Työttömäksi ilman omaa halua jääneet, kuinka montaa paikkaa haittaa ennen kuin sait töitä?
Jos olet jäänyt työttömäksi esimerkiksi YT-neuvotteluissa tai määräaikaisen sopimuksen päätyttyä ym. Montaako paikkaa hait ja kauanko kesti ajallisesti, että sait uuden työn?
Kommentit (25)
50 paikka kolmen kuukauden aikana, että sain määräaikaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt jäädä työttömäksi, koska aloin hakemaan töitä heti, kun kuulin tulevista yt-neuvotteluista. Ehdin parissa kuukaudessa hakea kuutta paikkaa, joista pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä kaksi. Kolmannestakin soitettiin myöhemmin, kun valittu ei ottanutkaan sitä vastaan.
Minä vuonna tämä oli?
Nyt ainakin tuntuu tosi hankalalta, olen hakenut yli 40 paikkaa. Päässyt 5 kertaa hakemuksen jälkeen seuraavaan vaiheeseen, yhdellä kertaa ihan viimeiseen vaiheeseen asti, mutta en ole mihinkään tullut valituksi.
Vuonna 2015. Silloin työttömyysaste oli Tilastokeskuksen mukaan 9,5%, kun se nyt on 6,5%.
Minusta tuli työtön 2019. 9kk aikana hain reilut 200 työpaikkaa, kaksi haastattelua ja työllistyin alkuvuodesta 2020.
Vierailija kirjoitti:
11 vuotta työttömänä. Varmaan tuhansia hakemuksia. En pääse enää edes haastatteluihin.
Mutta ainahan voi opiskella työttömyystuella jälleen uuden ammatin. Ehtii vielä maatamat ennen eläkettä.
-58v
Miten työttömyystuella saa opiskeltua ammatin? Eikö se ole vain 5 op kuukaudessa jonka saa opiskella, ja senkin jossain avoimessa amk:ssa joka taas maksaa?
Höpsistä. Mä olen saanut töitä aina kun olen halunnut, ja yleensä juuri ne paikat jotka olen halunnut. Suhteilla en ole saanut töitä koskaan. Suurin osa työpaikoistani on ylipäätään ollut paikkakunnilla, joista en ole ennestään tuntenut ketään, eikä kukaan ole tuntenut mua.
Työkokemustakin mulla on 20 vuotta vähemmän kuin ikäisilläni, mutta se työkokemus on monipuolista ja sitä on moni ta kehunut.