Miksi et muuttaisi Lapin syrjäkylään ja ryhtyisi poromieheksi?
Kommentit (72)
Tuskin tykkäisivät, ne paikalliset.
Ovat kai aika reviiritietoisia...
Tykkään liikaa Helsinkiläisistä homoista
En viihtyisi noin syrjässä...
Ja vielä jossain pohjoisessa, ahdistuisin lopullisesti.
Vain yksi ongelma.. Ei oo niitä poroja.
No kannattaa naida eka joku pororuhtinaan tytär, jos meinaa ulkopuolisena poromieheksi ryhtyä. Pääsee sitä kautta perheyritykseen mukaan.
Olen nainen, enkä mikään jänkhäjoonas.
Olen jo muuttanut Etelä-Suomesta Lapin syrjäkylään, ja oli elämäni paras päätös! 😍
Mutta poromieheksi täällä ei niin vain aleta, sen varmasti sinäkin aloittaja tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä mikään jänkhäjoonas.
Se on jänkä. Ei jänkhä.
Liian iso vaiva vaihtaa sukupuolta.
Poromerkki ja riittävä määrä poroja tulee liian kalliiksi. Ei tullut poroja perintönä ja taitaa olla liian myöhäistä enää hankkia poromiestä itselle puolisoksi, tai naista vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso vaiva vaihtaa sukupuolta.
Sehän on nykyään vain ilmoitusasia.
Olen kuullut, että he ovat varsin itsekkäitä ja kiukkuisia toisilleen. Yrittäjiä samoilla apajilla.
En halua mennä sinne riitelemään. Lisäksi Lapissa on kylmää ja talvisin pimeää.
En raaskisi teurastuttaa poroja. Enkä sitäpaitsi ole mies.
Mulla ei ole omaa (korva)merkkiä. Ne yleensä kulkee suvussa. En ole kuullut, että joku ulkopuolinen olis semmosen ostanut.
En viihtyisi. Tämä on ihan todellinen syy eikä tekosyy.
Koska poroilla ei rikastu. Jos se olis sairaan hyvä business niin siellä ei olisi enää tilaa.
Juu ei ole mitään rahkeita tai halua muuttaa pohjoiseen päin. Länsirannikolta etelään päin muutto jos johonkin. (Ei Helsinki)
Sinulla ei ole porotaloudesta mitään ymmärrystä. Tuskin mistään muustakaan, eli olet monipuolisesti tollo.