Tiedätkö mitä tarkoittaa sana Krumeluuri?
Kommentit (44)
Turhanpäiväisen pröystäilevästi koristeltu esine.
Tarkoittaa varmasti RUMAA LUURIA ja jokainen haluaa aina vain uudemman ja peremman luurin ettei kiusata ja homotella!
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida ainakaan itse tietää, koska kirjoittaa sanan isolla kirjaimella! 😂
Eipä taida sullakaan olla paljoa tietoa kun pitäå takertua tuollaiseen seikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sille ois synonyymi, rönsyily, rönsyt?
Koristelu, koristeellinen.
Ja vielä oikein runsain mitoin.
Kyllä. Olenkin aikuinen jonka sanavarasto on laajempi kuin nykyajan tiktok sukupolvella.
Vierailija kirjoitti:
Turhanpäiväisen pröystäilevästi koristeltu esine.
Myös ihminen
Mä tykkään vanhojen rakennusten krumeluureista, esim. empiretyylistä.
Huvittava on myös sana: konstailematon.
Mitä se tarkoittaa mielestänne?
Tuota sanaa käytti esim. eräs lehtipihvi-pizzaa tarjoava ravintola ja yhdessä vuokra-asunto ilmoituksessa oli tuo sana, kun mainostettiin 80-luvun vuokra-asuntoa Itä-Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten viimeksi, josta pillastuitte. Aion jatkossakin korostaa sanaa isolla kirjaimella.
HerKullista
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa mielestänne?Tuota sanaa käytti esim. eräs lehtipihvi-pizzaa tarjoava ravintola ja yhdessä vuokra-asunto ilmoituksessa oli tuo sana, kun mainostettiin 80-luvun vuokra-asuntoa Itä-Helsingistä.
Se on vaatimattoman synonyymi. Sanaa käytetään paljon väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida sullakaan olla paljoa tietoa kun pitäå takertua tuollaiseen seikkaan.
Minäkin kirjoitan joskus sanan isolla kirjaimella kun haluan korostaa sanaa. Aika erikoista kun täällä puututaan niin usein pieniin oikeinkirjoitusvirheisiin mutta kielioppivirheistä ei välitetä yhtään. Esim. pilkkusäännöt ovat aivan kadoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa mielestänne?Tuota sanaa käytti esim. eräs lehtipihvi-pizzaa tarjoava ravintola ja yhdessä vuokra-asunto ilmoituksessa oli tuo sana, kun mainostettiin 80-luvun vuokra-asuntoa Itä-Helsingistä.
Yleensä kiertoilmaisu yksinkertaiselle/vaatimattomalle tai arkiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten viimeksi, josta pillastuitte. Aion jatkossakin korostaa sanaa isolla kirjaimella.
Jotkut kirjoittaa myös suomalainen isolla.
Lainasana ruotsin sanasta 'krumelur', jolla tarkoitetaan koristeellista tai monimutkaista kuviota.
Tilpehööri on myös ruotsia ja tarkoittaa lisätarviketta tms.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pukeutumistahan se tarkoittaa.
Se on krinoliini.
Googlettamalla selviää. Aiheet vähissä palstalla.
Eikös sanan voisi korostaa laittamalla se lainausmerkkien sisälle, esim. "krumeluuri", vai onhan tässä foorumin kirjoituslootassa vahvennus ja kursiivi myös.
Krumeluureja voi olla astioissa, aterimissa, kalusteissa, ovissa, ikkunan pielissä eli missä tahansa, johon taidolla lisätään jotain mikä näyttää esteettisesti hyvältä mutta ei ole välttämätön tuotteen funktion kannalta.