Mitä tehdä? Nolo tilanne kylässä...
Menimme päivällä kylään miehen veljelle ihastelemaan heidän uutta asuntoaan ja uusia huonekalujaan. Olivat ostaneet todella kauniin ja tosi kalliin design-sohvankin.... Ja sitten kävi se pahin: Meidän 2-vuotiaalta pääsi pissa siihen sohvalle. Muuten ihan kuiva ja vahinkoa ei tullut moneen kuukauteen kotona, mutta tuolla vierailulla tuli heti. Piti vaan pikaisesti piipahtaa ja ehdittiin olla muutama minuutti.
Mitä mä teen? Kumpikaan ei sanonut sanaakaan ja siivottiin ja pyyhittiin yhdessä sohvaa siinä. Eivät moikanneet edes lähteissä. Pyydettiin sadasti anteeksi, autetettiin pyyhkimään ja pesemään läiskää ja luvattiin maksaa joku erikoispesetys, jos on tarvetta.
Miehen veli on vaimonsa kanssa lapseton ja heidän koti on joka suhteessa aina tiptop. Ainoa, mitä sanoivat, niin veljen vaimo heitti, että " voivat ottaa uuden sohvan" . No, vitsihän se oli, mutta mua nolottaa...
Miten tuota voisi vielä hyvittää?
Kommentit (29)
Kyllä on nuivaa porukkaa ne lapsenne kummit - vahinkohan sille pikkuiselle sattui, miksi tehdä tuosta niin iso numero!? Nyt pitäisi taas suhteuttaa asioita...
Kusi lemuaa ja tunkeutuu rakenteisiin.
Hei te jotka möykkäätte, että ei mitään uutta sohvaa tarvi, mä voin tulla kusemaan teidän sohvallenne, katotaan mitäs tykkäätte?
Ap, etkö älynnyt repiä sitä kersaa muualle siitä sohvasta kun alkoi virtsaamaan :D O.ou
30 asteessa ilman linkousta, jos on heti pyyhitty, ei ole ehtinyt pissa läpäisemään kangasta, joten sitä ei oo sohvan rakenteissa. ja tämän tiedän 100 varmasti koska meillä itsellä on alcantara sohvat ( valkoiset!!!) johon on pissattu, muutenkin tahrittu. Jos se sohva oli sellainen missä on tyynyt, valmistajalta saa tilattua uuden tyynynkin päällisineen....
että nou hätä!!!
Ei ap:n tarvitse yksin vastuuta ottaa, olihan kylässä lapsen isäkin. Sitä paitsi jos kyseessä olivat lapsen omat kummit, niin tuskin voivat pitkään olla vihaisia.
Tuskin kärsivät lapsettomuudesta, koska puhuvat lapsista aina tulevaisuuden juttuna, mutta haluavat ensin elää nuoruuttaan. Tarkoitus oli vain ilmaista, etteivät ole mitään katkeroituneita ihmisiä, jotka olisivat lapsenvihaajia vaan normaali nuoripari.
Epäilen, ettei kotivakuutus korvaa pissavahingon takia koko sohvaa ja se todellakin maksoi satasen vaille 5000 Euroa. On huippumerkki ja iso kulmasohva.
No, katsotaan, mitä asialle voi tehdä. Sinänsä kovin mittava pesetystkin on liioittelua, jos oikeasti sohva ei haise ja pinta on puhdas ja virheetön. Sen sijaan, jos siinä on jotain merkkiä tai hajua, niin tottakai pesetetään. Mies saa hoitaa asian jälkiselvityksen, itse en jaksa tätä enää pähkiä.
Ja sellainen lisäys, että valitettavasti keskityin ihailemaan uutta lipastoa kahden metrin päässä ja myöhäistä se olisi ollut reagoida, vaikka olisin vieressä istunut.
Kiitokset kommenteista ja öitä!
Ensinnäkin, Alcantarasta ei neste ihan heti mene läpi sohvan toppauksiin, siinä on sellainen hylkivä pinta - ainakin jos sohva todella oli ihan uusi.
Toisekseen, alcantarasta lähtee kaikki tauhka todella hyvin pyyhkimällä puhtaalla rätillä, mm. pillimehua, omenamehua, verta ja sylkeä olen menestyksekkäästi poistanut - vielä muutaman päivän päästäkin lähtee. Jopa kuulakärkikynä lähtee tuoreeltaan pyyhkimällä.
Kolmanneksi, alcantarassa kaikki kastuminen näyttää aluksi tosi kamalalta, kuivuessa jälki ei välttämättä näy ollenkaan.
Jos pissaa siis heti alettiin siitä siivota, en usko että meni kankaan läpi ja jäljen jäämiseen en usko alkuunkaan. Alcantara on kallis päällinen mm. juuri siksi, että se on niin helppo pitää puhtaana, Jos istuintyynyt ovat irralliset, päälliset voi myös pestä pesukoneessa, mutta en usko että siihen tarvitsee mennä.
Ja tottakai soitatte huomenna tms. ja kysytte miten sohvan kävi ja vaaditte saada hoitaa pesetyksen ja ehdotatte sitä vaikka isännät vakuuttelisivat ettei mitään vahinkoa käynyt. Jos tosiaan vakuututte siitä, ettei jälkiä jäänyt niin sitten antakaa olla ja seuraavalla kerralla viette kukkia tms. ekstraa ihan muuten vaan ja nauratte porukalla koko asialle.
T: Alcantara -sohvan ja kolme pientä lasta omistava :)
Me pyyhittiin ja pestiin sitä sohvaa tosi hyvin ja lopuksi föönättiin kuivaksi. Ei näkynyt ainakaan enää mitään jälkeä ja nuuskimalla ei saatu mitään hajua nenään. Voin silti kysellä perään vielä. Uutta 5000 Euron sohvaa ei kyllä aleta ostamaan ja tuskin kukaan sitä ajatteleekaan. Materiaali oli alcantara. Pesettää voidaan tarvittaessa.
Eivät ole mitenkään lapsivihamielisiä vaan lapsemme kummeja vielä. He ovat lapsettomia, kun ikää on vasta 27 kumpaisellakin.
Nolottaa vaan silti. Ei me kehdata mennä sinne vähään aikaan tai täytyy laittaa kaapista vaippa ensikerralla.:(
No, elämä jatkuu...
Itse olen niin hysteerinen, etten antaisi omien tenavieni mennä lähellekään uutta huonekalua kenenkään kodissa. Erään ystävän luona en koskaan käy lasten kanssa, kun heille on tuollaiset asiat erittäin tärkeitä. Ovat myös lapsettomia - toinen heistä on jopa yhden lapsemme kummi.
MUtta yks juttu, mä jumituin tähän lauseeseen
" He ovat lapsettomia, kun ikää on vasta 27 kumpaisellakin."
siis ikäkö se onkin että mistä katotaan se lapsettomuus? Voi olla etteivät ole halunneet lapsettomuudestaan teille kertoa, esimerkiksi...