Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sinua tukistaa - perheenjäsen tai täysin vieras ihminen?

Vierailija
19.09.2008 |

Mitäs tykkäisit, jos mies tai lapset kävisivät kiinni hiuksiisi kun heidän mukaansa käyttäydyt väärin, surffailet vaikka liikaa täällä av:llä? Tai käyt liian usein jääkaapilla hakemassa iltapalaa?

Entä jos lääkärissä tai kaupassa et aina ymmärrä käyttäytyä ikäsi mukaisesti, onko silloin sopivaa, että saat pienen ruumiillisen kurinpalautuksen?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä olla mukana edistämässä väkivallatonta kasvatusta?

Toivomme, että mahdollisimman moni sitoutuisi omalta osaltaan kasvattamaan lastaan turvallisessa ja rakastavassa kodissa. Lapsi tarvitsee turvalliset ja jämäkät vanhemmat, jotka eivät kuitenkaan lyö, tukista tai fyysisesti kurita lapsiaan. Lapsen henkistä kasvua voit edistää tukemalla, huomioimalla ja arvostamalla lasta.

Ilmoittaudu mukaan väkivallattomaan kasvattamiseen täyttämällä lomake ja lisäämällä nimesi listaan. Kutsu myös ystäväsi mukaan edistämään väkivallatonta kasvatusta! Kerro kaverille >>

Listassa julkaistaan vain nimesi ja kotipaikkasi. Jos et halua nimeäsi mainittavan listassa, valitse lomakkeesta "En tahdo nimeäni julkaistavan sivulla " -kohta. Osallistumisesi lisätään listaan mutta nimeäsi ei näy. Katso väkivallattomaan kasvattamiseen sitoutuneiden lista >>

http://www.radioaalto.fi/lapsi/default.htm

Vierailija
42/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkkaan harkittuaan toteaa ettei voi tehdä mitään muuta kuin satuttaa lastaan.

Mitään en tee hetken mielijohteesta.

Meillä kun lapset osaa käyttäytyä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun järjetöntä väkivaltaa on kaikkialla,

ja se tuntuu toivottomalta,

niin ajatelkaa, mitä ei saisi ajatella,

sanokaa asioita mitä ei saisi sanoa,

murtautukaa ulos linnoituksistanne,

- puhukaa, puhukaa!

Voi tapahtua ihme!"

(Nelson Mandela)

Vierailija
44/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sekin kertoo, että muistat tapauksen vieläkin...

Parasta kasvatusta kauttaaikain on Pappa tehnyt! Ei ole tarvinnut toistamiseen samasta asiasta kieltää! Siksi varmaa muistaakin ikuisesti! Kertaojennus riitti!

Vierailija
45/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin minä luulen, että tämä foorumi on vähän väärä paikka kiistellä tukistamisesta. Sitten verrataan vielä Nelson Mandelan sanoja... haloo - te mammat ette edes tiedä, mitä väkivalta tarkoittaa!

Vierailija
46/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sekin kertoo, että muistat tapauksen vieläkin...

Parasta kasvatusta kauttaaikain on Pappa tehnyt! Ei ole tarvinnut toistamiseen samasta asiasta kieltää! Siksi varmaa muistaakin ikuisesti! Kertaojennus riitti!

Vierailija
47/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi tietää mitä väkivalta on. Jalostaisiko se jotenkin minua? Tekisikö se minut paremmaksi ihmiseksi? Pitäisikö minun tukistaa lastani, jotta hän voi aikuisena ottaa paremmin mielin turpaan mieheltään?

Traumoilla ei kannata ylpeillä ja kärsimys ei jalosta vaan rikkoo!

Vierailija
48/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä katson väkivallaksi sen, kun lapsen päätä hakataan seinään. Väitän, että jos joku ns. huonoissa oloissa kasvanut slummiasukas lukisi tätä ketjua, niin hän hörähtäisi nauruun kuullessaan, että tukistaminen ja suoranainen väkivalta rinnastetaan.

48

Vierailija
49/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita sitä, että meidän korkeakoulutetussa keskiluokkaisessa perheessä aiotaan antaa tukkapöllyä tai syöttää huonoa ruokaa lapsille.

Suuri osa maailman ihmisistä näkee nälkää tai elää köyhyysrajan ulkopuolella tai saasteiden keskellä.

Kuinka naivia!

Vierailija
50/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti saa tukistaa mua, JOS OLEN IHAN SIKA JA HAISTATTELEN ... YMS.En kyllä ole sellainen.

Kukaan muu ei saa missään tilanteessa ikinä edes koskeä hiuksiini ilman lupaa.

Kysyisin onko tukistaminen sama kuin niskavilloihin tarttuminen?

Koska siinäkin on eroja miten tukistaa..

sillain et koko pää meinaa lähteä irti tai roikuttaa hiuksista ilmassa...

vai nipistää niskavilloista.

En tse aio tukistaa lapsiani.

Halusin vain tuoda pari pointtia

Mielestäni on hyvä että fyysiseen väkivaltaan puututaan... toivoisin että henkiseen väkivaltaan löytyisi keinoja puuttua myös.

Henkinen väkivalta jättää pitempi aikaisemmat traumat kuin lievä pahoinpitely (niskavilloihin tarttuminen ja luunappi )

Vierailija
51/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä katson väkivallaksi sen, kun lapsen päätä hakataan seinään. Väitän, että jos joku ns. huonoissa oloissa kasvanut slummiasukas lukisi tätä ketjua, niin hän hörähtäisi nauruun kuullessaan, että tukistaminen ja suoranainen väkivalta rinnastetaan.

48

Luuletko ettei Suomessa tiedetä mitä väkivalta on? Arvaa vaan moniko suomalainen nainen saa ihan kotonaan turpiin? Ei todellakaan tarvitse mennä slummiin sitä varten.

Vierailija
52/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan vaan sitä, ettei tuota Mandelaa ja hänen kokemuksiaan voi tähän verrata

48

Se ei tarkoita sitä, että meidän korkeakoulutetussa keskiluokkaisessa perheessä aiotaan antaa tukkapöllyä tai syöttää huonoa ruokaa lapsille.

Suuri osa maailman ihmisistä näkee nälkää tai elää köyhyysrajan ulkopuolella tai saasteiden keskellä.

Kuinka naivia!

Vierailija
53/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta jättää pitempi aikaisemmat traumat kuin lievä pahoinpitely (niskavilloihin tarttuminen ja luunappi )

Vierailija
54/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii kuin tauti. Ei tarvitse väkivaltaa.

Meillä esim nyt 5-vuotias eskarilainen on tarvinnut kuristusta viimeksi varmaan 2-3 vuotta sitten =)

Vierailija
55/55 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii kuin tauti. Ei tarvitse väkivaltaa.

Meillä esim nyt 5-vuotias eskarilainen on tarvinnut kuristusta viimeksi varmaan 2-3 vuotta sitten =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä