Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetathan lapsillesi, ettei toisten ihmisten pihoihin mennä ilman lupaa

Vierailija
25.05.2025 |

Fiksulla ihmisellä on fiksut tavat, eli esimerkiksi luontainen peruskunnioitus muita ja muiden omaisuutta kohtaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset saa leikkiä ja kulkea naapureidenkin puolella. Ihme vouhotusta. Trampoliini jos jos lähellä naapuria niin siitäkin valitetaan!! 

Vierailija
2/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lapset saa leikkiä ja kulkea naapureidenkin puolella. Ihme vouhotusta. Trampoliini jos jos lähellä naapuria niin siitäkin valitetaan!! 

Samaa mieltä. Voi muuttaa pois, jos ei miellytä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, jos lapset kirkuu ja irvailee naapureille. Lasten täytyy saada olla lapsia. 

Vierailija
4/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetathan nämä aloitukset, ap?

Vierailija
5/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu 

Vierailija
6/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee väärän tyypin pihalle niin saattaa tulla turpaan tai haulikosta.

Vierailija
7/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää ymmärtää, että lapset ei ole ehtineet oppia ihan kaikkea eivätkä muista kaikkea mitä heille on sanottu eikä vanhempienkaan ole mahdollista opettaa aivan jokaista maailman asiaa etukäteen. Lapset tekevät tyhmiä asioita usein ihan vaan tietämättömyyttään eikä kyse ole kasvatuksen puutteesta tai huonosta käytöksestä.

Vierailija
8/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä peruutin traktorin pari viikkoa sitten jonkun lapsen fillarin päälle. Ei meillä pitäisi konehallin luona olla ketään ylimääräisiä, nytpä oli. Onneksi meni vain pyörä eikä lapsi, mutta kun vihainen vanhempi tuli vaatimaan korvausta, niin ilmoitin, että tee rikosilmoitus, katsotaan sitten, kuka maksaa ja mitä.

Vierailija
9/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ennen lounasta, miksi pihassa tulppaanien luona on 2 noin 5v lasta, aikuisia ei näkynyt missään. Menin kysymään, että mikä juttu ja autotallin takaa nainen huuteli, että kyllä luonnonkukkia saa poimia. OLin vahvasti sitä mieltä, että tulppaani on vieraslaji.

Vierailija
10/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on ne aikuiset jotka ovat muka niin kiusaamisvastaisia ja itse sitä harjoittavat. Sitä lapset perässä mitä aikuiset edellä 

Vierailija
11/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu kasvattaja opettaa lapselle rajat, missä saa leikkiä/ kulkea ja missä ei.  En minä ainakaan halua, että meidän omakotitalon tontilla saa hyppiä vieraat lapset. Aivan eri asia on omat lapsenlapset ja naapurin lapset, joiden kanssa on nimenomaan sovittu, että saavat hakea pihallemme lentäneet pallot,  frisbeet ym. Naapurin lasten tramboliini on heti pensasaitamme takana ja se on ihan ok. 

Vierailija
12/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, jos lapset kirkuu ja irvailee naapureille. Lasten täytyy saada olla lapsia. 

Ei voi kuin nauraa; onko sinusta irvailu naapureilla normaalia? Minusta irvailu kenellekään ei ole normaalia ja sopivaa. 

Vierailija
13/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin ennen lounasta, miksi pihassa tulppaanien luona on 2 noin 5v lasta, aikuisia ei näkynyt missään. Menin kysymään, että mikä juttu ja autotallin takaa nainen huuteli, että kyllä luonnonkukkia saa poimia. OLin vahvasti sitä mieltä, että tulppaani on vieraslaji.

Joopa joo, näitä riittää. Meillä päin on myös tultu poimimaan pihoista istutetut kukat. On kuulemma jokamiehenoikeus.

Voinko mennä poimimaan naapurin pihakalusteet, kun siinähän ne oli, eikä niitä kukaan just silloin käyttänyt?

Vierailija
14/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää ymmärtää, että lapset ei ole ehtineet oppia ihan kaikkea eivätkä muista kaikkea mitä heille on sanottu eikä vanhempienkaan ole mahdollista opettaa aivan jokaista maailman asiaa etukäteen. Lapset tekevät tyhmiä asioita usein ihan vaan tietämättömyyttään eikä kyse ole kasvatuksen puutteesta tai huonosta käytöksestä.

Itse lapsena esim. poimin kaverini kanssa metsästä kanervia ja saatiin hirveät huudot naapurinrouvalta. Miten lapsi voi tietää, että niitä ei saa poimia, kun kukkia kuitenkin saa? Ja yllättäen vanhempani eivät olleet huomanneet mainita juuri tästä asiasta.

Vierailija
15/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa; onko sinusta irvailu naapureilla normaalia? Minusta irvailu kenellekään ei ole normaalia ja sopivaa. 

Se taisi olla provokommentti. 

Vierailija
16/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en puutu tuollaiseen. Oon sanonut omalle lapselle, että se on ok. 

Vierailija
17/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, näitä riittää. Meillä päin on myös tultu poimimaan pihoista istutetut kukat. On kuulemma jokamiehenoikeus.

Voinko mennä poimimaan naapurin pihakalusteet, kun siinähän ne oli, eikä niitä kukaan just silloin käyttänyt?

Kyllähän jotkut käyttää naapureiden pihaa omanaan. Viedään kukkapenkistä mm. koristekivet, on muka yhteistä omaisuutta. Kaikkea se leipä elättää. Kun ei vain viitsisi räjähtää niinkuin moni muu tekisi 

Vierailija
18/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lapsena esim. poimin kaverini kanssa metsästä kanervia ja saatiin hirveät huudot naapurinrouvalta. Miten lapsi voi tietää, että niitä ei saa poimia, kun kukkia kuitenkin saa? Ja yllättäen vanhempani eivät olleet huomanneet mainita juuri tästä asiasta.

Just yritin miettiä mitä olen opettanut omille lapsille. Ja mitä en ole muistanut sanoa. Ja yksi lapsi edellä, niin ne opetetutkin lapset menee perässä. Ainakin kerran lapsi toi kukkia, jotka oli poimittu kerrostalon pensasaidan välistä. Hän luuli niitä luonnonkukiksi, vaikka ne oli istutettu. Mutta koska ne oli otsikossa,  eikä istutuksena. Kauhea pettymys ja nollaus, kun selitin. 

Vierailija
19/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pieni lapsikin ymmärtää rajat. 

On tietysti ihmisiä jotka eivät ikinä ymmärrä tuota. Kävelevät pensasaitojen läpi , irvailevat suuriäänisesti toisten pihaa. Sairaita ovat jollain tavalla, kokevat ehkä jäävänsä alakynteen jos eivät uhittele ja määräile.

Vierailija
20/54 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUN olen laittanut pihani hienoksi, en halua naapurin kakaroita hyppimään kukkapenkkeihini tai repimään kukkia äitille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan