Miksi et muuttaisi Lapin syrjäkylään ja ryhtyisi poromieheksi?
Kommentit (72)
Hyvä kysymys. Ei ole kuin huonoja selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska poroilla ei rikastu. Jos se olis sairaan hyvä business niin siellä ei olisi enää tilaa.
Itärajalla on hyvä olla poromies. Antaa mennä menojaan ja vuosittain laittaa korvausvaatimuksia petojen syömistä poroista. Ei niitä kukaan tarkista. Näin tienaa parhaimmillaan satoja tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä mikään jänkhäjoonas.
Se on jänkä. Ei jänkhä.
Kyllä ainakin mun äitin mies sanoo jänkhä. Kertoo aina kuinka kissanpoijjaat poletaan jänkhälle. Se kotoisin Sodankylän vierestä sisäsiittoisesta pikkukylästä.
Ikimaailmassa kiinnostaisi tuolla päin asuminen.
*poletahan
Miksi et muuttaisi Lapin syrjäkylään ja ryhtyisi poromieheksi?
Mikä on tekosyysi? Ap kun et näytä esimerkkiä !
Vierailija kirjoitti:
Liikaa turisteja siellä päin
Poronhoitoalue on sangen laaja. Turistit ovat keskittyneet vain pienelle alueelle. Ihan yksinään saa olla, kun muuttaa oikeaan kylään.
Ei tarvitse mennä edes Lappiin asti. Poronhoitoalue alkaa Pohjois-Pohjanmaalta ja Kainuusta.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso vaiva vaihtaa sukupuolta.
Eihän se ole nykyään kuin napinpainallus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jänkä. Ei jänkhä.
Kyllä ainakin mun äitin mies sanoo jänkhä. Kertoo aina kuinka kissanpoijjaat poletaan jänkhälle. Se kotoisin Sodankylän vierestä sisäsiittoisesta pikkukylästä.
*poletahan
Lapissa ei puhuta etelä-pohjanmaata.
Vierailija kirjoitti:
Se on justhiinsa näin.
Ja tässä myös yksi, ei teko- vaan aito syy; Tuo murre on niin järkky, etten kestäisi sitä...
Lisäksi myös joidenkin asenne pohjoisessa.
Viikon leirikoulu pohjoisessa yläasteella riitti.
Ikuinen inho vaeltamista yms. kohtaan...
Oikea syy on se että en halua. Voisin toki asua Lapin syrjäkylässä mutta en halua olla poromies.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa turisteja siellä päin
Levin, muonion ja ivalo-saariselän alueilla niitä toki näkee, mutta erityisesti jossain itä-lapissa sallan, savukosken sekä inarin kunnan itäosat ovat pysyneet hyvinkin rauhallisina. En ole ikinä kuullut kenenkään sanoneen, että lähettäis lomalle lappiin savukoskelle
Mie oon aina ihmetellyt noissa poroissa sitä, että missä niiden lihas myydään. Jossain duopolin pakastealtaassa saattaa jokunen paketti olla, mutta eikö näinä aikoina olisi kysyntää vaikkapa porojauhelihalle?
Ei kiinnosta maajussit tai poromiehet. Tai sellaisena eläminen, yöks!
Voisin alkaa jos olis rahaa hommata ne porot, pienellä määrällä ei elä. Suvussa ollut paljon poromiehiä ja nuorena asuin isäpuolen porotilalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jänkä. Ei jänkhä.
*poletahan
Jänkhälle sanoo silti ne polkevansa. Ja olen käynyt Lapissa tossa pikkukylässä monet kerrat lapsena ja tavannut vanhempanasakin, joten kyllä nyt vaan on sieltä kotoisin. Aivan hevonperseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jänkä. Ei jänkhä.
*poletahan
Ne polethan jänkhään ja jätethään sinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jänkä. Ei jänkhä.
*poletahan
Sielä sanottaas jotta poljetahan