Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetathan lapsillesi, ettei toisten ihmisten pihoihin mennä ilman lupaa

Vierailija
25.05.2025 |

Fiksulla ihmisellä on fiksut tavat, eli esimerkiksi luontainen peruskunnioitus muita ja muiden omaisuutta kohtaan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos itsellä tai lapsella on vessapassi? Ap hyvä, mä tulen sun vessaan tarpeilleni. Ja sun on pakko päästää.

Ei vessapassi mittään oikeuta. Ainoastaan ihmisten hyväntahtoisuuteen voi sillä vedota 

Vierailija
42/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista on tullut tyhmiä juntteja, ei mitään käytöstapoja. Olin 70-luvulla lapsi, silloin opetettiin, että toisten kerrostalon pihoihin ei saa mennä, toisten omakotitalopihoihin ei tietenkään saa mennä, ei toisten rivitalopihoihin saa mennä. Ei saa meluta, ei saa huutaa, koska joku voi luulla että on hätä. Olen huomannut, että suomalaisista on tullut sivistymättömiä apinoita mitä aikuiset edellä sitä lapset perässä. 

70-80 luvulla sai mennä kerrostalojen pihoihin. Jos oli melua liikaa, talkkarintuli sano aan sitä uskottiin, niin kauan kuin se huomautus pysyi muistissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lapset saa leikkiä ja kulkea naapureidenkin puolella. Ihme vouhotusta. Trampoliini jos jos lähellä naapuria niin siitäkin valitetaan!! 

Mulla on pihalla pelkkä paskakasa ja naapurin pihalla uima- allas ja aurinkotuolit. Mä saan pulahtaa sinne uimaan ja lekottelemaan auringossa. Toki mä otan omat bisset mukaan🤣😂

Vierailija
44/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä minkälaisille pihoille vieraat lapset menee poimimaan kukkia?

Mutta toisaalta Itse asuin kaupungin kerrostalossa, jossa pihassa oli jasmiini. Aikuiset kävivät katkomassa siitä oksia ja sanoivat, että se on kaupungin ja siitä saa ottaa. Selkeästi sisäpiha, ja istutetetut kasvit. 

Vierailija
45/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit laukkaa kuin villieläimet, et voi vaikuttaa 

Vierailija
46/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun korkeakoulutettujen suosiossa olevalla alueella.Penskat ei tunge pihaan. 

Eipä sekään aina takaa. Ei tarvita kuin yksi mätä omena niin koko korillinen kärsii, eli yksikin kamala lapsiperhe tavallisten seassa, niin johan alkaa olla ongelmia. Sikäli helppo selvittää kun taas joltakin katoaa pihasta pyörä tai leluja, niin jäljet johtavat yleensä tiettyyn sakkiin.

Vierailija
47/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen sanonut, että piha ei siitä kulu, vaikka naapurin lapset siinä juoksee.  He menevät uimaan omasta rannasta ja nousevat meidän laiturilla pois.  Samoin roska-auto saa peruuttaa meidän pihaan ja kääntyä, kun kaikkien pihoissa ei saa.  Ymmärrän tietysti, jos piha on kovin uusi, ja istutukset pieniä ja herkkiä, mutta onneksi meillä on vanha piha, joka kyllä kestää elämää.

Vierailija
49/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin opettanut! Ainakin meillä naapureiden pihat ei ole olleet mitenkään erityisen turvallisia leikkipaikkoja. Ei vaikka muut kaverit sinne menisivät.  Eräs naapuri rakensi terassia ja projekti kesti vuorotöidensä takia lähes koko kesän, joten todellakin oli pakko vielä muistuttaa lapsia, että pihalta pitää pysyä poissa, koska keskeneräinen rakennelma on se verran vaarallinen, ettei sinne mennä kiipeilemään eikä leikkimään. 

Myös naapurin alkuperäisasukkaan lähes 90 v mummelin piha oli myös täynnä kaikenlaisia avoimia astioita, joissa oli kukkalannoitteita, rikkaruohomyrkkyjä,  ruoantähteitä yms., joten myös tästä oli erikseen varoitettava. 

Kieltämättä itselläkin ärsytti kun olimme vanhempien mökillä viikon ja takaisin tullessa lasten pyörät olivat kadonneet tontin perällä olevasta puutarhavajasta Vaja ei ollut lukossa, koska siellä oli vain pino polttopuita, joiden takana vanhat arvottomat pyörät olivat piilossa, mutta ärsytti hakea pyöriä, joista toinen löytyi omalta ja toinen naapurikadulta. Toki tämän jälkeen opimme, että kaikki on laitettava lukkojen taakse.

Pari vuotta sitten uudistimme etupihan nurmikon ja kylvimme nurmen siemenet. Eiköhän naapurin lapset olleet viikonlopun aikana ajaneet polkupyörillä rallia pitkin pihaa ja piha oli täynnä syviä renkaanjälkiä. Tämän jälkeen oli tullut vielä sade ja kaikki nurmikon siemenet olivat valuneet renkaan jälkiin (nurmikko kasvoi lähinnä renkaan urissa).

Toisten pihoille ei ole mitään asiaa! 

Vierailija
50/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetathan nämä aloitukset, ap?

lopeta itsesi.

Vierailija
51/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäis mennä lätkimään Suviseuroihin jotain tarroja, niin niissä lukis tyyliin "Pidä pirttiviljelyksesi omalla puolellasi" tai "Niin monta kuin synnytät niin myös kasvatat"

Lestadiolaislapset ovat usein täällä meillä päin näitä toisten kukkien repijöitä ja toisten pihoilla kulkijoita.

Vierailija
52/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin ennen lounasta, miksi pihassa tulppaanien luona on 2 noin 5v lasta, aikuisia ei näkynyt missään. Menin kysymään, että mikä juttu ja autotallin takaa nainen huuteli, että kyllä luonnonkukkia saa poimia. OLin vahvasti sitä mieltä, että tulppaani on vieraslaji.

Taidat olla niitä, jotka huutelee olettamaansa omistusoikeuttaan kaikkeen Suomisen Pipsan tarmolla ja äänellä (sukupuolesta riippumatta): "se on minun!!! MINUN!!!" Minun mustikla, minun korvasieni, minun lulla, minun, minun minun, minun..

.

Olet alhaisempi kuin raskaana olevan etanan maha.

Vierailija
53/54 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn. On tuossa meidän naapurissakin joku valopää keksinyt laittaa puomin kymmeniä vuosia vanhan oikopolun päälle vaikka asuu itse todella kaukana kyseisestä polusta. Joku ihmeellinen pakko muka estää vapaata kulkua ilmiselvältä reitiltä. Ja ikinä ei itse siinä edes käy. Suomessa ihmisillä on jokin ihmeellinen pakko laittaa puomeja, aitoja ja kieltoja joka paikkaan. Laittomat yksitylsteiden ja ajokieltojen merkit ja ihmeelliset esteet ohitan ja puran surutta. Ja niin teen jatkossakin. meidän tontilla ei ole rajoituksia, tuosta ramppaa porukkaa jatkuvasti eikä ne mitään kysele. On ok

Kerropa osoitteesi, niin tullaan kaikki ramppaamaan pihallesi, kun se kerran on ok.

Vierailija
54/54 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ajankohtaista jossain päin Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän