaimmat, ne jotka eivät voi odottaa seuraavaan aamuun, eivät istu odotusaulassa marmattamassa, vaan ovat henki katkolla elvytyshuoneissa.
Näinpä. Mulla ehti umppari jo puhjetakin, kun istuin Jorvin päivystyksessä kovalla muovituolilla 6 tuntia. Sitä ennen olin jonottanut terveyskeskuksessa jo pari tuntia. Olin kuitenkin edelleen tajuissani, vaikkakin kovissa kivuissa. Siellä oli vakavamminkin sairaita ihmisiä kuin minä. Ymmärsin sen ihan hyvin, vaikka ottikin päähän istua kovissa kivuissa paikoillaan.
Huolimatta kouristeluista ja matalasta (20) veren alipaineesta, Laura kuitenkin toipui kotona muutamassa päivässä per os antibiooteilla. Tuo juttu on niin typerä ja käsittämätöntä, että moinen ylittää Hesarin uutiskynnyksen. Uutinen vieläpä sisälsi hölmöjä asiavirheitä. Sotessa on paljon vikaa ja korjattavaa, mutta tuommoiset pullantuoksuiset jutut ovat naurettavia. Pulla on hoidettu asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on terveyden-ja sairaanhuollon kehitysmaa. Erityisesti kivunhoidossa kehitysmaa-tasoa sillä erotuksella, että kehitysmaissakin hoidettaisiin potilaat kivuttomiksi mutta heillä ei ole lääkkeitä/välineitä.
Suomessa taas jätetään kipu hoitamatta silkkaa sadistisuuttaan ja vittumaisuuttaan.
Ihmisiä saa tappaa hoitovirheisiin/ hoitamattomuuteen vailla pelkoa vastuuseen joutumisesta. Suomi on yksi saatanan kehitysmaa.
Tuosta kivunhoidosta kokemus: laspenlapsillani oli tosi kovat hampaiden puhkeamiseen liittyvät kivut, mutta niihin ei kuulema ole mitään apua. Puhuin Saksassa asuvalle ystävälleni ja hän oli aivan ihmeissään ja osti sieltä ja lähetti meille puudutusgeeliä juuri noita kipuja varten.
Yörauha palasi perheeseen ja uskalsivat hankkia 3 lasta, kun tiesivät, että lääkettä on tuohonkin kipuun.
Nyt joku taas kohta kirjoittaa, että aina on kärsitty, mutta miksi haluaisimme, että jälkipolvetkin kärsisi.
Kysyin hammaslääkäriltä tuosta geelistä ja hän sanoi sen olevan ihan plaseboa, mutta tuskin muutaman kuukauden ikäinen osaa ajatella, että nyt ei muka koske kun on saanut rohtoa.
T.avulias mummo
Vierailija kirjoitti:
vanhukset tukkii koko terveydenhuollon. Tälläistä on elämä lapsettomassa vanhainkodissa.
Tämä saa negatiivisia ääniä , mutta on täysin totta. Suomi on geriatrinen utopia, jonka tärkein tehtävä on ylläpitää suurten ikäluokkien vaurautta ja elintasoa muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mut kärrättiin suoraan Jorvin päivystyksen tiskiltä sänkypaikalle. Toki sitten jonkun murtuman tms kanssa joutuu tunteja venaan.
Samat sanat! Hoitaja tarkkaili, lääkäri kävi, tutki ja kirjoitti osastolle. Viikko siellä meni kaikkineen!
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa työskentelevänä totean että vanhukset todellakin tukkivat monen nuoren ja lapsen pääsyä hoitoon.
Olen todistanut lukuisia kertoja viimeistenkin kuulausien aikana, kun todella sairaat ja kipeät lapset ja nuoret ovat odottaaneet tuntisotalla pääsyä hoitoon, ja samaan aikaan näiden tuntien aikana on vanhuksia mennyt läpi. Suoraan sanoen vtuttaa näiden lasten puolesta.
Ehkä olen huono ihminen, mutta kyllä se korpeaa. Tuo vanhusten ja raihnaisten määrä on käsittämätön. Nuoria ja lapsia on vähän.
Ja tämä on vain oma mielipiteeni, mutta käsittämätön määrä vanhuksista on myös sellaisia, että ovat todellakin eläneet aikaa, joka on muokanneet heistä valittavia kiukkuisia ja kiittämättömiä ja itsekeskeisiä. Tämän takia suhtaudun valitettavasti heihin näin.
Miksi ette sitten hoida niitä vanhuksia yhdellä kertaa vaan juoksutatte heita joka vaivan vuoksi erikseen. Siinä välillä vaivat muuttuvat päisystysluontoisiksi.
Itse säästin ja menin yksityiselle ja puolessa tunnissa käytiin ongelmat läpi ja labrat siihen. Sain erilsisia suosituksia ja ihan halpaa käsikauppalääkettäkin suositteli.
Terkkaan olin yrittänyt päästä, mutta ikinä ei takaisnsoittoa tullut.
Itsekin olen alalla työurani tehnyt ja turhaan käyviä potilaita en ole kohdannut.
Huomatkaa, miten Omakantaan tiedot vääristellään. Potilas kotiutui hyväkuntoisena (pyörätuolissa).
Miä olin istunut päivystyksessä 8h kuumeessa ja kovassa selkäkivussa kun huomasin vessassa, että pissaan verta. Päästyäni ulos vessassa pysäytin ohikulkeneen hoitajan jolle kerroin asiasta ja tämä kysyi olenko varma, ettei ole kuukautiset? Jollekin se hoitaja kuitenkin puhui sillä noin 10 min myöhemmin toinen hoitaja tuli,jututti ja vei sivummalle jossa mitattiin kuume. 40c. Sen jälkeen pääsinkin heti lääkäriin. Juu ei olleet kuukautiset.
No tätä on ihmiset halunneet. Ehkä Pullakin äänesti Kokoomusta viime vaaleissa? Ai nii mutta ne palvelut voi poistaa muilta mutta ei itseltä...
Tuo ei oikeuta vuodepaikkaan. Sairaalassa on tarkat kriteerit sille mikä oikeuttaa vuodepaikkaan sillä niitä paikkoja ei ole meidän hallituksen takia.
Mun mies sai vuodepaikan. Verenmyrkytys, keuhkotukos ja keuhkokuume. Oli hänkin yhden päivän ensiavussa koska osastolla ei ollut tilaa.
Tämän saatte kun kannatatte oikeistohallitusta. Moni ei tätä tajua että leikattu on ja rajusti ja silloin myös kriteerit muuttuu tiukemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Ulkkarit tukkii.
Hyväveliromutus, yksityistämishimmeli ja rahojen keruu kaverikerhon taskuun sen sijaan että rahat menisivät oikeasti hoitajien palkkoihin ja toimiviin tiloihin on mikä tukkii ja lopulta tuhoaa. Ihan tarkoituksella. Jotta ihmiset saadaan ahdinkoon ja yksityisille.
Tässä on totuus, joka jokaisen kannattaa mielestäni muistaa. Juuri tästä on kysymys, kunnallisten ja valtiollisten palvelujen tarkoituksellinen alasajo ja korvaaminen yksityisillä palveluille heille joilla on rahaa. Muut kuolkoot.
Tämä sama ilmiö on toteutettu jokaisessa maassa, mi
Eikö näiden tulijoiden joukossa olisi lääkäreitä, jotka pitäisivät vastaanottoa omalla kielelään, niin ei tarvitsisi tulkkeja yms. Olen ymmärtänyt, että ovat koulutettuja ihmisiä🤔
Jouduin Virossa onnettomuuteen, pari luuta murtui. Päivystyksessä pääsin maksimissaan vartin odotuksen jälkeen lääkärin vastaanotolle, kunnolla morfiinia, luut paikalleen ja väliaikaisiin kipseihin. Suomessa toinen murtuma leikattiin. Pikkuinen ero verrattuna Suomen päivystyksiin.