Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?

Vierailija
24.05.2025 |

Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa  turvassa

Kommentit (380)

Vierailija
82/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa pois jo nyt, kun maastalähtöä ei ole vielä estetty. 

En ole asevelvollinen ja puolisoni ei ole edes Suomen kansalainen. Kuka meitä myöhemmin estäisi lähtemästä?

Jos olet alle 68-vuotias, niin olet maanpuolustusvelvollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole enää väliä, kaikki kaupungit ovat yhtä turvallisia koska NATO puolustaa jokaista tuumaa maaperästään. Tarkoittaa siis sitä että jos vanja edes kusaisee rajapyykin väärälle puolen niin Kremlin paskahuusin ikkunasta tulee sisään semmoinen ampu kyllä lähtee.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole asevelvollinen ja puolisoni ei ole edes Suomen kansalainen. Kuka meitä myöhemmin estäisi lähtemästä?

Jos olet suomen kansalainen, niin sillä ei ole mitään merkitystä, oletko asevelvollinen vai et. Jos olet alle 65v (vai oliko nykyään alle 68v ???), niin valmiuslaki koskee myös sinua.  Ja valmiuslaki ei tarkoita rintamalle joutumista vaan sitä, että velvollisuutesi on hoitaa niitä asioita, joita ei sinne rinmtamalle lähteneet enää voi hoitaa. Plus kaikenlaista muutakin. 

Vierailija
85/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako muuten kaikki paikkakunnat? Esim. keskikokoiset paikkakunnat vai keksittyykö ne vain isoihin kaupunkeihin tyyliin Hki, Tampere ja Turku?

Kiinnostaa varmaan armeijan paikat, satamat, energiantuotanto, teollisuus, lentokentät jne.

Vierailija
86/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Haaparanta

Muurmanskin varuskuntaan täydennetään. Kiinnostus pohjoisia alueita kohtaan on suurta. Tuota kautta itämaa pääsee juurikin norjan rannikolle, kun siellä menee tiestöä hyvin. 

En usko, että Haaparanta on ok. 

Vierailija
87/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautettu terveydellisistä syistä.

Vierailija
88/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet hakenut vapautusta tavallisen ihmisen maanpuolustusvelvollisuudesta. 

Vierailija
89/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin isänmaallinen en ole, ettenkö asettaisi lapsiani etusijalle ja he lähtevät ulkomaan passeineen samantien täältä muualle.

Vierailija
90/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun venäjä hyökkää (ei jos), niin vaasa (lyhyt matka ruotsiin.

Torniosta on huomattavasti lyhyempi matka. Tosin siellä teollisuutta ja satama, mikä voi vetää pommituksia puoleensa.

Veikkaisin, että joku erämaa seutu Ruotsin rajalla Lapissa voisi olla vähiten kiinnostava paikka sotimiseen.

Tornion silta lähtis heti alkuun.

Vierailija
91/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti rajat suljettaisiin kun laki kieltää maasta poistumiseen tietyn ikäisiltä. Että silleen. Ja tietysti jos olisi auki lentokentällä niin siellä sotilas katsoisi passeja ja päästää tietysti muun maalaiset pois, jotka sitten nostaa rauhassa sota aikana kela tuet ulkomaille. Ja suomalainen jää jalkoihin ja käsketään mennä vain kotiin ja kuunella radiota. Ja pyydetään kelalle sota aikana hakea pino tiliotteita pankissa, joka suljetaan sodan takia ja tuet lakkautetaan ja jaetaan hernekeittoa tyyliin Helsingin keskustassa loppuu kesken. Ekana pakenee ne joiden tulisi pitää huolta muista, poliitikot ja sossut, kela työntekijät, hoitajat yms. Eivät muutenkaan auta edes nyt. Se jää tuohon saa hernekeittoa jos ehtii ja pääsee paikalle. Jos tottunut syödä enemmän niin laihtuu paljon. 

Vierailija
92/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset.

Vierailija
93/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun venäjä hyökkää (ei jos), niin vaasa (lyhyt matka ruotsiin.

Torniosta on huomattavasti lyhyempi matka. Tosin siellä teollisuutta ja satama, mikä voi vetää pommituksia puoleensa.

Veikkaisin, että joku erämaa seutu Ruotsin rajalla Lapissa voisi olla vähiten kiinnostava paikka sotimiseen.

Tornion silta lähtis heti alkuun.

Ruotsin rajalla on paljon muitakin rajanylityspaikkoja.

Vierailija
94/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika varmasti rajat suljettaisiin kun laki kieltää maasta poistumiseen tietyn ikäisiltä. Että silleen. Ja tietysti jos olisi auki lentokentällä niin siellä sotilas katsoisi passeja ja päästää tietysti muun maalaiset pois, jotka sitten nostaa rauhassa sota aikana kela tuet ulkomaille. Ja suomalainen jää jalkoihin ja käsketään mennä vain kotiin ja kuunella radiota. Ja pyydetään kelalle sota aikana hakea pino tiliotteita pankissa, joka suljetaan sodan takia ja tuet lakkautetaan ja jaetaan hernekeittoa tyyliin Helsingin keskustassa loppuu kesken. Ekana pakenee ne joiden tulisi pitää huolta muista, poliitikot ja sossut, kela työntekijät, hoitajat yms. Eivät muutenkaan auta edes nyt. Se jää tuohon saa hernekeittoa jos ehtii ja pääsee paikalle. Jos tottunut syödä enemmän niin laihtuu paljon. 

Vuokra ja laskut juoksee kumminkin sota-aikanakin. Ja jos jäät henkiin joudut maksamaan ne korkojen kanssa pois.

Vierailija
95/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinna

Vierailija
96/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet nyt jo ostamalla särkylääkkeitä vuosiksi eteenpäin? Niissähän on päiväys jopa 2029 saakka joten monta pakettia jo varastossa. Nuo loppuu ekana ja voi olla saatavuusongelmia plus hinta pilvissä.

Olen itse vallannut erään syrjäisen autiotalon, ja sinne tehnyt korjauksia ja täyttänyt kellaria säilykkeillä, vedellä, ensiaputarvikkeilla, huovilla, radiolla yms.

Omistaja voi tulla paikalle ja laillisesti poistaa tavarasi. 

Et saa vallata autiotaloa, jollet asu Espanjassa. 

Eipä löytynyt asunnon omistaja- tai kiinteistötietoja. Olen ainakin yrittänyt parhaani. Nyt se tönö on mun.

Kävitkö karttapaikassa?  https://www.maanmittauslaitos.fi/asioi-verkossa/karttapaikka

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, asevelvollisuudesta, mutta et maanpuolustusvelvollisuudesta. Maanpuolustusvelvollisuuteen voi kuulua vaika se, että kuskaat vanhuksia turvallisemmille alueille tai se, että jaat hernekeittoa orvoksi jääneille lapsille. Suomessa lain mukainen maanpuolustusvelvollisuus ei todellakaan tarkoita vain sotilaallista toimintaa vaan kaikkea muutakin, jotta siivilien elämä tässä maassa olisi niin hyvää kuin se sotatilanteissa on mahdollista. 

Vierailija
98/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet nyt jo ostamalla särkylääkkeitä vuosiksi eteenpäin? Niissähän on päiväys jopa 2029 saakka joten monta pakettia jo varastossa. Nuo loppuu ekana ja voi olla saatavuusongelmia plus hinta pilvissä.

Olen itse vallannut erään syrjäisen autiotalon, ja sinne tehnyt korjauksia ja täyttänyt kellaria säilykkeillä, vedellä, ensiaputarvikkeilla, huovilla, radiolla yms.

Eipä löytynyt asunnon omistaja- tai kiinteistötietoja. Olen ainakin yrittänyt parhaani. Nyt se tönö on mun.

Kävitkö karttapaikassa? &

Huokaus, olen lainoppinut, joten tiedän kyllä kiinteistölain käytännöt. Asunnon kunnosta päätellen omistajat ovat poistuneet keskuudesta jo muutama vuosisata sitten. Ja omistajattoman talon kohdalla se teknisesti ottaen kuuluu valtiolle tai kunnalle kuka sen vain huolii. Eli menkääpä etsimään jos löydätte, mä en sen sijaintia paljasta:DD

Vierailija
99/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun yrittämisellä ei ole mitään väliä. Jollain on siihen huudot, kysy maanmittarilta.

Vierailija
100/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on porukka mennyt täysillä mukaan poliitikkojen ja toimittelijoiden sotapsykoosiin. Suomessa ei ole mitään, mikä kiinnostaisi Venäjää.  

Ei ole ainakaan mitään mitä ei edullisemmin saisi rauhan aikana ja suomalaisten palvelujen ja hyvien suhteiden kanssa. On ollut kaikenlaisia hankkeita, joihin me olemme rakentaneet infraa. On myyty mökkejä ja asuntoja jne. Jopa ydinvoimalaa yhdessä suunniteltiin.

Nyt olisi venäläisten syytä pyytää koreasti anteeksi aiheuttamiaam häiriöitä ja uhkauksiaan ja pyrkiä jälleen luottamuksellisten välien luomiseen.

Suomi on ollut luotettava naapuri aina kaikille jotka sen ovat ansainneet.