Kesäkuu kolkuttelee ovella, ihan jäätävän kylmää ja kosteaa, alle 10 astetta... lapsikin piti äsken pukea pihaan kuin naparetkelle
Piti 8v:lle kaivaa topatut ulkovaatteet, joita luulin, ettei enää tänä kevään tarvitsisi, ja kurahousut, villatumput, villasukat, saappaat, kurahanskat ja pipo ja vaikka mitä.
Kesäkuu? Oikeesti.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko sinä Kilpisrvellä? Oulussa on lämmin. Kävin äsken pyöräilemässä.
Pääkaupunkiseudulla. Ja täälllä on KYLMÄ. 🥶
No voi kamala sentään, joudut välillä kestämään muun Suomen normaalia kevättä. Pitäisiköhän sinun muuttaa takaisin vanhempiesi luo, jotta he opettaisivat sinulle uudelleen elämän realiteetteja, koska olet näköjään jäänyt viisivuotiaan tasolle ajatusmaailmaltasi.
Mä oon varmaan outo, mutta viileä sää ei haittaa minua. En kaipaa hellettä.
t: outo
Ehkä kolkutteli väärälle ovelle? Kyllä kesä vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin, viimeistään ensi vuonna. Tai sitä seuraavana.
Kaverin mökiltä lähdin aamula ajelemaan, niin +9 ja vesisadetta tulin kotiin tänne pääkaupunkiseudulle, niin aurinkoista ja +15. Opetat lapsesi vilukissaksi, joka ei siedä yhtään viileää.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden päästä olet täällä vikisemässä kun on niin saatanan kuuma.
Itse asiassa se menee niin, että jos toukokuussa on kylmä, pitkää hellekesää ei tule.
Harvemmin Suomessa troppisia aamuja onkaan. Iltapäivisin silti voi olla lämmintä.
Edes kesäkuussa ei luvata edes 20 asteen lämpötiloja ennusteissa. Tosin ne on vaa ennusteita mutta ei hyvältä näytä kesä tänä vuonna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä? Keski-Suomessa +20 ulkona NYT ja mekossa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä? Keski-Suomessa +20 ulkona NYT ja mekossa pärjää.
Meren rannalla on kylmempää. Apn täytyy olla suuren veden äärellä. Kestää pitkään ennenkuin meri lämpiää.
Aika paljolta vaikuttaa. Samanikäisen kanssa myös aamulla käytiin ulkoilemassa, eikä kurahousujen alle puettu kuin ohut kevätpuku. Toppavaatteissa olisi tullut taatusti hiki.