Mikä asia oli sinulle ennen (vaikka n.10 vuotta sitten)normaali asia mutta nyt luksusta?
Kommentit (47)
Elokuvat, teatteri, konsertit, risteilyt ja hotellilomat lasten kanssa, auto, ajallaan maksetut laskut... Olihan näitä!
Lomalla matkustaminen, nyt alkoi loma minnekään ei pysty matkustamaan edes täällä kotimaassa.
Minne te oikein tuhlaatte rahanne? Minun elämä ei ole muuttunut 10 vuodessa oikeastaan millään tapaa, toki palkka on noussut vähän mutta samalla hinnat ovat nousseet. Pahin uhkani on vihervasemmistopuolueet eli sdp,vas,vihreät ja keskusta. Olen duunari 3500e/kk bruttopalkalla, kuulun ytk ja nykyinen hallitus on hyvä koska vasemmistohallitus olisi tässä tilanteessa vain pahentanut suomen tilannetta sekä velkaantumista.
Kaukomatkat, kaupunkilomat, ulkona syöminen, vaatteiden shoppailu pikkuliikkeitä ja kahvilat.
Vierailija kirjoitti:
Kaukomatkat, kaupunkilomat, ulkona syöminen, vaatteiden shoppailu pikkuliikkeitä ja kahvilat.
Saanko kysyä että miksi nämä asiat oli sinulle ennen normaaleja asioita mutta nykyään ne on luksusta?
Seksi. 10 vuotta sitten miehellä vielä seisoi.
Ei oikein mikään. Olin vain nuorempi ja jaksavampi. Ja vähemmän rupsahtanut. Muuten elämä on paljon helpompaa ja tavallaan luksusta siihen aikaan verrattuna. Tulotaso ei ole kauheasti noussut, mutta asuntolaina on loppunut ja lapsista nuorempikin on jo 16. Voi nukkua nukuttaessa, pyöriä kaupoilla rauhassa, käydä kävelyllä jne. Hyvin vähän huolehtimista enää lapsista. Voin suunnitella matkaa johonkin seikkailemaan ja ottaa lapset vaikka mukaan, niin ei tule mitään ongelmia ja nuo kulkee hienosti mukana. Äiti siinä ensin simahtaa.
Oma aika. Tosin ei ole nykyään edes luksusta vaan haave.
Seksi vaimon kanssa aamuin illoin ja viikonloppuna useammin. Nyt ei enää seiso ja vaimolla on nuorempi panokaveri.
Gluteeniton leipä ja maksulliset harrastukset tuntuvat luksukselta. Tavallaan ihanaa, että pienistä asioista tulee hemmoteltu olo.
Matkailu, edes kotimaassa. Ei ole ollut vuosiin varaa mihinkään hotellilomiin.
Terveys, pitkät kävelylenkit. Ei onnistu enää sairauden vuoksi.
Jyrkkä alamäki köyhää vanhuutta ja hautaa kohti.
Aina tuoreet leikkokukat maljakossa. Nykyään jää ostamatta.
Ennen oli varaa käydä kampaajalla leikkauttamassa/ raidoittamassa hiukset. Nyt on se tehtävä itse. Tulos on, mitä on. Ennen ostin vaatteita aina, kun huvitti, nykyään vain, jos on äärimmäinen pakko. Meikit käytän täysin loppuun, Lidlistä ostan voiteet ja joskus vaatteetkin. Kaikesta on pihistettävä, ikää 60 ja töistä on turha enää haaveilla.
Ennen Tukholman risteilyjä väheksyttiin. Nykyään ne tuntuvat luksukselta buffeteineen. A la cartesta en edes unelmoi.