Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset haluaa vesilaskun kulutuksen mukaan?

Vierailija
25.05.2025 |

Kerrostaloihin?? Vaikea kuvitella että suurimmalla osalla lasku pienenee, päin vastoin se suurenee huomattavasti.

Miksi joku haluaa mieluummin maksaa 60ekk kuin 20e kk???

Etenkin lapsiperheet, tai ihmiset jotka käyvät suihkussa useamman kerran viikossa.

Ainoastaan semmonen voi hyötyä, joka käy suihkussa kerran viikossa jne.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M a m u i lla kuluu vettä 400 l per päivä. Kertoi eräs asunnonvuokraaja. Silloin on hyvä jos maksaa sen minkä kuluttaa.

Mitenkä Afrikassa kuravettä litra on jo tuhlausta, tulivat sitten suomeen viidakkoleikkejä pelaamaan ja kuutio vettä vuorokaudessa  lorotetaan ihan vaan huviksi.

Vierailija
82/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienkerrostalossa. Käytän yksin vähemmän vettä kuin naapurit lapsineen. Totta kai haluan kulutuksen mukaan. 

Ne naapurit lapsineen maksavat enemmän kuin sinä, kun on kiinteä vesimaksu... jos vesimaksu on 30 euroa henkilöltä, niin naapurin 4 h lapsiperhe maksaa kiinteänä vesimaksuna 120 euroa kuussa ja sinä 30 euroa. Ei se lapsiperhe niin paljon enemmän oikeasti kuitenkaan kuluta. Jos on vesi kulutuksen mukaan, niin sinun yksinäisen sinkun vesimaksu kallistuu suhteessa niihin naapureiden lapsiperheisiin.

Kyllä minä laskelmista näen, että kulutan vähemmän ja mulle on edullisempaa kulutuksen mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sekin pakollista että asukkaat saavat seurata itse joko sovelluksen tai erillisen näytön avulla. Tää väli ettei asukas näe oli huono. Laskuissa voi olla virheitä. Pojalla oli. Meinattiin laskuttaa edellinen vuosi uudelleen vaikka aina on tullut vähän palautusta. Mutta kun näkee ja lukee itse mitarin niin huomasi virheen. 

Vierailija
84/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sekin pakollista että asukkaat saavat seurata itse joko sovelluksen tai erillisen näytön avulla. Tää väli ettei asukas näe oli huono. Laskuissa voi olla virheitä. Pojalla oli. Meinattiin laskuttaa edellinen vuosi uudelleen vaikka aina on tullut vähän palautusta. Mutta kun näkee ja lukee itse mitarin niin huomasi virheen. 

Eikö se ole ihan normaalia, että itse tsekkaa myös mittarilukeman. 

Vierailija
85/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M a m u i lla kuluu vettä 400 l per päivä. Kertoi eräs asunnonvuokraaja. Silloin on hyvä jos maksaa sen minkä kuluttaa.

Toisin sanoen yhteiskunta maksaa noiden vedet.

Vierailija
86/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että maksat kulutuksen mukaan on reilua kaikkia kohtaan kun maksat vain siittä mitä itse käytät. Ei ole reilua maksattaa omaa vedentuhlausta muilla!!!

Vierailija
87/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samasta aiheesta keskustelu juuri taloyhtiössä kun perheellinen nainen ja nuori nainen alkoi valittamaan että kiinteä maksu pitää pysyä. Syy siihen selvisi kun aloimme katsomaan kulutusta niin perheellisellä kului viisikertaa enemmän ja tällä nuorella naisella kului kolme kertaa enemmän vettä kun seuraavaksi eniten kuluttaneella. Meille tulee asuntokohtaiset mittarit ja muuttuu laskutus kulutusperusteiseksi kun nämä kaksi naista oli ainoita jotka vastusti asiaa ja muuta 20 ihmistä kannatti muutosta. Me muut kuulemma kaikki vihataan naisia ja lapsia kun emme ajatelleet heidän parasta emmekä suostu maksamaan heidän vedenkäytöstä

Vierailija
88/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksoimme ennen kiinteää vesimaksua 25 €/hlö/kk. Nyt on ollut vuoden ajan vesimittarit käytössä ja meiltä on laskutettu vettä yhteensä n. 25 €/kk. Käymme joka päivä suihkussa, mutta enme jää asumaan suihkuun. Vesimittari on tuonut meille siis selvää säästöä. Nyt ne vedentuhlaajat saavat maksaa itse oman tuhlaamisensa.

Vierailija
89/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain ihmisten höperyyttä haluta maksaa enemmän!!!!!!!

Jos se on vaikka 20e per koti, ja jos siinä joukossa sattuu olemaan muutama ihminen jotka käy suihkussa vain kerran viikkoon 2 min, he olisi ainoat joiden lasku saattaisi pienentyä esim 18e /kk, ja haloo se on 2 euroa!!! Ei ole suuri raha.

Ei, ihmiset ei hyödy noista vesimittareista, Päin vastoin!! Joutuvat maksamaan isoja summia!

No minä sain vuodelta 2024 210 euroa vesiennakon palautusta, että minusta se on kyllä ainakin suuri raha!

Vierailija
90/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maksaa naapureiden vedestä. 

Vierailija
91/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on oikeudenmukaista. 

Vierailija
92/92 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut vessapaperista?

Miehetkö ei pese pers ettään koskaan eikä vehjettään KOSKAAN?

Ei ihme jos ei naista löydy.

Koskaan on sama asia kuin se, ettei käy päivittäin suikussa?

Eikä tässä mitään naista vailla olla, kantarellit kelpaisivat kyllä.

Sä et siis miehenä käy kerran päivässä suihkussa, niinkö? Eli vehjettäsi et pese, prse on likainen ja kainalotkin haisee?

Ei ihme ettei töitä tarjota eikä naista/miestä löydy.

Joka päivä ei tarvitse käydä suihkussa ellei vallan likaisia hommia tee.

Tuota periaattetta olen käyttänyt. Töitä en ole koskaan hakenut kun aina on tarjottu. Nainen on löytynyt ja jo kolmisen kymmentä vuotta viihtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi