Kerrostalo vai rivari?
Kommentit (47)
Kerrostalokyttääjiä aamusta alkaen
Rivareissa asuu usein varakkaita, uteliaita eläkeläisiä, joiden elämän tärkein asia on se taloyhtiö ja muiden asukkaiden kyttääminen. Ja juoruaminen muitten asioista muiden yhtiön kyttääjien kanssa. Arvostellaan kärkkäästi muiden pihanhoitoa ym. Ei ymmärretä, että osalla ihmisistä on muutakin elämää kuin se taloyhtiö. Esim. työ ja sosiaalinen elämä taloyhtiön ulkopuolella.😅 Ei enää ikinä rivitaloon!
Rivitalossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonot puolet. Ei kiitos, ei ikinä.
Omakotitalon aika oli ja meni, ei kiinnosta enää pihatyöt ja remppaamiset tippaakaan. Kamala työleiri ja rahareikä. Kerrostalo on loistava paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viihdy kummassakaan yhtään, mutta jos aivan pakko olisi valita, niin rivari.
Mulle on tärkeää että ovesta pääsee ulos eikä käytävään, ja vielä tärkeämpää että naapureita ei ole paljoa eikä liian lähellä.
Rivitalossa naapurit eivät ole lähellä😂😂😂😂😂
Etkö todellakaan ymmärrä rivarin ja kerrostalon eroa tässä? 😂😂😂😂😂
Pahimmat kyylät löytyvät rivitaloista. Voin sanoa tämän 30 vuoden rivarissa asumisen pohjalta. Nyt asun kerrostalossa, ja täällä saa vihdoinkin olla rauhassa.
Ja mä olen asunut yhdeksässä kerrostalossa ja neljässä rivitalossa, ja ikinä en enää kerrostaloon muuta. En koskaan. Onneksi on oma velaton okt 😊
Vierailija kirjoitti:
Rivari on kiva, vähän kuin omakotitalossa asuisi, mutta taloyhtiö hoitaa asiat
Miten voit verrata rivaria ja omakotitaloa?! Toki silloin, jos asuu omakotitaloalueella postimerkin kokoisella tontilla, niin silloin elo on kuin rivitalossa.
En ole viihtynyt kummassakaan. Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin rivari. Onneksi asun omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tärkeää että ovesta pääsee ulos eikä käytävään, ja vielä tärkeämpää että naapureita ei ole paljoa eikä liian lähellä.
Pahimmat kyylät löytyvät rivitaloista. Voin sanoa tämän 30 vuoden rivarissa asumisen pohjalta. Nyt asun kerrostalossa, ja täällä saa vihdoinkin olla rauhassa.
Ja mä olen asunut yhdeksässä kerrostalossa ja neljässä rivitalossa, ja ikinä en enää kerrostaloon muuta.
No entäs rivitalo? Tykkäsitkö asua niissä? Itse en tykännyt yhtään. Kyllä omakotitalo isolla tontilla, kaukana naapureista on ihan parasta.
Kerrostalo. Taloyhtiö hoitaa kaikki pihatyöt. Olen ymmärtänyt, että rivareissa on vuorotellen jotain lumenluontivuoroja ym. Lisäksi pitää tuntea naapurit.
Piha on iso ja yhteinen. Rivarissa on pieni piha, jossa voi ehkä kaivaa matoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä olen asunut yhdeksässä kerrostalossa ja neljässä
No entäs rivitalo? Tykkäsitkö asua niissä? Itse en tykännyt yhtään. Kyllä omakotitalo isolla
Kuten sanottu, jos näistä kahdesta pitää valita niin ehdottomasti se rivari. Mutta onneksi ei tarvitse valita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitalossa ei ole mitään omaa rauhaa. Se pihaläntti on aivan turha, kun naapurit kyttäävät vieressä mitä siellä teet. Kuulevat myös kaikki keskustelut. Ja se ällöttävä yhteisöllisyys!🤢
Kerrostalossahan on ihan sama. Parvekkeet on päällekkäin ja vierekkäin ja jos puhut sisällä ja ikkuna on auki, on naapurin ikkuna vieressä.
Mutta ei tarvitse hoitaa pihaa naapurien kytätessä. Onneksi asun omakotitalossa ja naapurit on kaukana.
Kerrostalossa, jossa iso parveke ja kauniit näkymät puistoon. Ihan rauhassa ja anonyymisti täällä saa olla. Uusi talo, on sellaiset lattiamateriaalit, ettei kenenkään naapurin askeleet kuulu. Hiljaista on.
Kerrostalossa on niin helppoa, kun joku muu siivoaa yleiset tilat, luo lumet ja hoitaa piha-alueet, jotka ovat isommat kuin joku rivitalon pihapläntti. Turvallinen olo kun saa asua ylempänä kuin 1-2 k kerrostasolla. Maisematkin ovat paremmat vähän korkeammalta katsoen. Parveke on helppo pitää kunnossa, lasitetusta parvekkeesta on iloa monena kuukautena vuodessa muttei se vaadi hirveää työpanosta.
Mitä ihmettä te ihmiset pelkäätte ja miksi, kun ette uskalla asua maan tasalla????
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te ihmiset pelkäätte ja miksi, kun ette uskalla asua maan tasalla????
No niitä naapureita!
Esteettisesti valitsen rivitalon mieluummin. Pidän korkeita harmaita palikoita varsin rumina. Jos ikinä kerrostaloon muuttaisin niin sitten joku todella matala, esm 3-4 kerroksinen. Pahin painajainen olisi ehkä joku merihaka.
Ei kumpikaan. Ahdistavia. Omakotitalossa viihdyn.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko paritalo rivariksi?
Se on vielä rivitaloakin kauheampi vaihtoehto!
No eihän kyse ole siitä talosta. Kokonaisuus ratkaisee. Olen asunut omakoti-rivi-ja kerrostalossa. Se sijainti, rakennus ja naapurit vaikuttaa. Nyt asun kerrostalossa jossa ei naapureita juurikaan näy eli ihan ok oltavat. Myös omakotitalo maalla oli jees, mutta kyllä tiemaksut aiheutti harmia. Rivitalo ja omakotitalot kaupungissa olivat kaikkein pahimmat, kun omapiha ei ollut mitenkään yksityinen. Kauhistuttaa myös kerrostalot joissa piha on keskellä ja siinä päivystää juorukerho. En oikeastaan halua kotonani sosialisoida puolituttujen naapurien kanssa vasn olla rauhassa. Ei mitenkään kivaa myöskään että joku kyylää ketä meillä käy ja milloin. Kerrostalossa tällaiset ei kiinnosta kun siellä porukkaa kulkee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun tuttavalla joka omakotitalossa asuu, pitää olla melkoiset turvajärjestelmät. Kotona omakotitalossa on joka puolella kamerat ja niistä voi kotoa poissaollessa seurata puhelimesta mitä tapahtuu. Kaksi kertaa jo murtauduttu, toisella kertaa saivat turvajärjestelmää seuraamalla hälytettyä poliisit paikalle, ennen kuin varkaat ehtivät lähteä.
Lisäksi voihan joku känniläinenkin tulla kylään suoraan ikkunasta.
Monissa moderneissa rivi- tai omakotitaloissa on myös lattiasta asti isot ikkunat, joten helpostihan ohikulkeva näkee sisälle.
Kerrostalo ja ylin kerros yksin. Ei ole seinänaapureita ja on hyvät näkymät.