Kerrostalo vai rivari?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esteettisesti valitsen rivitalon mieluummin. Pidän korkeita harmaita palikoita varsin rumina. Jos ikinä kerrostaloon muuttaisin niin sitten joku todella matala, esm 3-4 kerroksinen. Pahin painajainen olisi ehkä joku merihaka.
Jännä juttu muuten, että jos itse asuu "harmaassa palikassa", et joudu sitä katselemaan.
No silloinhan sitä nimenomaan joutuu katselemaan usein myös ikkunasta sillä kerrostalot usein toisten kerrostalojen viereen jatkeeksi. Rivitaloja sen sijaan löytyy alueiltakin jotka ovat selvästi enemmän luonnon ympäröimänä. Olen muuttanut elämäni aikana lukuisia kertoja, kertaakaan ei rivitaloasuntoni lähellä ole ollut yhtäkään kerrostaloa varmaan500m? säteellä.
VITUT TALOSTA ,LAPISSA ASUN, EI OLE jankaaja oven takana itkemässä niinkuin kehäkäkolmosen pelleporukalla,muutin aikoinaan pois moisesta sirkuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo ehdottomasti! Saa olla omassa rauhassa parvekkeellaan, rajat on selvät ja yleensä suojaisat. Rivarissa ollaan tosi lähekkäin. Raja-aitana saattaa olla lahonnut ja harva köynösritilä, jonka läpi näkee ja kuulee kaiken. Lisäksi vielä trampoliiniongelma josta melu- ja näköhaittaa.
Minun lähistöllä on useampi trampoliini kerrostalojen pihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te ihmiset pelkäätte ja miksi, kun ette uskalla asua maan tasalla????
No kyllä mun tuttavalla joka omakotitalossa asuu, pitää olla melkoiset turvajärjestelmät. Kotona omakotitalossa on joka puolella kamerat ja niistä voi kotoa poissaollessa seurata puhelimesta mitä tapahtuu. Kaksi kertaa jo murtauduttu, toisella kertaa saivat turvajärjestelmää seuraamalla hälytettyä poliisit paikalle, ennen kuin varkaat ehtivät lähteä.
Lisäksi voihan joku känniläinenkin tulla kylään suoraan ikkunasta.
Monissa moderneissa rivi- tai omakotitaloissa on myös lattiasta asti isot ikkunat, joten helpostihan ohikulkeva näkee sisälle.
No onneksi on olemassa myös ei-moderneja taloja, joissa ei tarvitse pelätä ja olla varoitus järjestelmiä 😄
Kerrostalo ja mielellään vanha sellainen ( ennen II maailmansotaa valmistunut).
Nyt rivarissa ja vanhana seniilinä muutan kerrostaloon
Rivitalo. Kerrostaloalueella joku aina huoltaa jotain ja jyrisee joskus.
Rivitalo mutta molemmissa noissa merkitsee hyvin paljon ne naapurit ja sijainti. Nyt meillä on aivan täydellinen rivari jonka takapiha on suojaisa ja suoraan pihan vastapäätä on metsä. Naapuritkin viihtyvät itsekseen ja toisella puolella asuva on harvoin kotona. Kokemusta on myös rivareista joissa pihaan näkee joka suunnasta sekä on päästä avoin ja ihan vieressä lenkkipolku. Naapureiden lapset pyörivät pihalla ja ikkunoiden takana. Alkoholisti pariskunta naapurin ei myöskään ole yhtään kiva. En pidä taloista joissa täytyy hoitaa vuorotellen pihatöitä tai ylipäätään olla naapurien kanssa tekemisissä jos ei halua ja täällä ei onneksi tarvitse.
Rivitalo ehdottomasti, näin molemmissa asuneena.
Rivarit ovat täysin villejä kortteja. Et voi koskaan tietää joudutko keskellä muutaman asukkaan vuosia kestäneitä riitoja, tai jonkun idootin kyyläämisen kohteeksi. Mitä pienempi rivariyhtiö, sitä todennäköisemmin kaikki on päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo ehdottomasti! Saa olla omassa rauhassa parvekkeellaan, rajat on selvät ja yleensä suojaisat. Rivarissa ollaan tosi lähekkäin. Raja-aitana saattaa olla lahonnut ja harva köynösritilä, jonka läpi näkee ja kuulee kaiken. Lisäksi vielä trampoliiniongelma josta melu- ja näköhaittaa.
Minun lähistöllä on useampi trampoliini kerrostalojen pihoilla.
Näistä on tullut kyllä jo sellainen riesa että ihme on kun niitä vielä saa laittaa kuka mihinkin haluaa. Sen trampasta lähtevän natinan vielä kestäisi mutta sitä kiljumista ei jaksa kukaan kuunnella tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Rivarit ovat täysin villejä kortteja. Et voi koskaan tietää joudutko keskellä muutaman asukkaan vuosia kestäneitä riitoja, tai jonkun idootin kyyläämisen kohteeksi. Mitä pienempi rivariyhtiö, sitä todennäköisemmin kaikki on päin persettä.
Mun kokemusten mukaan juuri päinvastoin! Mitä vähemmän asukkaita sitä vähemmän riitoja ja häiriöitä. Näihin kai pyrkivätkin asumaan ne jotka haluavat mahdollisimman vähän muita asumaan lähelleen mutta syystä tai toisesta omakotitalo ei ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo. Taloyhtiö hoitaa kaikki pihatyöt. Olen ymmärtänyt, että rivareissa on vuorotellen jotain lumenluontivuoroja ym. Lisäksi pitää tuntea naapurit.
Piha on iso ja yhteinen. Rivarissa on pieni piha, jossa voi ehkä kaivaa matoja.
Miksi pitäisi tuntea naapurit sen enempää kuin kerrostalossa? Meillä ei ole missään rivarissa ollut noita yhteisiä pihatöitä onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Samat kuviot mulla. Kerrostalossa sitte tietty ylimpään kerrokseen vaikka ainaski Tampereella se ei enää takaa rauhallisuutta koska usean talon päälle on rakennettu lisäkerroksia. Mutta se on sen ajan murhe;) Ny rivarissa möykkää kuuluu vain molemmilta sivuilta, ei ala- tai yläkerroksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kuviot mulla. Kerrostalossa sitte tietty ylimpään kerrokseen vaikka ainaski Tampereella se ei enää takaa rauhallisuutta koska usean talon päälle on rakennettu lisäkerroksia. Mutta se on sen ajan murhe;) Ny rivarissa möykkää kuuluu vain molemmilta sivuilta, ei ala- tai yläkerroksista.
Samat sävelet täälläkin! En kyllä ole aivan varma haluanko vielä silloinkaan kerrostaloon.
Viihdyn ja asun omakotitalossa.
Joten noista rivari olisi lähempänä sitä.
Mutta niissä on usein kalliit lämmityskustannukset ym. Kiinteistöhoitomaksut.
Joten siksi noista kahdesta kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viihdy kummassakaan yhtään, mutta jos aivan pakko olisi valita, niin rivari.
Mulle on tärkeää että ovesta pääsee ulos eikä käytävään, ja vielä tärkeämpää että naapureita ei ole paljoa eikä liian lähellä.
Mulle on tärkeää, ettei ovista tai jopa ikkunoista pääse kukaan sisälle. Naapuritkin on rivarissa liian lähellä eikä koskaan ole yksityisyyttä, kun lähtee tai tulee. Kerrostalossa naapurit eivät tiedä, kuka kulloinkin tulee ja menee tai minne, eivätkä monesti edes näe, kun liikut ovesta sisään tai ulos.
Paitsi jos kyylää ovisilmässä aina kun joku liikkeellä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viihdy kummassakaan yhtään, mutta jos aivan pakko olisi valita, niin rivari.
Mulle on tärkeää että ovesta pääsee ulos eikä käytävään, ja vielä tärkeämpää että naapureita ei ole paljoa eikä liian lähellä.
Mulle on tärkeää, ettei ovista tai jopa ikkunoista pääse kukaan sisälle. Naapuritkin on rivarissa liian lähellä eikä koskaan ole yksityisyyttä, kun lähtee tai tulee. Kerrostalossa naapurit eivät tiedä, kuka kulloinkin tulee ja menee tai minne, eivätkä monesti edes näe, kun liikut ovesta sisään tai ulos.
Paitsi jos kyylää ovisilmässä aina kun joku liikkeellä. 😄
Ystäväni naapuri kyylää oven raosta koska ei ole ovisilmää. Heti kun astuu käytävään kuuluu oven naksahdus ja ohi mennessä näkyy naapurin naamanpuolikas. Ei kai ymmärrä että hänet näkee siinä ihan selvästi. Kerran näin hänet korva kiinni jonkun heidän naapurin ovessa.
Jännä juttu muuten, että jos itse asuu "harmaassa palikassa", et joudu sitä katselemaan.