Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömäksi ilman omaa halua jääneet, kuinka montaa paikkaa haittaa ennen kuin sait töitä?

Vierailija
24.05.2025 |

Jos olet jäänyt työttömäksi esimerkiksi YT-neuvotteluissa tai määräaikaisen sopimuksen päätyttyä ym. Montaako paikkaa hait ja kauanko kesti ajallisesti, että sait uuden työn?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt jäädä työttömäksi, koska aloin hakemaan töitä heti, kun kuulin tulevista yt-neuvotteluista. Ehdin parissa kuukaudessa hakea kuutta paikkaa, joista pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä kaksi. Kolmannestakin soitettiin myöhemmin, kun valittu ei ottanutkaan sitä vastaan.

Vierailija
2/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt jäädä työttömäksi, koska aloin hakemaan töitä heti, kun kuulin tulevista yt-neuvotteluista. Ehdin parissa kuukaudessa hakea kuutta paikkaa, joista pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä kaksi. Kolmannestakin soitettiin myöhemmin, kun valittu ei ottanutkaan sitä vastaan.

Minä vuonna tämä oli?

Nyt ainakin tuntuu tosi hankalalta, olen hakenut yli 40 paikkaa. Päässyt 5 kertaa hakemuksen jälkeen seuraavaan vaiheeseen, yhdellä kertaa ihan viimeiseen vaiheeseen asti, mutta en ole mihinkään tullut valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa piti lukea montako paikkaa HAIT

t. Ap

Vierailija
4/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeksi olin ilman töitä 2008 hain muutamaan sataan paikkaan ja vain yhteen haastatteluun pääsin. Tosin haastattelussa kysyttiin vain että tulenko töihin heti vai vasta maanantaina. Olin työttömänä noin 10 kk.

Vierailija
5/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhteenkään. Työtön vsta 2017. Korkeakoulutettu, työkokemusta suurista yrityksistä myös ulkomailla. Ikä 59. 

Vierailija
6/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden olin työttömänä ja hain varmaan reilu sataan paikkaan. Yhteen haastatteluun pääsin ja siitä sitten töihin. 

Vierailija
7/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kai 2 kk työttömänä, ekan hakemani paikan sain. Toinen työpaikka siihen oheen tippui syliin. Sitten toisella kertaa olin 2 kk työttömänä, ja eka työpaikka tippui syliin. Seuraavaksi olin 3 kk työttömönä, ekan hakemani paikan sain. En kyllä työttömänä ole juuri joutunut paikkoja hakemaan. Mutta, kun työpaikan ohessa haet jotain, ei ole natsannut.

Vierailija
8/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä välissä 1-6 kuukautta ja työllistynyt aina heti kun olen halunnut työllistyä. Tuo viimeisin 6 kk työttömyys oli kun kotona tehtiin remonttia ja työttömänä sitä sai nopeammin eteenpäin...

Lähes aina olen saanut heti ensimmäisen paikan mitä olen hakenut. Viimeksi sain valita kahdesta paikasta, niissä oli haku samaan aikaan. Valitsin 1000€ paremman palkan ja hybridityön.

Sitten kun olen työssä ollessani hakenut paikkoja, en ole niitä saanut 😂

Vierailija
9/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kai 2 kk työttömänä, ekan hakemani paikan sain. Toinen työpaikka siihen oheen tippui syliin. Sitten toisella kertaa olin 2 kk työttömänä, ja eka työpaikka tippui syliin. Seuraavaksi olin 3 kk työttömönä, ekan hakemani paikan sain. En kyllä työttömänä ole juuri joutunut paikkoja hakemaan. Mutta, kun työpaikan ohessa haet jotain, ei ole natsannut.

Oho, kirjoitettiin peräkkäin melkein samanlaiset vastaukset 😂 

-tuo seuraava kommentoija

Vierailija
10/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt hakenut 73 paikkaa, enkä ole tullut valituksi. - Mutta joo. En ole hakenut esimerkiksi puhelinmyyjän tai pyörälähetin paikkoja, vaikka ehkä pano sanalla ehkä olisin jommankumman saanut.

Vierailija
11/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää hakea jatkuvasti, että pääsee töihin. 100 paikkaa menee helposti

Vierailija
12/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten muutettiin miehen työn perässä ja aloin etsiä töitä sieltä vasta parin kuukauden työttömyyden jälkeen. Ekaa paikkaa en saanut, kun ei ollut yliopistokoulutusta. Sitten laitoin avoimen hakemuksen julkiselle puolen ja sain aloittaa seuraavana päivänä määräaikaisena asiantuntijana ja 2 kk kuluttua vakituinen.

Vierailija
13/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta työttömänä. Varmaan tuhansia hakemuksia. En pääse enää edes haastatteluihin.

Mutta ainahan voi opiskella työttömyystuella jälleen uuden ammatin. Ehtii vielä maatamat ennen eläkettä.

-58v

Vierailija
14/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut edes sitä ensimmäistä palkkatyötä. Koulutukseni AMK-tutkinto, mutta työkokemus vaan peruskoulun työharjoittelu ja opintojen työharjoittelu. Olen ollut työttömänä käytännössä varmaan 13 vuotta ja tämä on jo kolmas kerta kun olen työttömänä. Lukion jälkeen olen käynyt kaksi koulua. En työllisty koskaan ja toivon pääseväni eläkkeelle, mutta en vaan pääse, vaikka se olisi kaikkien kannalta paras ratkaisu. Tilastotkin näyttäisivät paremmilta, jos meidät toivottomat ongelmatapaukset vaan päästettäisiin suosiolla elääkkeelle.

Vierailija
15/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 paikkaa. Työtön olim 6kk

Vierailija
16/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuotta työttömänä. Varmaan tuhansia hakemuksia. En pääse enää edes haastatteluihin.

Mutta ainahan voi opiskella työttömyystuella jälleen uuden ammatin. Ehtii vielä maatamat ennen eläkettä.

-58v

Työt saadaan suhteilla eikä hakemalla. Ne haettavat paikat ovat kaikki niitä joihin on satoja tai tuhansia hakijoita, ja sellaiset hakijat joilla on aukko cv:ssä karsiutuvat pois auttamatta.

Vierailija
17/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-58v

Työt saadaan suhteilla eikä hakemalla. Ne haettavat paikat ovat kaikki niitä joihin on satoja tai tuhansia hakijoita, ja sellaiset hakijat joilla on aukko cv:ssä karsiutuvat pois auttamatta.

Ihan olen hakemalla saanut paikan, johon oli 200 hakijaa. 

Vierailija
18/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omaa suhteita eli pakko hakea. Nyt työtön vuoden ja tehny varmaan 150 hakemusta

Vierailija
19/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-58v

Ihan olen hakemalla saanut paikan, johon oli 200 hakijaa. 

Sinulla oli meriitit kunnossa, että pystyit olemaan parempi kuin mitä 99,5% hakijoista.

Vierailija
20/25 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksia useita satoja, viisikymppisenä jäin työttömäksi ja viisitoista vuotta anssia ja pätkätöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi