Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?
Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa turvassa
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko varautuneet nyt jo ostamalla särkylääkkeitä vuosiksi eteenpäin? Niissähän on päiväys jopa 2029 saakka joten monta pakettia jo varastossa. Nuo loppuu ekana ja voi olla saatavuusongelmia plus hinta pilvissä.
Tämä se onkin varmaan isoin murhe sotatilanteessa.
Elko iso murhe on jos on kova särky eikä saa mistään särkylääkkeitä
pommisuojia on kaupungeissa mut esim.helsinki jne on varmoja ohjuskohteita. pienet kaupungit taas tuskin mutta niissä ei välttämättä, yhtä paljon pommisuojia. kannattaa katsoa, missä lähin pommisuoja kotoa.
ohjukset on kalliita ,joku mökki puskassa ei ole ykköskohde ,mut silta tai tehdas tms,voi olla kohde.oon paljon miettiny asiaa,sukulaiset jos asuu turvallises paikas,pommisuoja,teltta autoon ja ruokaa jos pakko evakuoitua muualle.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko varautuneet nyt jo ostamalla särkylääkkeitä vuosiksi eteenpäin? Niissähän on päiväys jopa 2029 saakka joten monta pakettia jo varastossa. Nuo loppuu ekana ja voi olla saatavuusongelmia plus hinta pilvissä.
Olen itse vallannut erään syrjäisen autiotalon, ja sinne tehnyt korjauksia ja täyttänyt kellaria säilykkeillä, vedellä, ensiaputarvikkeilla, huovilla, radiolla yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mökki. Korpimökki.
Jos tilanne kestää monta vuotta, miten saat sinne tarvikkeita.
Varautumalla. Purkkiruokaa vuosiksi.
Ei edes säily 5 vuotta, mitä viimeksi kesti.
Kyllä ne säilyy pitempään, mitä päiväyksessä luvataan. Ja onhan muitakin vaihtoehtoja. Kai siellä korvessa voi lisäksi kasvattaa perunaa tai naurista. Kalastus, metsästys? Näitä taitoja tulee opetella toki etukäteen.
Noitten taitojen opettelu on helppoa, mutta haaste onkin ravinnon löytäminen ja säilöminen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole helpompi lähteä nyt jo hyvän sään aikana pois ajoissa?
Miksi jäädä sinne tai miettimään että missä olisi turvallisin paikka?
Ei ole ihan niin helppoa lähteä. Arkea pitäisi elää muuallakin. Jos ei ole lottovoittoa tai perintöä, niin kai se pitäisi työpaikka olla siellä "pakopaikassa". Sitä paitsi sodan uhka on tässä vaiheessa teoreettinen. Mutta kyllä näin äitinä olen miettinyt, mitä tekisin pitääkseni lapset turvassa. Jos en pakoon pääse, niin kotivaraa on sen verran, että selviämme ainakin vuoden pahan paikan yllättäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan niin helppoa lähteä. Arkea pitäisi elää muuallakin. Jos ei ole lottovoittoa tai perintöä, niin kai se pitäisi työpaikka olla siellä "pakopaikassa". Sitä paitsi sodan uhka on tässä vaiheessa teoreettinen. Mutta kyllä näin äitinä olen miettinyt, mitä tekisin pitääkseni lapset turvassa. Jos en pakoon pääse, niin kotivaraa on sen verran, että selviämme ainakin vuoden pahan paikan yllättäessä.
Länsimaissa työt on ihan samalaisia töitä. Länsimaissa kaikki on samalaista sontaa kuin Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vallannut erään syrjäisen autiotalon, ja sinne tehnyt korjauksia ja täyttänyt kellaria säilykkeillä, vedellä, ensiaputarvikkeilla, huovilla, radiolla yms.
Omistaja voi tulla paikalle ja laillisesti poistaa tavarasi.
Et saa vallata autiotaloa, jollet asu Espanjassa.
on hyvä miettiä asiaa ja voi olla pakattuna joku hätälaukku. jos talvi asia eri kun kesä. varmaan bussit evakuoi ihmisiä jos tiedossa jotain, asia voi kuitenkin yllättää ja lähtö heti. itse ajattelin seurata asiaa ja sit päättää minnepäin mennä.
ite en uskalla lappiin ,se on harvaan asuttu ja voi jäädä loukkoon lumeen, paleltumat ja muu talvella iso ongelma. mistä me tiedetään, päästääkö ruotsi sinne ja onko ruotsinkin lappi sodassa?.ite asun pirkanmaalla joka ei ole rajalla,imatralaisen on varmaan pakko heti lähtee sisäsuomeen omal autol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä se onkin varmaan isoin murhe sotatilanteessa.
Elko iso murhe on jos on kova särky eikä saa mistään särkylääkkeitä
Tavalliset särkylääkkeet säilyvät kyllä käyttökelpoisina jopa vuosikymmeniä.
Käsivarren Lapista Kilpisjärveltä pääsisi kyllä loikkaamaan vaivatta halutessa joko Ruotsin tai Norjan puolelle. Ja jos Venäjä yhtäkkiä sodan päättäisi julistaa niin sinne on myös pisin matka itärajalta.
Vierailija kirjoitti:
Käsivarren Lapista Kilpisjärveltä pääsisi kyllä loikkaamaan vaivatta halutessa joko Ruotsin tai Norjan puolelle. Ja jos Venäjä yhtäkkiä sodan päättäisi julistaa niin sinne on myös pisin matka itärajalta.
Ruotsi ja Norja palauttaa pakolaisen sinne mistä tulikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaimmat lähti jo kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Harvat on täysin yksin ja vapaita lähtemään. Useimmilla on joku, jonka vuoksi haluaa jäädä. Esim iäkkäät vanhemmat, joista pitää huolehtia kriisissä, kun vanhainhoiva ei toimi juuri lainkaan tai mies menossa maata puolustamaan tai oma poika.
Monella myös työpaikka.
Sitä paitsi suomalaiset on maanpuolustusvelvollisia 68-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä löytynyt asunnon omistaja- tai kiinteistötietoja. Olen ainakin yrittänyt parhaani. Nyt se tönö on mun.
Vierailija kirjoitti:
Myös hampaat kannattaa hoitaa kuntoon hyvissä ajoin. Itse hoidatin talvella reiät ja nyt pärjää useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ja Norja palauttaa pakolaisen sinne mistä tulikin.
Kyllä, sillä maanpuolustusvelvollisuus.
Ei täältä kuulu paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä löytynyt asunnon omistaja- tai kiinteistötietoja. Olen ainakin yrittänyt parhaani. Nyt se tönö on mun.
Tiedustelitko naapureilta omistajaa?
Kannattaa muuttaa pois jo nyt, kun maastalähtöä ei ole vielä estetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedustelitko naapureilta o
Suattaapi olla hieman hankalaa kun lähimmät naapurit on lähemmäs sadan kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa pois jo nyt, kun maastalähtöä ei ole vielä estetty.
En ole asevelvollinen ja puolisoni ei ole edes Suomen kansalainen. Kuka meitä myöhemmin estäisi lähtemästä?
Kyllä ne säilyy pitempään, mitä päiväyksessä luvataan. Ja onhan muitakin vaihtoehtoja. Kai siellä korvessa voi lisäksi kasvattaa perunaa tai naurista. Kalastus, metsästys? Näitä taitoja tulee opetella toki etukäteen.