Miten meikkaat arkena ja ikäsi?
Saa kertoa myös, jos ei meikkaa.
Kommentit (142)
Olen nopea meikkaaja ja meikkaan joka päivä. Tähän menee noin 10 minuuttia: peitevoide, poskipuna, highlighter, luomiväri, rajaus ja ripsari.
Etätöissä en enää juuri meikkaa kun videoon saa kevyen "meikin" filtterillä. Eli ihan kosteusvoide ja päivävoide niinä päivinä, samoin kuin aina ulkoillessa ja lenkkeillessä.
Toimistolle tai kaupungille kun menen niin kosteusvoiteen päälle laitan primerin, sitten silmien alle ja viereen tummiin kohtiin concealia, naamaan meikkivoide päälle ja kulmakynällä vähän kulmia muotoon. Huulirasva ja ehkä vähän valopuuteria (irto). Menee alle 5min.
Ripsaria, kevyttä silmänrajausta ja huulipunaa laitan vain juhliin tai isompiin työtilaisuuksiin. Joskus juhlimaan mennessä saatan myös tuoda ripsiin tuuheutta kiinittämällä magneettiset puolikkaat irtoripset ulkonurkkaan.
N39
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoide, puuteri, ripsari ja huulipuna.
55v.
mulla melkein sama. ihonhoitokerrosten (5-6) päälle sävyttävää kosteusvoidetta sekoitettuna ohueen meikkivoiteeseen (tai jompaa kumpaa, kokeilen kaikenlaista jatkuvasti) kiinnityssuihke, ripsiväri ja huulipuna tai värillinen huulirasva. joskus jotain puuterimaista poskipunaa.
Kaikki tuntuu listaavan meikkivoiteen? Mihin te sitä käytätte? Nimimerkillä nainen joka kokee tuon vaan ylimääräiseksi
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntuu listaavan meikkivoiteen? Mihin te sitä käytätte? Nimimerkillä nainen joka kokee tuon vaan ylimääräiseksi
kevyesti levitettynä oikea sävy kaunistaa kyllä ihoa.
Peitevoidetta "ongelmakohtiin", kevyesti puuteria, kulmageeliä ja ripsari. N 38
Taivutan ripset ja käytän ripsiväriä. Huulille ehkä huuliöljyä. Siinäpä se. Kun ikää tuli niin huomasin meikkien vanhentavan. Rasvaisen ihon omaavana mitkään kuulaat meikkivoiteet ei sopineet minulla.
Vierailija kirjoitti:
Olet onnekas! Mulla vaihtelee sävyltään kasvojen iso aika paljonkin eri kohdissa, poskissa esim hieman couperosa-tyyppistä eli todella punertavia laikkuja ja vaikka laitankin peitevoidetta silmien alle tummuutta häiventämään niin hyvä laittaa kevyt meikkivoide joka tasoittaa koko kasvojen ulkonäköä.
Moni laittaa kulmat. Minä en osaa tehdä niille mitään. Ovat vaaleanruskeat. Jos "väritän" niitä niin näyttävät pomppaavan liikaa esille ja häiritsevästi. Jos vetelen jotain väritöntä geeliä, niin ei ne siitä miksikään muutu, ovat ihan samalla lailla huomaamattomasti. Mitä niille siis tehdään? Ikinä ei ole myöskään nypitty tms. En tiedä mistä kohtaa nyppisin. Mielestäni eivät tule esille huonolla tavalla, ei varmaan hyvälläkään.
Meikkipuuteri, poskipuna, kulmakynä, luomiväri, silmärajaus, ripsiväri, värillinen huulirasva. Perussetti. Ei vie paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoide, puuteri, ripsari ja huulipuna.
55v.
mulla melkein sama. ihonhoitokerrosten (5-6) päälle sävyttävää kosteusvoidetta sekoitettuna ohueen meikkivoiteeseen (tai jompaa kumpaa, kokeilen kaikenlaista jatkuvasti) kiinnityssuihke, ripsiväri ja huulipuna tai värillinen huulirasva. joskus jotain puuterimaista poskipunaa.
Mitä nuo 5-6 ihonhoitokerrosta ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ruusufinni joka pahenee talvisin naama koko ajan punainen.
Sen takia käytän talvisin meikkivoidetta tai ccvoidetta.
Että en näyttäisi koko ajan punastuneelta.
Kesäisin en käytä meikkivoidetta kuumilla säillä.
Nykyään perusmeikki syntyy muutamalla tuotteella. Sävytetty päivävoide (Erborian), luomia tasoittamaan Macin ihonvärinen voideväri purkista (loistotuote!), värillinen kulmageeli ja voidemainen kuultava poskipuna, jota voi käyttää myös huulilla. T-alueelle kevyesti isolla siveltimellä väritön puuteri.
Tällainen ns. ghost lashes -meikki eli ilman ripsiväriä, riittää siistimään naaman vaikka kauppareissulle ja oven voi avata vieraillekin olematta ihan mörkö.
Kun lähdetään kaupungille, lisään ripsirajaan enemmän tai vähemmän leveänä yhtä luomiväriä ja yläripsiin ripsivärin, ehkä huultenrajauksenkin. Muita hifistelyjä yleensä vain juhliin.
Olipa enemmän tai vähemmän, päälle kiinnityssuihke, joka tuo vähän hehkua ja pitää systeemin kuosissa iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän sitä siksi, että se tuo ihoon kaunista hehkua, en siis käytä meikkivoidetta peittämään ihon virheitä (koska niitä ei ole).
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoidehan on kaikkein tärkein meikkituote, sanoi meikkitaiteilija Raili Hulkkonen 80-vuotishaastattelussaan äskettäin.
Kaikki muu on ihan turhaa (siis oma mielipiteeni), jos iho on tällainen surkean kalpea, eikä kenenkään iho ole niin tasaisen värinen, ettei korjaus kohentaisi. Mitä vanhempi iho, sen ohuempi voide, ettei pakkaa juonteisiin ja ryppyihin. Itse käytän 65-vuotiaana sävytettyä kosteusvoidetta. Jos ei mitään muuta aamulla jaksa, niin alle ravitseva seerumi ja päälle tuo värillinen, vaikka olisin yksin kotona.
En meikkaa jos en ole lähdössä kotoa mihinkään, jos lähden niin yleensä kevyt goottimeikki. Ei vanha enää jaksa niin paljon paklata.
N47