Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki, keillä on normaaleilla syömisäänillä varustetut puolisot, pitäkää kiinni tuosta aarteesta

Vierailija
25.05.2025 |

Terveisiä täältä leukojen naksumisen, louskutuksen, lussutuksen, mässytyksen ja pupeltamisen tunnelmista 

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä isäntä syö ruuan ihan maiskuttamatta, mutta jestas purukumin syömisen ääntä! 

Se mussutus ja maiskutuksen lussunta  kuuluu yläkertaan asti. Sitä jauhetaan suu auki ja lupsutetaan leuat jauhaen kuin viimeistä päivää. Olen sanonut asiasta mutta hän suuttuu. 

Se ääni on siis niin kauhea ettei kukaan usko ennenkuin omin korvin. 

Kyllä uskon. Näitä tulee säännöllisin väliajoin julkisissa kulkuvälineissä vastaan ja voi jumankauta, että meinaa pää räjähtää. Nykyään en mene minnekään ilman vastamelukuulokkeita.

Miksi aikuiset ihmiset edes jauhaa mitään purkkaa ja jos sitä on pakko jauhaa, niin pitääkö sitä mässyttää suu auki, että kilometrin päässäkin kuullaan kellä on se helvetin kuminpala suussa? Oksettaa.

Vierailija
102/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta muistaa, että kaikki eivät kykene hengittämään nenän kautta, jolloin suuta joutuu pitämään auki. Emme muiden kiusaksi pidä ääntä :)

Siis alapeukuttajat oikeasti haluatte että toinen on hengittämättä jotta sinun ei tarvitse kuulla mitään ääniä?

Kyllä. Juuri sitä. Jos et pysty hoitamaan nenääsi kuntoon, niin ole hengittämättä sen aikaa kun pureskelet.

Tämä. En voi hoitaa itseäni. Kyllä muiden pitää kestää suu auki mässäystä. Varmaan miesten logiikkaa tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen misofoonikko. Mässyttäjät ovat oikeasti hengenvaarassa lähelläni. 

Tästä johtuu myös, etten kestä oikeassa elämässä tai leffoissa suutelemisen slurps-ääniä. Kuten joku mainitsikin, misofonia on aivohäiriö ja itselläni syy saattaa olla nuoruudessa pariin kertaan suun alueelle kohdistuneet väkivaltatilanteet. 

Minulla sama. Tämä ongelma alkoi vähän päälle kolmekymppisenä. Ennen sitä ei tullut sellaista pakokauhua ja murhanhimoa ärsyttävistä äänistä. Hermosto ilmeisesti iän myötä jotenkin herkistynyt.

Syömisäänet, lasten kitinä, koiran jatkuva haukunta ja nuo suuteluäänet...ihan kun joku työntäis kudinvarrasta aivoihin. Hirveä tunne.

Vierailija
104/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta muistaa, että kaikki eivät kykene hengittämään nenän kautta, jolloin suuta joutuu pitämään auki. Emme muiden kiusaksi pidä ääntä :)

Siis alapeukuttajat oikeasti haluatte että toinen on hengittämättä jotta sinun ei tarvitse kuulla mitään ääniä?

Kyllä. Juuri sitä. Jos et pysty hoitamaan nenääsi kuntoon, niin ole hengittämättä sen aikaa kun pureskelet.

Haloo nyt, ei kaikki voi hoitaa tota. Te sen sijaan voitte hoitaa itsenne siihen kuntoon, ettei normaalit äänet enää häiritse.

Vierailija
105/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso mässytti ennen suu auki. Kielsin sitä ja käskin syömään suu kiinni. Ojasta allikkoon mentiin, kun se tuhina on ylivoimaisesti kovaäänisempää ja karmeampaa kuunneltavaa kuin se massutus 

Nyt ei enää kehtaa kertoa, että mässytä vaan 

Vierailija
106/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta pitämään suu kiinni syödessä. 

Ja sitten nämä jotka puhuvat ruoka suussa! Sprlöts.. sitten minä lähdin kauppaan... monomnom... ryyyst... ruuhkaa oli paljon kun kello oli neljä.... möyskis möyskis... kassalla oli jonoa.... Oho hei tuo paperia äkkiä (suusta putosi pöydälle ruokaa)... mäiskis.... Ryyst. 

Jouduin myös aikoinaan syömään sellaisen kanssa, joka kirjaimellisesti saattoi puhua kuuma peruna suussa. Välillä tukehtumista muistuttava äänekäs nielaisu, minkä jälkeen sitä tietysti toiveajatteli, että voisiko loppuluento jatkua ruoattomalla suulla. Mutta ei, puhe jatkuu ja haarukka alkaa pyöritellä perunoita, jotka löytävät taas suuhun puheen lomaan.

Niin ja onneksi korvatulpat on keksitty kidutuksenlieventämiseen 😬📢

Vierailija
107/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mässyttäjä-mies tykkäsi myös suuseksistä antajana. Liittyyköhän ne toisiinsa? Tykkää suualueen nautinnosta erityisesti.

Vierailija
108/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies valikoi AINA yöpalaksi näkkileipää. Voi juma lauta! Sitten se yrittää syödä sitä hiljaa nakertamalla, joka mikä vie iäisyyden. Minä herään siihen rouskutukseen ja karjun, että yöllä sopii syödä pehmeätä leipää jos jotain on pakko ylipäätään keskellä yötä syödä!

Itse kyllä sekoaisin jos yöllä pitäisi olla hiirenhiljaa koska toinen nukkuu. Pitää olla todella herkkäuninen että herää siihen että toinen syö. 

Vierailija
109/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä onneksi syödään lähinnä erikseen kaikki ateriat eikä mies esim syö aamupalaa, iltapalan syö omassa huoneessa, muut ruuat omaan tahtiin kuka missäkin. Enää nykyään mies ei maiskuta ja mässytä niin pahasti kuin joskus, onneksi ja välillä syö yhä enemmän myös suu kiinni. Siis silloin kun syödään joskus yhdessä. Ja esim ravintoloissa on onneksi taustamusiikkia. Mutta tuo on ihan selkeästi opittu tapa. Isänsä maiskuttaa suu auki ihan samalla tavalla. No ei ole maailman isoin ongelma. 

Ottaisin eron jos mies maiskuttaisi, eikä kasvattaisi lastaan syömään ääneti. Siitä tavasta pääsee kyllä eroon ja jopa koiran voi kasvattaa syömään hiljaa. Mutta kyllä naisissakin on suu auki syöviä possuja.

Vierailija
110/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori hoitaa ylähengitystiet kuntoon, kitarisamonsteri. Lopeta rööki.

Vierailija
111/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tilanteen. Ei se vaan kykene syömään ilman äänitehosteita. Pää hajoaa mulla mutta mikään ei muutu, sen tiedän.

Vierailija
112/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, joka syödä mässyttää suu auki ja juttelee samalla. Jos on jotain broilerin koipea niin imeä lutkuttaa niitä luita. Sitten niistää kesken syönnin, ja se vasta ällöttävää onkin. En pysty syömään hänen kanssaan samassa tilassa. 

Parempi kuitenkin että niistää kuin niiskuttaa jatkuvasti. Joillain siis on esim ruokailun, ulkoilun jne. aiheuttama nuha, jolle ei vaan voi mitään ja parempi silloin niistää kuin jatkuva niiskutus. Toki voi myös niistää hillitysti. 

Niistäessä paine nenänielussa nousee ja räkää bakteereineen työntyy sivuonteloihin ja välikorvaan ----> sivuontelo- ja välikorvan tulehdus.

Vierailija
113/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa misofonia listalle missä on kriteerejä kumppanille. Eikä mieluiten mitään yliherkkyyksiä. 

Vierailija
114/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori hoitaa ylähengitystiet kuntoon, kitarisamonsteri. Lopeta rööki.

En röökaa. Julkinen ei hoida paljon mitään.

Vierailija
115/137 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäisitte, jos hän olisi samassa pöydässä syömässä kanssanne?

Vähän suvaitsevaisuutta nyt ihmiset, ette tiedä oletteko joku päivä samassa jamassa kun videon henkilö.

Vierailija
116/137 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen misofoonikko. Mässyttäjät ovat oikeasti hengenvaarassa lähelläni. 

Tästä johtuu myös, etten kestä oikeassa elämässä tai leffoissa suutelemisen slurps-ääniä. Kuten joku mainitsikin, misofonia on aivohäiriö ja itselläni syy saattaa olla nuoruudessa pariin kertaan suun alueelle kohdistuneet väkivaltatilanteet. 

Minulla sama. Tämä ongelma alkoi vähän päälle kolmekymppisenä. Ennen sitä ei tullut sellaista pakokauhua ja murhanhimoa ärsyttävistä äänistä. Hermosto ilmeisesti iän myötä jotenkin herkistynyt.

Syömisäänet, lasten kitinä, koiran jatkuva haukunta ja nuo suuteluäänet...ihan kun joku työntäis kudinvarrasta aivoihin. Hirveä tunne.

Sama mulla. Miehen syöminen ei häiritse mutta hänen nyt opiskelemaan lähtevän tyttärensä sitten senkin edestä. Lapsesta asti äännellyt, ja ruokailunsa keeestäää kaaauaan. Juominen on toiseen päähän taloa kuuluva GLUKGLUKGLUK RÖYH KIKAKIKA. Ehkäpä oppii tavoille yliopistossa 😏

Vierailija
117/137 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää laittaa misofonia listalle missä on kriteerejä kumppanille. Eikä mieluiten mitään yliherkkyyksiä. 

Ei tarvitse laittaa. Laitat vain siihen kohtaan missä esittelet itseäsi että syöt äänekkäästi etkä aio lopettaa. Kyllä me osataan skipata sut oikein hyvin.

Vierailija
118/137 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen sivusta mutta minun mieheni on huuto-haukottelija. Siis oikeasti HUUTAA kun haukotelee. Pahinta se on autossa kun en pääse mihinkään karkuun sitä. Ja se huutaa oikeasti kovaa,joskus olen vihaisena ärähtänyt siitä.

Vierailija
119/137 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elukoiden syömisäänet häiritse?

https://www.youtube.com/shorts/7hVEN3NuYDk

Vierailija
120/137 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi syön ruokani oksentamalla sen päälle liuottavia entsyymejä, jonka jälkeen voin imaista sen hujauksessa kärsääni. Kohtuullisen hiljaisesti.